twitter facebook instagram

Jāsporto arī topošajām māmiņām!

29.Sep.2018 - Ieva Runge

Numurs: 
342
Jāsporto arī topošajām māmiņām!

Aktīvas, pozitīvas un pavisam noteikti sportiskas! das ir jaunās mammas. Lai rūpētos par veselīgu dzīvesveidu ģimenē, topošajām un jaunajām mammām jāsastopas ar lielu informācijas daudzumu, tādēļ 19. septembrī Spice HometelpāsEiropas Sporta nedēļas ietvaros notika veselīgs, sportisks un izglītojošs pasākums Māmiņu brokastis, kas risinājās sadarbībā ar Māmiņu klubu.

Svarīgi kustēties gan pirms, gan pēc dzemdībām

Eiropas Sporta nedēļai veltītajā #BeActivestendā jaunās un topošās māmiņas konsultēja #BeActivepārstāves Dace Zvaigzne un Ilva Ciemite, un VingroSev.lvfizioterapeites Ieva Zvīgule, Antra Bērziņa, Elizabete Deičmane. “Šī bija lieliska iespēja jaunajām māmiņām socializēties, iegūt jaunas zināšanas un pieredzi, noklausoties interesantas lekcijas un pavingrojot. Bija interesanti kopā pavingrot tirdzniecības centrā un iegūt pozitīvu emociju kokteili!” sacīja Zvīgule.

Speciāliste uzsvēra, ka gan grūtniecības, gan pēcdzemdību periodā ir ļoti, ļoti būtiski kustēties. Un vēl svarīgāk ir kustēties pareizi — gan pareizā intensitātē, gan atrast sev piemērotu un tīkamu aktivitāti. “Grūtniecības periodā svarīgākais ir sagatavot organismu dzemdībām, tāpat profilaktiski iedarboties uz iespējamajām muguras sāpēm un uzlabot emocionālo uz fizisko veselību. Savukārt pēcdzemdību periodā pareizas intensitātes un apjoma vingrošana veicina atjaunošanos, palīdz mammai justies emocionāli labāk — uzlabo garastāvokli un nostiprina muskulīšus, tādā veidā atgriežot jauno māmiņu atpakaļ ierastajās ikdienas gaitās,” sacīja Zvīgule.

Uzturs, supervingrinājumi un profilakse

Konceptuāli Māmiņu brokastis veidoja divi tematiskie bloki, kas paralēli risinājās — lekcijas un vingrošana. Vispirms sanākušās viešņas tika aicinātas cienāties ar veselīgām uzkodām, vēršot uzmanību uz vērtīgu un vitamīniem bagātu uzturu, kas ir jo īpaši svarīgs sportojot. Eiropas Sporta nedēļas #BeActivestendā jaunās mammas varēja iepazīties gan ar vingrinājumiem, kas paredzēti dažādiem grūtniecības periodiem, gan iegūt informāciju par ārstnieciskiem risinājumiem.

Piemēram, vai zināt, kas ir kinezioloģiskā teipošana? Tas ir palīgs grūtniecības un pēcdzemdību periodā, kas tiek izmantots profilaksei un kā ārstēšanas metode pie muguras sāpēm, nabas brukas, diastāzes, tūskas u. c. specifiskām kustību-balsta aparāta sūdzībām. Iepazinušās ar teorētisko pusi, dāmas pievērsās vingrojumiem. Vispirms tika demonstrēti vingrinājumi grūtniecības periodam — saudzīgi, bet efektīvi pieci supervingrinājumi, kas tika apvienoti ar pareizām elpošanas tehnikām. Šādi vingrinājumi topošajai māmiņai palīdz uzlabot fizisko un emocionālo labsajūtu.

Pēc tam sekoja informācija par vingrošanu pēcdzemdību periodā — jaunās mammas varēja iepazīties ar fiziskām aktivitātēm, kas palīdz ātrāk atjaunoties pēc dzemdībām, apgūstot vingrinājumus muguras sāpju profilaksei, pareizai vēdera un iegurņa joslas muskulatūras trenēšanai. Mammas, kam jau ir bērniņi, varēja apgūt piecus supervingrinājumus kopā ar mazuli.

#BeActivestenda piedāvāto aktivitāšu noslēgumā mammas uzzināja, kā pareizi uztrenēt vēdera muskulatūru, neradot diastāzes un brukas riskus. Tāpat tika pastāstīts arī par fizioterapijas metodēm pēc ķeizargrieziena — kā veicināt rētas ātrāku dzīšanu, muskulatūras spēka atjaunošanos un kāda ir pareiza smagumu celšanas ergonomika.

Grūtnieces — patīkami pārsteigtas

Savukārt Māmiņu klubapiedāvātās lekcijas bija par veselīgu uzturu bērniem ciklā Mazs nav lielsviena līdz trīs gadus veciem mazuļiem. Varēja uzzināt vērtīgu informāciju par cilmes šūnām, bērnu redzi, grūtniecību un veselīgām dzemdībām, kā arī citām tēmām, kas jaunajām mammām ikdienā var viegli paslīdēt garām nesadzirdētas.

Viena no #BeActive stendā sastaptajām topošajām jaunajām māmiņām Laura, kurai dzemdības gaidāmas jau septembrī, norādīja, ka viņas situācijā lielāko prieku sagādāja #BeActivestendā pieejamā masāža un iespēja noteipot muguru, kurai tagad jātur neierasti liela slodze. “Par šīm vajadzībām iepriekš pašai nebija ienācis prātā,” atklāja topošā māmiņa. “Par fiziskajām aktivitātēm gaidību laikā sievietes saņem daudz pretrunīgu un vispārīgu ieteikumu, kurus vainago atruna vadieties pēc sajūtām. Par to, kādi vingrojumi ir piemēroti attiecīgajam trimestrim, kvalitatīva informācija ir pieejama, tieši darbojoties kopā ar fizioterapeitiem,” Laura pauda gandarījumu, ka sertificētu speciālistu ieteikumi Māmiņu brokastīsbijuši bez maksas. “Par to, ka apmeklētājas jutās labi, liecina tas, ka mazuļi bija klusi un omulīgi.”

Cita sastaptā topošā māmiņa Elīna, kurai vēl krietni garāks grūtniecības ceļš priekšā, visvairāk aizrāvusi Ievas Zvīgules lekcija par endorfīniem. “Ieva deva ieskatu tam, kur smelties pozitīvismu un kas padara mūs laimīgus. Aktivitātes svaigā gaisā, mērenā intensitātē vairo endorfīnus, lai mēs justos laimīgas,” sacīja Elīna, “Noteikti šādas māmiņu kopā sanākšanas ir vērtīgas un nepieciešamas, lai uzzinātu par bērniņa un mammas veselības kopšanu, saņemtu jaunākās ziņas par aktualitātēm bērnu preču un pārtikas produktu sortimentā un vienkārši — lai mammas satiktos un brīvā gaisotnē aprunātos un dalītos savā pieredzē, smeltos atbalstu. Tiešām pēc pasākuma esmu kļuvusi pozitīvāka un iedvesmota. Paldies!”

Māmiņu brokastisnotiek regulāri, un piedalīties tajās ir aicināta ikviena topošā māmiņa. Vairāk informācijas par turpmākiem pasākumiem meklējiet Māmiņu kluba mājaslapā maminuklubs.lv. Sekojiet informācijai beactivelatvia.lv!

Mēs par veselām un laimīgām mammām!

Autori: 
Kristaps Zaļkalns