twitter facebook instagram

Velosports

Velosports trijos gadsimtos

29.Nov.2016 - Ieva Runge

Numurs: 
320

Latvijas Riteņbraukšanas federācija ir viena no vecākajām sporta organizācijām mūsu valstī. Šogad tā atzīmē savu 130. jubileju. Par godu tam tapis nozīmīgs vēstures materiāls Latvijas sportam — Ata Jansona grāmata Riteņbraukšanas sports Latvijā trīs gadsimtos.

Dermaku šovs

13.Okt.2014 - Ieva Runge

Numurs: 
295

Skolnieks un students, trīskārtējs pasaules junioru čempions un elites konkurencē ceturtais spēcīgākais vīrs pasaulē... Tie ir brāļi Arvis (16) un Ansis (20) Dermaki no Usmas. Velotriāla lielmeistari.

NO MOTO LĪDZ VELO

Ar triāla evolūciju ir vieglāk nekā ar vistas un olas teoriju. Mototriāla pirmsākumi meklējami 20. gadsimta sākumā Skotijā, cenšoties veikt distanci izteikti šķēršļotā apvidū.

Spēks ir vienībā!

17.Sep.2009 - Portāla Administrators

Numurs: 
188/189
15-Vieniibas brauciens-FOTOREPORTAAZHA-JBS_5532.jpg

Var jau pabrīnīties - bezinterneta saukļu laikmetā,
bez TV pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados toreizējā Valsts prezidenta Kārļa
Ulmaņa atbalstītais Vienības brauciens 1939. gadā spēja pulcēt vienkopus pāri
par 6226 riteņbraucējiem.

 

Kalnu skolotājs

21.Aug.2009 - Portāla Administrators

Numurs: 
184/185
14-Noreiko-PIRMAIS TRENERIS 2.jpg

PIRMAIS TRENERIS

 

Kalnu skolotājs

Kad lūdzu pastāstīt par savu vaļasprieku, Normunds Noreiko
pēc atbildes ilgi netaustījās, sakot, ka esot laimīgs cilvēks, jo varot strādāt
darbu, kas viņam ir gluži kā hobijs.
Šo
laimi Normunds atradis kalnu riteņbraukšanā. Tā runā cilvēks, kas bijis viens
no Latvijas labākajiem treka staieriem. Šīs nedēļas nogalē Normunds
Noreiko kārtējo reizi vada Latvijas izlasi pasaules čempionātā MTB maratonā.

Būs ko dalīt Smiltenē

21.Aug.2009 - Portāla Administrators

Numurs: 
184/185
15-Rezini -FAVORIITS un SACENSIIBA-SEB JBS_2166 (2).jpg

Kārtējais SEB kalnu divriteņu maratona posms
Ērgļos noritēja godam - pa putekļiem, pat pa Ogres upīti, turklāt vairākās
grupās tika savērpta tik pamatīga intriga, ka 27. septembrī Smiltenē putēs ne
pa jokam.

 

SEB VELOMARATONA 5. POSMS ĒRGĻOS

21.Aug.2009 - Portāla Administrators

Numurs: 
184/185
16-SEB-FAVORIITS un SACENSIIBA JBS_1987.jpg

Sporta klase

 

M-14 (34 km) 41 dalībn. Didzis Krogzems (RRS) 1.20:03, Andrejs Podāns (Vides
fakti
) 1.20:04, Reinis Mārtiņš Priedītis (NN-Sporta klubs) 1.20:06.

Kopvērtējums pēc 5 kārtām. Didzis Krogzems (RRS) 4000, Reinis Mārtiņš Priedītis (NN-Sporta
klubs
) 3885, Andrejs Podāns (Vides fakti) 3884.

Spieķratu svētdienīgā ņirboņa

05.Jūn.2008 - Portāla Administrators

Numurs: 
127
Velomaratons-ATSKATS.jpg

Rīgas
velomaratons nupat atzīmējis pirmo gadsimta ceturkšņa jubileju. Apritējis jau
trešais pavasaris, kopš šo sacensību programmu papildina Rīgas Lielās balvas izcīņa, kas kļuvusi par
Starptautiskās Riteņbraukšanas savienības 
kalendāra neatņemamu sastāvdaļu un kuras labākie meistari saņem UCI
Eiropas ranga punktus. Tā bija plašās programmas nagla 88 meistariem no piecām
valstīm, bet vairāk nekā 1200 entuziastiem, kas piedalījās Tautas braucienā,
ļoti patīkama darba svētdiena, lai 50 km distancē saelpotos svaigu gaisu turpmākajai

Eiropas kontinentālā dažādība

24.Apr.2008 - Portāla Administrators

Numurs: 
121/122
Velo-KAA TAS NOTIEk.jpg

Ik nedēļu
dažādās Eiropas malās simtiem niknu un ambiciozu puišu metas apbrīnojami smagos
velobraucienos, ciešot prātam grūti aptveramas pārslodzes, apliecinot savu
varēšanu, gūstot gandarījumu, sāpes un pelnot naudu. Arī cenšoties tikt arvien
augstāk plašajā šosejas riteņbraukšanas hierarhijā, kurā šogad startē jau divas
Latvijas komandas Rietumu banka-Rīga un Dynatek-Latvia.

Kā novērtēt mūsu
sportistu gūtās vietas velobraucienos, kuru nosaukumi lielākajai daļai lasītāju
neko neizsaka?

Ātrās šķiedras liktenis

10.Apr.2008 - Portāla Administrators

Numurs: 
119
Velo-VIEDOKLIS.jpg

"Ja necīnīsimies par
treku, tad nebūs arī šosejas riteņbraukšanas," apgalvo Latvijas
Riteņbraukšanas federācijas treneru komisijas vadītājs Ernests Pūce. Pirms 25
gadiem viņu norīkoja darbā uz Murjāņu Sporta internātskolu, lai attīstītu treka
riteņbraukšanas sprinta disciplīnas. "Tad vēl Latvijā dzīvi bija divi
treki - Ventspilī un Marss Rīgā." Tieši tā viņš saka - treki
bija dzīvi.
Tagad letarģiskā miegā iegrimusi arī pati treka riteņbraukšana.

"Velosipēdistiem vairs nav

Smilšu vētrā rūdītais

14.Feb.2008 - Portāla Administrators

Numurs: 
111
Belohvosciks-IMG_9384.jpg

Šī gada pirmās sacensības aizvadījis Latvijas vienīgais augstas klases veloprofesionālis Raivis Belohvoščiks, spāņu komandas Saunier Duval-Scott sastāvā cīnoties Kataras daudzdienu velobraucienā. Dažas dienas pabijis mājās kopā ar ģimeni, Raivis atgriezās komandas bāzes vietā, lai jau pēc nedēļas būtu daudzdienās ASV. „Pārrodoties no Dohas, mutē vēl bija jaušama smilšu švirkstoņa," smaida Raivis. „Tomēr no gaidītās eksotikas nebija ne vēsts. Siltākajās dienās plus piecpadsmit grādu, bet brauciena priekšpēdējā posmā mūs pārsteidza pat smilšu vētra, jo maršruts virzījās caur tuksnesi. Kļuva daudz aukstāks. Labi, ka sacīkšu rīkotāji saīsināja distanci. Savu uzdevumu uzpildīju, komandas līderiem izkārtojot vieglāku finišēšanu. Tāds ir mans pienākums."

Komandai palīdz Scott un NASA inženieri
Līgumu ar Saunier Duval-Prodir Belohvoščiks parakstīja uz diviem gadiem. Sākusies otrā sezona. Ar ko atšķiras komanda, kas startēja pērn, no jaunās? „Vispirms jau ar nosaukumu, jo mums pievienojies finansiāli un tehniski ļoti spēcīgs sponsors - amerikāņu velosipēdu firma Scott, kas ražo riteņbraukšanai visu nepieciešamo, sākot ar pamatinventāru un beidzot ar velokurpēm un ķiverēm. Firma pasaules veloindustrijā kļuvusi par vienu no vadošajām. Tās ražotie divriteņi ir vieglākie un izturīgākie pasaulē. Mans velosipēds pilnā komplektācijā sver 6,4 kilogramus," skaidro Raivis. „Speciāli manam augumam velosipēds nav taisīts, rāmja izmēri ir standartizēti, kas man piemēroti. Var viegli mainīt arī stūres iznesumu. Man ir divi šīs firmas velosipēdi, kas allaž kārtībā. Viens - grupas braucienam, otrs - solo distancei. Protams, braucamais arī treniņiem. Arī Scott ražotie slēpju zābaki ieguvuši popularitāti pasaulē. Jau šajā pavasarī Scott, iespējams, spers vēl vienu nopietnu progresa soli, jo kompānijas labākie inženieri veiksmīgi sadarbojas ar NASA, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un izcilākos metālu sakausējumus. Runa ir par velosipēdu rāmjiem. Tagad, kad sacensību iznākumu izšķir pat sekundes simtdaļas, katram jauninājumam ir būtiska nozīme.

Sindikāta saturs