Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Mūsu Mūsā rūc visskaļāk

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) novērotāju
vērtējumā izcīnot pirmo vietu, komisāru vērtējumā sasniedzot otro pozīciju, bet
braucēju skatījumā – trešo vietu, Latvijas sacīkste punktu kopvērtējumā
kļuvusi par labāko 2008. gada Eiropas čempionāta posmu, atstājot tālu aiz sevis
tādas autokrosa lielvalstis kā Vācija, Francija, Itālija, Portugālei un Čehija.Pēc Eiropas autokrosa
čempionāta sezonas eksperti – sacensību komisāri, novērotāji un dalībnieki –
veikuši seriāla 11 posmu analīzi, izveidojot šāgada sacensību reitingu. Mūsu
valsts, Latvijas, Nacionālā Sporta kompleksa Mūsa rīkotā sacīkste, kas notika 24. un 25. maijā, guvusi augstāko
novērtējumu un atzīta par labāko 2008. gada čempionātā.Kurš ko un kā vērtē?
Sacīkšu un trašu iedalījumu veido vērtējumi visdažādākajās
kategorijās. Tiek ņemta vērā gan trases sagatavošanas kvalitāte, gan kompleksa
infrastruktūra, gan mediju uzmanība, kas pievērsta attiecīgajam posmam, gan
sportistu un skatītāju skaits, gan tiesnešu un citu amatpersonu darbs, gan citi
sacīkstes sistēmu veidojoši elementi. FIA Off
Road
komisija (Starptautiskās Automobiļu federācijas Krosa komisija) šādu
reitingu veido, cīnoties ar pēdējos gados radušos organizatoru konkurenci. Uz
Eiropas autokrosa čempionāta posmu rīkošanu ik gadu pretendē vismaz pusotrs
desmits Eiropas trašu, taču sacīkšu kalendārā līdz šim tika iekļauti 11 posmi,
bet no nākamā gada – tikai desmit sacīkstes. Trases, kuras šogad
novērtētas viszemāk, lielākoties zaudē iespēju rīkot nākamā gada posmus, bet to
vietā nāk citas Eiropas valstis un trases. Tā savu posmu nākamgad kalendārā
zaudējusi Vācijas Zēlova un Portugāles Mursa, savukārt pārbaudes sezonas režīmā
nonākušas Francijas Sentiņī de Vēras un Slovākijas Lučeņecas trases. Nākamgad
čempionātā debitēs Spānijas Alkaņisas trase Aragonas reģionā. S/k Mūsa darbs šajā sezonā neraisīja šaubas
par Latvijas posma pozīcijas saglabāšanu 2009. gada Eiropas čempionāta
kalendārā.

 

Panākums sporta
veidam kopumā

Šo panākumu atzīmēja arī LAF vadība. LAF ģenerālsekretārs
Andris Berķis: „Autokross ir viens no tiem Latvijas autosporta veidiem, kuram
pašam pirmajam un visskaļākajā veidā izdevās ielauzties prestižajā
starptautiskajā autosporta apritē – 2009. gada Eiropas autokrosa
čempionāta posms Bauskā, Sporta kompleksā Mūsa
norisināsies jau 18. gadu pēc kārtas. FIA Eiropas čempionāts autokrosā katru
gadu ir lielākais notikums Latvijas autosporta dzīvē. Spēja uzturēt nacionālo sporta
bāzi un noorganizēt tāda līmeņa sacensības, kas pilnībā atbilst visaugstākajām
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, liecina par sporta kompleksa
Mūsa īpašnieku nopietno attieksmi
pret uzņemtajām saistībām un autosporta pasākumu organizēšanu kopumā. Arvien
plašāk iesaistoties starptautiskajā apritē, Nacionālais sporta komplekss Mūsa ir izvirzījis vēl augstākus mērķus
tuvākajā nākotnē – iegūt tiesības rīkot Eiropas čempionātu rallijkrosā –
ļoti atraktīvā autosporta veidā, kas piesaista lielu skatītāju un mediju
uzmanību, kā arī tiek uzskatīts par prestižāko autosporta veidu slēgtajās
grunts trasēs. No 2006. gada oktobra sporta kompleksa Mūsa īpašnieks un sacensību organizators Edgars Maišelis kā
Latvijas Automobiļu federācijas pārstāvis ir ievēlēts par FIA Off Road komisijas pilntiesīgu locekli.
Latvijas Automobiļu federācija uzskata, ka Nacionālā sporta kompleksa Mūsa īpašnieka un vadītāja Edgara
Maišeļa kompetence, augstās organizatora spējas un stratēģiskā pieeja
autosporta sacensību organizēšanas un attīstības procesiem nodrošina attīstību
Latvijas autokrosa un rallijkrosa sistēmai, kā arī spēj nodrošināt visaugstāko pievienoto
vērtību sporta kompleksā Mūsa
organizēto nacionālo, Ziemeļeiropas zonas un Eiropas čempionātu sacensību
atbalstītājiem," piebilst Berķis.

Ar palīgiem

Edgars Maišelis atzīst, ka veiksmīga sacīkstes norise bijusi
iespējama ar lielisku sadarbības partneru palīdzību. Mūsa izsaka pateicību sacīkšu ģenerālsponsoriem Latvijas Mobilajam Telefonam, Parex Līzingam, Aldarim un citiem atbalstītājiem. Rīkotāji īpašu pateicību izsaka
Latvijas Izglītības un zinātnes ministrijai, Rīgas Brīvostas pārvaldei un
Latvijas Automobiļu federācijai. Sevišķi pateicības vārdi projektu vadītājam un
viņa dēlam Elvijam Maišelim.

Nacionālā sporta kompleksa Mūsa
vēsture

1978. gads

Pavasarī Latvijā, Bauskas rajonā, Mūsas upes krastā, pie
Pamūšas parka tiek izveidota motokrosa trase.

1982. gads

Sporta kompleksā tiek izveidota autokrosa un ziemas
hipodroma trase, kurā notiek arī pirmās autosacīkstes Mūsa trasē.

1984. gads

Notiek pirmās PSRS Vissavienības autokrosa sacensības.

1985. gads

Notiek pirmais PSRS čempionāts auto hipodromā.

1986. gads

Notiek pirmās starptautiskās autokrosa sacensības Draudzības Kauss, kurās pirmo reizi
trases pastāvēšanas vēsturē piedalās Eiropas autokrosisti.

1990. gads

Notiek pirmais Eiropas čempionāts autokrosā. Un turpmāk tas notiek
katru gadu.

2003. gads

Par sporta kompleksa Mūsa
īpašnieku kļūst Edgars Maišelis.

2004. gads

Sporta komplekss piedzīvo renesansi gan tehniskā nodrošinājuma
un sakoptības, gan pasākumu augstā organizatoriskā līmeņa un izpildījuma jomā –
trasei tiek piešķirta FIA licence līdz 2008. gadam.

2008. gads

Sporta kompleksā Mūsa
atzīmē 30. – jubilejas – sezonu ar perfekti noorganizētu Eiropas čempionātu,
kurš pārsniedz iepriekšējo gadu skatīju, ārzemju delegāciju, žurnālistu un
sportistu skaitu. FIA novērtē šo Eiropas posmu kā vislabāk noorganizētās
sacensības. Trasei tiek piešķirta jauna FIA licence līdz 2011. gadam. Trasei
tiek piešķirts Latvijas valsts Nacionālās autosporta bāzes statuss. Īpašnieka
maiņa – Edgars Maišelis privātīpašumu iegulda SIA Sporta Komplekss Mūsa ar 303 000 LVL pamatkapitālu.

2009. gads

Paredzētas vairākas starptautiskās un nacionālās autosporta
sacīkstes. Eiropas autokrosa čempionāta posms plānots 23. un 24. maijā.