Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Latviešu Sainss un citi

Ar dramatiskām cīņām Brenguļu autotrasē pie
Valmieras noslēdzies Latvijas autokrosa čempionāts. Par sezonas zelta medaļu
ieguvējiem kļuvuši Edgars Galvanovskis (1600,
Lielvārde), Ainārs Kenigsbergs (2000
Super
, Saldus/Būvfirma RRP), Raimonds Jerāns (Open, Salacgrīva) un Ģirts Mūrnieks (B600, Valmiera). Daži tituli tika noskaidroti īpaši aizraujoši – 1600 klasē Galvanovskis par čempionu
kļuva sezonas pēdējā apļa pēdējā līkumā, kad izstājās līdzšinējais kopvērtējuma
līderis Andris Priedītis (Mārupe, Baltic
Auto Parts
). Neveiksme atgādināja leģendārā rallija braucēja Karlosa Sainsa
pasaules čempiona titula zaudēšanu, kad viņa mašīna apstājās garās sezonas
pēdējā kilometrā.

 

 

1600: 100 metri līdz čempiontitulam
1600 klases finālbrauciens sākās ar
pamatīgām sadursmēm pirmajos apļos, taču, situācijai nostabilizējoties, kļuva
skaidrs, ka pēc uzvaras un Latvijas čempiontitula dodas Andris Priedītis, bet
Edgars Galvanovskis gatavojas otrās vietas svinēšanai gan posmā, gan
čempionātā. Taču aptuveni simt metru pirms finiša Priedīša mašīna pēkšņi
apstājās ar nolūzušu priekšējo balstiekārtu. Galvanovskis aizspruka garām un
finišēja pirmais. Tā kā Edgara uzvaras gadījumā Priedītim bija jābūt vismaz
trešajam, liktenīgā izstāšanās atņēma Andrim čempiona titulu un nodeva to
Galvanovska rīcībā.

Edgars atzina, ka
notikušais nāca negaidīti: „Braucu
aiz Andra Priedīša ar pārliecību, ka mana cīņa ir beigusies, un biju samierinājies,
ka par čempionu kļūst viņš, nevis es. Necentos ietekmēt situāciju, vienkārši gribēju
sasniegt pēc iespējas labāku rezultātu pēdējā posmā. Taču viss izvērtās šādi."

Priedītis zaudējumu
uzņēma vīrišķīgi un sacīja: „Par
to, ka nefinišēju, nevienu nevainoju – metālā neielīdīsi, kam bija lemts
nolūzt, tas nolūza," saka Priedītis. „Mani
vairāk pārsteidza pirmā apļa pirmajā garajā pagriezienā notikusī avārija, kad
manas mašīnas aizmuguri praktiski uztrieca uz aizmugurējā tilta. Kā liecina
foto un video materiāli, to paveica jaunais čempions Edgars Galvanovskis.
Sitiens bija tik spēcīgs, ka tiku iesviests Anda Kļavas mašīnas aizmugurē. Tūlīt
pēc sacīkstes pārdzīvoju, ka ietriecos Anda mašīnā, taču tagad man ir skaidrs,
kā šī sadursme radās. Pēc sacīkstes apvaicājos par iespējām rakstīt protestu
galvenajam tiesnesim un komisāram, taču viņi man atbildēja, ka tā bijusi „starta burzma, kurā veidojās tā sauktais
vilcieniņš, un sadursmes varēja gadīties". Tā kā tobrīd nezināju, kas īsti
notika man aiz muguras, nolēmu protestu nerakstīt, jo baidījos kādu nepatiesi
apvainot. Taču tas, ko redzu materiālos, pārsteidz."

Apbrīnojamā sacīkstē
uz pjedestāla kopā ar jauno čempionu kāpa divi debitanti – valmierietis Andis
Vanters, kam tā bija pirmā čempionāta sacīkste, guva otro vietu, bet trešo – čempiona
brālis Gunārs Galvanovskis, kam pieredze par vienu šāda līmeņa sacīksti
lielāka.

Kopvērtējumā bronzas
medaļu aiz E. Galvanovska un Priedīša klasē sasniedza Andis Kļava, kurš
aizvadīja perfektu sacīksti, uzvarot visos priekšbraucienos, taču finālā
izstājās tehnisku problēmu dēļ.

 

2000 Super: Spīķim uzvarēta kauja, Kenigsbergam – karš

2000 Super klasē aizraujošā finālā uzvaru guva Jānis Spīķis (Rīga, Autosun). Šādā situācijā viņš varēja
kļūt par čempionu, ja kopvērtējuma līderis Ainārs Kenigsbergs (Saldus, Būvfirma RRP) finišētu zemāk par sesto
vietu. Tomēr Kenigsbergam paveicās – viņš tik tiešām finālbraucienā izstājās,
taču līdz galam netika arī citi konkurenti, un Ainārs tika klasificēts piektajā
pozīcijā, līdz ar to Latvijas čempiona tituls rokā.

Brenguļos aiz Spīķa
finišēja Jānis Berķis (Ventspils, N&J)
un Māris Ločmelis (Jumprava). Kopvērtējumā aiz Kenigsberga un Spīķa trešajā
vietā ierindojās Mārtiņš Porietis (Aknīste, Indāres/EMU
Skulte
).

 

Open: Jerāns – divkārtējs

Open
klasē čempiontitula dalīšana izvērtās vienkāršāka – līderis Raimonds Jerāns
(Salacgrīva) guva kārtējo čempionāta posma uzvaru situācijā, kad izstājās
sīvākie konkurenti Normunds Skribis (Engure) un Jānis Kozlovskis (Ogre, Aleks Plus). Beigās Jerāns pārliecinoši
sasniedza čempiona titulu, pievienojot to jau 2008. gadā izcīnītajam panākumam.
Sudrabs – Skribim, bronza – Kozlovskim.

Pēdējā posmā aiz
Jerāna otro vietu guva sezonas debitants Jānis Vanags (Lielvārde), trešais –
Imants Kolomenskis (Ogre).

 

B600: čempions – Mūrnieks

Pēdējā posmā B600 bagiju klasē uzvaru guva Ģirts Zīle
(Sigulda), taču, finišējot otrais, par čempionu kļuva Ģirts Mūrnieks
(Valmiera), izcīnot pirmo Latvijas čempiona titulu kopš 1996. gada. Zīle ieguva
vicečempiona titulu, bet trešais gan posmā, gan čempionātā – Renārs Vinokurovs
(Liepāja).

 

Kroskarti CK 125: Sirmacis un nākamie

Brenguļos notika arī
jauniešu čempionāta CK 125
kroskartiem pēdējais posms. Nestartējot jau zināmajam čempionam Ralfam Sirmacim,
tika sadalītas pārējās medaļas. Uzvara otro vietu kopvērtējumā atnesa Otto
Vočtavam (Ventspils), bet otrā vieta čempionāta bronzu sagādāja Dāvim Tobiasam
(Ķeipene).

 

Folkreiss: smaga
mācību stunda

Folkreisa
dalībniekiem un rīkotājiem Brenguļu autotrase sniedza vairākas svarīgas
mācības, kas arī bija uzdevums jaunā sporta veida debijas sezonā: trase standarta
automašīnām bija īpaši smaga, tāpēc braucieni bija ilgi un mokoši gan
sportistiem, gan tehnikai. Šajā situācijā labākais izrādījās valmierietis
Andris Melngāršs, pārspējot rencēnieti Jevgēniju Bergu un debitantu Mareku
Daini (Jūdaži) – Baltijā slavenajam dīdžejam [Ex] da Bass debija izrādījās
īpaši veiksmīga.

Atšķirībā no Latvijas
autokrosa sportistiem folkreisa dalībniekiem sezona vēl nav galā – atlikusi vēl
cīņa sporta kompleksā 333. Svētdien
Ropažos notiks LAF folkreisa debijas un pārbaudes sezonas pēdējā sacīkste 333 Rudens 2009. Līdz ar šīm sacensībām folkreisa
dalībnieki oficiāli aizvērs bezsniega sezonas lappusi, jo nākamās cīņas
paredzētas jau ziemas apstākļos.

Viesturs SAUKĀNS