Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Septiņi pret Eiropu — cerības un debijas

 

Šāgada Eiropas autokrosa čempionāta posms Mūsas trasē pie Bauskas pēc grozījumiem kalendārā izrādījies seriāla pirmais mačs. Līdz ar to Latvijas sacīkstei, kas notiks 25. un 26. maijā, pievērsta īpaša uzmanība, jo speciālisti ķer un apspriež dalībnieku sastāvu un līderu tehnisko gatavību. Aptuveni simt sportistu kompānijā cīņām Eiropas ieskaitēs gatavojas arī septiņi Latvijas autobraucēji.

 

Šogad Latvijas komandas sastāvs ieguvis dažus interesantus pavērsienus. Kāds debitēs, cits mainīs klases, kāds cits nomainījis automašīnu. Kuri latvieši sagādā cerības? Kuri būs debitanti? Un, kuri būs vienkārši dalībnieki ar Latvijas karodziņu uz mašīnas borta? Pirmais posms ir sarežģīts prognožu ziņā, tomēr Latvijas braucēju spēku samēri un gatavība nojaušama.

SUPERBUGGYKLASE

Jānis Boks (Nr. 10, Rīga, Alfa Racing Ford)

Vairākus gadus Jānis Boks ir Latvijas galvenā cerība pašmāju posmā, lai kurā klasē viņš arī startētu. Šogad, turpinot cīņuSuperBuggy klasē, Jāņa izredzes ir augstas, viņš var nokļūt pat uz pjedestāla. Boks labi noslēdza pērno sezonu, bija regulārs A fināla (top 10) dalībnieks sacīkstēs ar vairāku desmitu sportistu sastāvu.

Pirms šīs sezonas, nojaušams, nav revolucionāru pārmaiņu, lai arī bagijs visai pamatīgi pārjaukts. Boks aizvadīja izmēģinājuma sacīksti Latvijas krosa sezonas atklāšanā Smiltenē. Izmēģinājumi gan noslēdzās visai ātri, jo izjuka ātrumkārba. Komanda nemēģināja apgalvot, ka uz Smilteni būtu ieradušies īpaši sagatavojušies — vēl dienu pirms cīņas tika veikti dažādi remontdarbi un izdarīti secinājumi. Ātrumkārbas defekts šķita gaidīts — komanda pēc tā skaidroja, ka šī bija ļoti pieredzējusi detaļa, un diez vai būtu uzstādīta Mūsas posmā.

Boka līdzšinējā karjera parādījusi, ka šāda relaksēta pieeja lietām ir veselīgāka, savukārt sportists nav tas, kurš uz nopietnām sacensībām, kāda būs Mūsā, ierastos nesagatavots.

Juris Kuļikovskis (Nr. 21, Baloži, Ford)

Juris Kuļikovskis uzsāks kārtējo sezonu SuperBuggy klasē. Izredzes Mūsā — ja būs veikts tehnikas progress, var iekļūt A finālā. Pērn vecākais no brāļiem Kuļikovskiem atgriezās uz čempionāta punktu gūšanas takas, jo uzlabojās tehnikas izturība un arī braukšana kļuva drošāka. Tiesa, Juris trasē nebūs bijis kopš pērnā gada pēdējā posma septembrī, kas nozīmē, ka paies laiks, līdz viņš aizdzīs ziemas miegainību kā sportists. Tā kā komanda principiāli tehniku gatavo pati saviem spēkiem, turklāt viņu uzņēmums apkalpo arī daudzus citus sportistus, brāļu lielākais ienaidnieks ir laika trūkums un klasiskais pietrūka vienas nakts sindroms.

Ervins Grencis (Nr. 44, Valmiera, Mitsubishi)

Starpsezonas lielākais pārsteigums — tikko debitējis Buggy 1600 klasē, Ervins Grencis jau meties augstākajā līgā SuperBuggy klasē. Tomēr lēmums var izrādīties pareizs. Gluži kā savulaik Bokam,Buggy 1600 klases bagijs Grenča braukšanas stilam šķiet par trauslu. Ervins ir agresīvāks, tādēļ lielās klases izturīgākā mašīna var palīdzēt cīnīties par augstākām pozīcijām. Pērnā debija Eiropas čempionātā nebija veiksmīga. Ko nesīs jaunais sākums — nav skaidrības.

BUGGY 1600KLASE

Andris Kuļikovskis (Nr. 115., Baloži, Opel)

Pērn sezonas noslēgums bija lielisks, kad 50 dalībnieku konkurencē Andris guva septīto vietu Itālijas posmā. Vienīgi žēl, ka ar to sezona arī beidzās — garais pārtraukums var likt meklēt iegūto formu no sākuma. Bažas rada brāļa Jura izredžu aprakstā minētais laika trūkums un tehnikas izturība. Taču pēc pērnās sezonas šķiet, ka Jura mašīnai vēl daudz attīstāmu mezglu, bet Andra mazākās klases bagijs ir ļoti labā līmenī. Ja tā, Andris Kuļikovskis būs stabils kopvērtējuma punktu pretendents (top 16), un, ja veiksme stāvēs klāt, būs gatavs nokļūt arī A finālā, kā tas tika izdarīts pērn.

Māris Līcis (Nr. 145, Jēkabpils, Fast&Speed Honda)

Iepriekšējās sezonās Māris Līcis tika uzskatīts par Latvijas komandas galveno favorītu Buggy 1600 klasē un bieži, kopā ar Boku SuperBuggy, šo statusu viņš arī apliecināja ar labiem rezultātiem. Taču pērnais gads karjeru gandrīz iznīcināja. Tika piedzīvota dramatiska tehnikas problēmu sērija — motori bruka cits pēc cita, liekot zaudēt sacīksti pēc sacīkstes. Aizvadījis lielāko daļu Eiropas čempionāta posmu, Māris guva tikai vienu punktu un 45. vietu. Gadu iepriekš sasniegtais bija 40 punktu un 12. vieta.

Skaidrs, ka šādi turpināt nebija jēgas, un komanda nedaudz atslābina savu darbību un tēriņus. Līcis šogad koncentrēsies uz NEZ kausa četru posmu sezonu (pirmo posmu Smiltenē viņš jau uzvarēja), taču, protams, netiks izlaists arī Mūsas Eiropas posms. Būs interesanti vērot Līci, kuram šī var būt gada vienīgā Eiropas sacīkste un nebūs jādomā par sezonas situāciju kopumā. Māris būs brīvāks savās darbībās un, izmantojot pieredzi, var sarūpēt augstvērtīgu rezultātu. Jau atkal jāsalīdzina ar Jāni Boku — bez spiediena un uzstādītiem mērķiem gan viens, gan otrs ražo daudz labākus rezultātus. Ja Līča mašīnai būs izturība, var gadīties arī A fināls, lai gan tehnika šogad ir laba Baltijas cīņām, taču ne gluži Eiropas līderpozīcijām.

Ronalds Baldiņš (Nr. 181, Valmiera, Kawasaki)

Viens no diviem Latvijas debitantiem Eiropas čempionātā būs valmierietis Ronalds Baldiņš. Pieredze bagijos minimāla — pērn rudenī Baldiņš debitēja Baltijas kausā. Debija pēdējā posmā bija veiksmīga, gūstot otro vietu savā vienīgajā sacīkstē Mūsā. Šogad Ronalds startēs ar Ervina Grenča pērn izmantoto Buggy 1600 klases bagiju. Skarbajā konkurencē par izredzēm runāt grūti — vēl pirms pieteikumu termiņa beigām klasē bija pieteikušies 28 sportisti, bet Mūsā reāli uz starta varētu būt vairāk nekā 30 dalībnieku Buggy 1600 klasē.

Taču Baldiņš nav iesācējs motoru sportā. Pietiekami dubļi pagaršoti motokrosā, arī dažādu veidu braucieni ar automašīnām allaž bijuši daudzsološi.

TOURINGAUTOCROSS

Agris Brediks (Nr. 228, Mārupe, Mitsubishi Lancer Evo VIII)

Otrs debitants Latvijas komandā, arī ar minimālu krosa pieredzi, turklāt startēs salonautomašīnu klasē, kurā citu Latvijas sportistu nebūs. Bredikam šis būs kārtīgs tests, un, ja viņš to izturēs godam, krosa sabiedrībā viņš kļūs par nacionālo varoni.

Brediks līdz šim gadam koncentrējās uz standartauto sacensībām, startējot supersprintā un citās līdzīgās disciplīnās. Šā gada aprīļa beigās aizvadīta pirmā sacīkste krosā, kur tika uzvarēts Latvijas čempionāta pirmajā posmā Smiltenē. Lai arī debija spoža, jo vairāk, zinot, ka konkurence Open klasē bija cienījama, viņa rezultātu daudzi noraksta uz izteikti labāku tehnikas sagatavotību. Viņa Mitsubishi gatavots rallija čempiona Aivja Egles Prospeed uzņēmumā, kas nozīmē, ka Bredika rīcībā ir vienīgā profesionāla sporta tehnikas uzņēmuma gatavotā automašīna Open ieskaitē.

Starts Eiropas čempionāta posmā būs labs patiesības mirklis arī tiem, kuri meklēja atbildes pēc Smiltenes posma — Brediks ir lielisks krosa talants vai tomēr pagaidām var lepoties tikai ar spēcīgu mašīnu? Eiropas čempionāta TouringAutocross klases aptuveni 20 dalībnieki Agrim ierādīs viņa vietu.

MĀCĪBAS, NO KURĀM IZVAIRĪTIES

Eiropas autokrosa čempionāta posms Mūsā allaž tiek gaidīts ar lielām cerībām, un katru gadu ir kāds no mūsējiem, kura dēļ ir vērts apmeklēt sacīksti un cerēt uz pjedestālu. Taču ik gadu ir arī skarbas mācības Latvijas komandas rindās. Cīņa Bauskā notiek divas dienas, bet skatītāju vairākums tradicionāli ierodas svētdienā. Skumji, ka pirmais, ko līdzjutēji uzzina, ir saraksts ar sestdien piedzīvotajiem tehnikas defektiem un vairs nestartējošiem Latvijas pārstāvjiem.

Mūsas posms šogad ir pirmais kalendārā, kas tehnikas izturības problēmas izcels vēl vairāk.  Ļoti gribas cerēt, ka Mūsā nakts no sestdienas uz svētdienu Latvijas sportistu nometnēs būs klusa un tumša, nevis ar izjauktām ātrumkārbām, cauriem motoriem un pirmajos braucienos norautām piekares daļām uz grīdas.