Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Izslēdzot vājākos posmus

2008. gada kartinga sezona
jau sākusies – atsevišķi sportisti aizvadījuši treniņu sesijas un sacīkstes
ārzemēs. Latvijas čempionāts startēs vēlāk – aprīļa beigās Rīgā, Biķernieku
trasē. Šogad tas var izrādīties īpašs, jo pilnībā mainījusies seriāla rīkošanas
shēma. Galvenie ieguvēji – sportisti.

Daudz runāts par nekārtībām, kuras brīvās Latvijas laikā
mocījušas šo sporta veidu – katrai vadībai pretī stājās spēcīga opozīcija,
nesaskaņas uzplaiksnīja gan trases malā, gan sapulcēs. Tomēr ar katru nākamo
sezonu auga iesaistīto cilvēku izpratne, ka šis patiesībā ir bērnu un jauniešu
– autosporta nākotnes – sporta veids. Situācija pirms 2008. gada liek domāt, ka
uzlabojumi pietuvinās sporta veidu tuvāk tautai un attālinās no intrigām.
Entuziastu grupa
rīkos visu

Latvijas kartinga čempionāta posmu rīkošanu no šā gada
uzņēmusies rīkotāju komanda, kura organizēs visus sešus paredzētos Latvijas
čempionāta posmus. Latvijas Automobiļu federācijas kartinga komisijas vadītājs
Reinis Pozņaks skaidro, ka šai promoteru
grupai ir savi plāni: „Neapšaubāmi, es kā sporta veida vadītājs esmu
sajūsmināts, ka ir cilvēki, kas redz kartingu kā produktu, kuru ir vērts ņemt
savā paspārnē, to attīstot un varbūt nākotnē pat izveidojot par peļņu nesošu
pasākumu. Var likties, ka šī darba grupa ir nedaudz traka, jo kartingā šobrīd
ir daudz elementu, kas prasa līdzekļus un darbu. Jā, šī komanda ir entuziasti,
kuri apzinās, ka sākums būs sarežģīts. Ja izvēlētais menedžments būs pareizs,
es redzu iespēju attīstīties gan kartingam, gan rīkotāju komandai. Kartings
tiks piedāvāts potenciālajiem reklāmdevējiem. Šim gadam šobrīd esot savākta
aptuveni puse nepieciešamā budžeta, turpinās darbs pie citu atbalstītāju
piesaistīšanas. Ko no šāda plāna iegūs kartinga interesenti? Skatītāji,
pirmkārt, iegūs iespēju sacensības vērot tiešsaistē internetā – lai redzētu
kartinga sacensības, nevajadzēs nekur braukt. Apmeklējot sacīkstes klātienē
skatītāji saņems krietni sakārtotāku sacensību vidi, infrastruktūru. Ja līdz
šim kartinga sacensības dažkārt atgādināja tirgus placi, tad tiks izdarīts
viss, lai valdītu profesionāla un sportiska atmosfēra. Sportisti jaunajā
sistēmā būs lielākie ieguvēji – tiks sakārtots serviss, infrastruktūra sporta
kompleksos, viss, kas sportistam ir nepieciešams trasē sacensību laikā, būs,
ceru, labākā līmenī nekā līdz šim."

Pārāk daudz čempionu

Latvijas čempionātā paredzētas cīņas uzreiz astoņās klasēs –
jau pērn tika izveidotas pāris jaunas kategorijas, šogad pievienojusies vēl
viena – Rotax Mini Max, kura paredzēta
braucējiem no 11 līdz 14 gadu vecumam. Pēc būtības lielais klašu skaits šķiet
muļķīgs, sadrumstalo klašu dalībnieku skaitu, mazina katra čempiontitula morālo
vērtību. Tomēr Reinim Pozņakam ir atbilde: „Es pilnīgi piekrītu tiem, kuri
uzskata, ka daudz klases ir stulbums. Es pats, darbojoties Latvijas rallija
dzīvē, iepriekšējos gados daudz cīnījos par to, lai čempionātā ir pēc iespējas
mazāk klašu, lai to sastāvi ir pilnīgāki, lai uzvaras vērtība ir lielāka.
Ieviesām Rotax Mini Max, kā
aizstājēju līdzšinējai Raket klasei.
Motivācija: Raket klase, būdama
tehniski specifiska, bieži radīja strīdus un aizdomas. Klasē izmantotie motori
piedāvā lielas iespējas darboties, mainīt, uzlabot un arī pārkāpt noteikumus. Mini Max ir klase, kurā tiek izmantoti
Latvijā ļoti pazīstamie Rotax motori,
kuri nav tik komplicēti. Turklāt, ja Raket
klasē panākumus varēja gūt tikai ar pamatīgu pieredzi un zināšanām, kas
iznīcināja jaunpienācēju cerības, tad Mini
Max būs daudz draudzīgāka iesācējiem
un klases debitantiem. Vēl viens pluss – ar šādu tehniku startē arī Eiropā.
Protams, mīnuss ir raksturīgā šādu plānu realizēšana pēdējā brīdī. Tā kā esmu
pret kardinālu kādas klases likvidēšanu, kas ietekmētu sportistus, tika nolemts
Raket un Mini Max čempionātus šogad rīkot paralēli, ar plānu 2009. gadā
atteikties no Raket cīņām. Abas
klases startēs kopīgos braucienos, čempionāta ieskaite notiks atsevišķi. Sauksim
šo par pārejas gadu. Ja par daudzajiem čempioniem – nolikumā iestrādāts punkts,
ka, ja klasē nav nepieciešamais dalībnieku skaits, čempiontituls netiek
piešķirts. Tāpēc titulus bez cīņas neatdosim!"

Sportistu skaits augs

Latvijas čempionāta dalībnieku skaits šogad augs, turpinot
pērnā gada tendenci: „Neapšaubāmi, braucēju būs vairāk, praktiski visās vecuma
grupās," saka Pozņaks. „Īpaši pārsteidz ICC
klase. Pirms pāris gadiem, man ienākot kartingā, šajā kategorijā bija četri
dalībnieki un klase bija pabērna lomā. Šobrīd uz startu pirmajā posmā gatavojas
vismaz pusotrs desmits sportistu. Pieaugs arī Latvijas braucēju skaits ārzemēs
– dažs jau aizvadījis treniņus Itālijā, Reinim Nitišam bija veiksmīgas
sacensības Holandē, startēja arī citi mūsu braucēji. Plūsma uz
starptautiskajiem mačiem pieaug, jo tas kļūst arvien mazāk sarežģīti,
neiespējami un eksotiski."

Veidojas spēcīgs
Baltijas čempionāts

Pirms pāris gadiem izveidojās arī Baltijas kartinga
čempionāts. Tā mērķi ir ambiciozi: „Pašlaik mums ir izveidojusies ļoti laba
sadarbība ar Igaunijas un Lietuvas kartinga komisijām," skaidro Reinis Pozņaks.
„Strādājam pie tā, lai mūsu sportistiem nekur nav jābrauc, bet spēcīga
konkurence būtu tepat uz vietas. Esam vienojušies uzstādījumā, ka kartinga
attīstība mums ir jāveido Baltijas kontekstā, jo katra valsts atsevišķi ar
savām pāris trasēm nekad nesaniegs pietiekami kvalitatīvu vietējā čempionāta
līmeni. Kopīgais mērķis ir izveidot spēcīgu reģionālo čempionātu. Ja tas mums
izdosies, ir cerība kuplā pulkā redzēt pie mums arī zviedru un somu
kartingistus (pērn daži zviedri jau bija atbraukuši izlūkos), jo arī viņiem ir
līdzīgas problēmas ar trasēm. Pakāpeniski panākam, lai gan kartingu klases, gan
visi noteikumi Baltijas valstīs būtu vienādi. Tas, protams, neliedz katrai
valstij saglabāt arī savas nacionālās klases. Arī šogad būs Baltijas čempionāts
notiks sešos posmos, divi no kuriem būs Latvijā. Ja Latvijas čempionātā pērn
piedalījās ap 45 sportistiem, tad Baltijas čempionāta posmā 120 – 140. Pavisam
cits līmenis un konkurence. Pēc pāris gadiem būs nepieciešami arī
kvalifikācijas braucieni, lai vispār varētu piedalīties BČ posmā! Mūsu čempionāts
ir iepaticies arī baltkrieviem, kuri pērn ar diviem sportistiem bija atbraukuši
izlūkbraucienā uz pāris sacensībām. Šogad vīzas kārto jau astoņi baltkrievi.

 

To, vai realitāte sagādās to pašu sajūsmu, kura valda
kartinga vidē pirms sezonas, parādīs pirmie posmi. Tas, ka pie Latvijas
čempionāta un kartinga dzīves rīkošanas allaž bijuši spēcīgi un sporta veidu
izprotoši cilvēki, nerada šaubas, taču profesionalitāti un meistarību iedragāja
cilvēciskas vājības un subjektīvas intereses. Iespējams, pienācis brīdis vājuma
brīžus mest pie malas – sporta veida un jauno sportistu labā. Šobrīd izskatās,
ka tas ir iespējams!

 

Latvijas kartinga
čempionāta klases

Micro  sportisti no 6
līdz 10 gadu vecumam

Raket  sportisti no 9 līdz 14 gadu vecumam

Rotax Mini-max         sportisti no 11 līdz 14 gadu vecumam

Rotax Max-Junior     sportisti no 12 gadu līdz 16 gadu vecumam

Rotax Max      sportisti no 15 gadu vecuma

Rotax Max
Masters/DD2
       sportisti no 32
gadu vecuma

Rotax Max DD2         sportisti no 16 līdz 32 gadu vecuma

KZ2 (ICC)      sportisti
no 16 gadu vecuma

 

Latvijas kartinga čempionāta kalendārs

1. posms          26. aprīlis         Rīga, Biķernieku trase

2. posms          17. maijs          Ropaži, s/k 333

3. posms          5. jūlijs Kandava, Hansa
Līzings
trase

4. posms          9. augusts         Rīga, Biķernieku trase

5. posms          13. septembris  Ropaži, s/k 333

6. posms          4. oktobris        Kandava, Hansa Līzings trase