Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Eiropas rallisti Latvijas ziemas meklējumos

Februāra pirmajās dienās Liepājas un Kuldīgas apkārtnē tiks aizvadīts viens no lielākajiem motoru sporta pasākumiem Latvijā — otro reizi pēc kārtas notiks Eiropas rallija čempionāta posms Rally Liepāja 2014. Uz starta stāsies augstākā līmeņa tehnika un vairāki īpaši svarīgi rallija braucēji.

Sacīkste sāksies 31. janvārī, kad notiks kvalifikācija, starta vietu izloze un atklāšanas ceremonija. Kurzemes ceļu vagošana notiks sestdien un svētdien, attiecīgi 1. un 2. februārī. Katru dienu seši ātrumposmi, kopumā veicot 240 kilometrus.

Tāpat kā pirms gada, katra sacensību diena būs arī Latvijas rallija čempionāta posms, tātad visai svarīga nedēļas nogale pašmāju titulu dalītājiem. Visai smaga izšķiršanās — vai braukt abas dienas pilnā ātrumā, lai vienā rāvienā gūtu pēc iespējas vairāk čempionāta punktu, vai tomēr ievērot īpašu piesardzību pirmajā dienā (posmā), lai mašīna paliktu vesela nākamās dienas — otrā posma — cīņai. Visai specifiska čempionāta norises metode tik sarežģītā sportā, kāds ir rallijs!

Gluži kā pirms gada, arī šogad rallija norisi līdz pēdējam brīdim biedēs laikapstākļi. Raksta tapšanas brīdī Liepājā svarīgajai nedēļas nogalei solīja lietainu laiku un +5 grādu temperatūru. Šādi apstākļi ziemas rallijam ir postoši, un diemžēl līdz pat pēdējam brīdim var nākties turēt roku uz sarkanās pogas, ar kuru ralliju iespējams atcelt. Tomēr iesaistīto ļaužu komandas darbs un spītīgums, jācer, ļaus aizvadīt sacīksti arī mazāk piemērotos apstākļos.

Ar kopējām Latvijas autosporta līdzjutēju lūgšanām rallijam ir jānotiek — pārāk svarīgs šis pasākums ir Latvijas līdz šim pozitīvajam tēlam pasaules autosportā, pārāk milzīgs darbs paveikts, lai šāds rallijs notiktu. Un, lai cik banāli tas nebūtu, arī pārāk daudz finanšu līdzekļu ieguldīts, lai šobrīd to visu izsviestu nebūtībā.

CIEMIŅI UN VIŅU PRETINIEKI

Uz ko skatīsimies 1. un 2. februārī? Latviju sākušas apmeklēt oficiālās pasaules autoražotāju rūpnīcu komandas. Šogad Latvijas rallijam pieteikta Škoda Motorsport rūpnīcas ekipāža somi Esapeka Lapi/Janne Ferms. Lapi ir Somijas kārtējā uzlecošā rallija zvaigzne, ar kuru somu autosporta speciālisti jau pāris gadu cītīgi lepojas un pārējiem liek pievērst uzmanību Lapi karjerai. Tā kā Somijā gadu desmitu laikā ir iemācījušies atšķirt labu rallistu no ne pārāk veiksmīga (vai nu ir Lidojošais soms, vai nu nav!), jāuzskata, ka Lapi būs rallija pirmā līmeņa zvaigzne. Škoda šogad rallijā startēs ar spēcīgo un titulēto Fabia S2000. Līdzīgs un rūpnīcas atbalstīts auto būs vāciešiem Zepam Vīgandam/Frankam Kristianam.

Pieteikumos raksta tapšanas brīdī vēl nebija manāmi, tomēr savā mājaslapā izpļāpājušies par vizīti uz Latviju arī Peugeot Sport pārstāvji. Iespējams, Liepājas rallijā uz starta tiks izlikti Peugeot Sport Academy jaunie talanti. Ja tā, ātrumposmos redzēsim jauno supertalantu, pērn Latvijas posmā spīdējušo īru Kreigu Brīnu (guva absolūtās ieskaites otro vietu aiz uzvarētāja Jari Ketomā un priekšā slavenajam Fransuā Delakūram), kā arī nīderlandieti Kevinu Abringu un francūzi Stefanu Lefēvru.

Ārzemju speciālistus varētu saukt vēl un vēl. Kas šai plejādei stāsies pretī ar Latvijas karodziņu uz mašīnas?

Ar jau zināmajām Ford Fiesta R2 klases automašīnām cīņā dosies OKartes Autosporta Akadēmijas audzēkņi, Latvijas čempioni Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs, kā arī Kristaps Feldmanis, kurš jauno sezonu sāks ar Ivaru Velmi stūrmaņa krēslā. Viņu izredzes 2WD ieskaitē ir neprognozējamas, tomēr apgalvot, ka viņi būs vienas ass auto cīņu favorīti, nebūtu godīgi. Taču Top-6 — pavisam reāls uzdevums.

Visaugstāk Latvijas karogu rezultātu tabulā var uznest Vasilijs Grjazins — krievu sportists, kurš jau vairākus gadus startē ar LAF sportista licenci. Vasilijs startēja arī pirmajā posmā Austrijā, gūstot septīto vietu gan klasē, gan absolūtajā vērtējumā.

Pagaidām citās klasēs un ieskaitēs Latvijas sportisti Eiropas cīņām nav pieteikušies, taču starp žurnāla šī numura iznākšanu un rallija startu noteikti būs daudz papildinājumu kā Latvijas, tā ārzemju sportistu sastāvos.

IZMAIŅAS LATVIJAS ČEMPIONĀTĀ

Līdz ar starptautisko cīņu sāksies arī Latvijas autorallija čempionāts. Šogad seriāls ieguvis jaunu veidolu, jo izmainīti čempionāta automašīnu grupu nosaukumi un automašīnu klases, kas šajās grupās ietilpst. Ja tiks izpildīti grupu dalībnieku skaita nosacījumi, sezonas beigās par Latvijas čempioniem kļūs R5, N4, R2 un 2WD ieskaitē.

R5ir šā brīža pasaules modes kliedziens — prestiža, moderna automašīnu klase. Latvijā zem šī nosaukuma gan piesegts vairums citu klašu, piemēram, Super 2000, R4, N4 un citas. N4 klasei būs arī atsevišķs Latvijas čempionāts kā līdz šim. Sportisti ar N4 mašīnām gan varēs startēt tikai vienā ieskaitē — vai nu N4 grupā, vai nu R5.

R2kļuvusi par vadošo vienas ass piedziņas klasi, bet 2WD būs kausa izcīņas klase, kurā pulcēsies īpatnēji lielu motora darba tilpumu automobiļi.

Skatītājiem klašu dalīšana un grupu veidošanas principi ir vesels rēbuss, taču, ko darīt — pasaules auto ražotāji ir izgatavojuši ļoti dažādus auto…

Latvijas čempionātā šogad astoņi posmi — ziemā arī rallijs Sarma 2014 Gulbenē, bet vasaras sacīkstes notiks Talsos, Igaunijā, Lietuvā, Liepājas pusē un Jūrmalā/Cēsīs, kur risināsies rallijs Latvija 2014.