Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Spēks ir pinumā!

Ziemas olimpiskajās spēlēs Sočos ieradāmies zelta krāsas jakās un izcīnījām sudrabu, Vankūverā bijām melnbalti un arī kļuvām par vicečempioniem, Londonas un Pekinas spēļu atklāšanas parādē gājām ķiršsarkanās žaketēs, baltās biksēs, un mums uzspīdēja zelts. Sacīkšu arēnās atšķirībā no lietuviešiem, kas jau izsenis visur un vienmēr ir zaļidzelteni, Latvijas atlēti vai katrās spēlēs izskatījušies citādi. Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK) beidzot pielikusi punktu identitātes meklējumiem.

Uzticoties pārbaudītām vērtībām, LOK Izpildkomiteja jau pirms gada akceptēja modes mākslinieka Bruno Birmaņa un viņa kolēģu Gata Mūrnieka un Miķeļa Baštika izstrādāto konceptu.

„Pats galvenais — nelēkāt pakaļ modes tendencēm, jo mode ir īslaicīga. Mums vajadzīgs nopietnāks pamats,” apgalvo Bruno Birmanis, kas dizainēja mūsu olimpiešu parādes tērpus 1992. gada spēlēm Albērvilā un Barselonā. „Kādi aizgājām, tādi atgriežamies!” bija viņa devīze, ziemas spēļu komandu ietērpjot 1936. gada stila garos, tumši zaļos vilnas mēteļos un elegantās platmalēs, uz šo elementu fona, liekot izcelties smagai, tumši sarkanbaltsarkanai šallei un smalkai platmales lentei tādās pašās krāsās.

„Jāakcentē tas, kas mūsu sportistus atšķir no citiem,” tagad apgalvo Birmanis. „Tas ir spēks un entuziasms, kas ļauj paveikt šķietami neiespējamo.” Mākslinieki atraduši, kā šīs īpašības vizualizēt. Diegu var pārraut, virvi — ne, viena šķiedra ir vāja, bet muskulis stiprs, viens mats viegli trūkst, bet, iepīts bizē, ir nepieveicams. Pinumā mūsu spēks! Tas ir milzīgs, bet nav pārdabisks. Tas ir dzīvs un emocionāls, jo nāk mums līdzi no aizlaikiem ar Nameja gredzenu un pirmās Republikas sudraba pieclatnieka tautu meitas bizi.

„Latvijas krāsas ir tumši sarkans, balts un pelēks,” par identitātes tēla meklējumiem turpina Miķelis Baštiks. „Mums svarīga ir formu tīrība, lai tēls nezūd pūlī, identitātes saprotamība un atpazīstamība, kā arī iespēja identitātes elementus lietot detaļās. Izmantota Latvijas karoga proporcija 2:1:2, arī veidojot uzrakstu burtu garnitūru, kurai iedvesmojāmies no nacionālās lietišķās mākslas radītāja Anša Cīruļa izstrādātajām rakstu zīmēm.” Bet vajadzīgs arī kāds uzņēmums, kas mākslinieku radītos tēlus spēj tiražēt tērpos un aksesuāros. LOK izsludināja starptautisku iepirkuma konkursu.

Šāgada novembra sākumā LOK prezidents Aldons Vrubļevskis publikai stādīja priekšā uzvarētāju Polijas sporta apģērbu ražotāju OTCF. S.A. un tā zīmolu 4F. „Sākot no Rio spēlēm, viņi ietērps visas mūsu olimpiskās komandas līdz 2020. gadam, un tādas, ieskaitot jaunatnes spēles, būs deviņas,” paziņoja Aldons Vrubļevskis, kas pats klātienē iepazinies ar poļu uzņēmuma augstajiem kvalitātes standartiem un inovatīvo attieksmi.

„Mūsu zīmola tērpos Polijas sportisti Vankūveras, Londonas un Soču olimpiskajās spēlēs izcīnīja 22 medaļas — septiņas reizes vairāk nekā trijās iepriekšējās spēlēs!” palielījās OTCF. S.A. valdes priekšsēdētājs Igors Klaja. „Tāpat kā sportisti, mēs vienmēr cenšamies būt labākie.”

4F ir vadošais sporta apģērbu zīmols Polijā. Visdaudzveidīgākās kolekcijas tas piedāvā kalnu un distanču slēpošanai, biatlonam, riteņbraukšanai, vieglatlētikai, jo sevišķi skriešanai, tenisam un fitnesam. Zīmolam ir 160 veikali Polijā, tā produkciju pārdod 300 veikalos 27 Eiropas valstīs. Tiek plānota arī ienākšana Latvijas tirgū.

4Fapģērbs Polijas olimpiešus arī nākamajās vasaras un ziemas olimpiskajās spēlēs. Tagad uzņēmums, kā konsultantu pieaicinot Bruno Birmani, uzsācis darbu, lai pavasarī varētu prezentēt Latvijas olimpiskās komandas tērpus Rio spēlēm.