Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Bronzas Baumanis: „Nākamgad gribu būt čempions!”

Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis šogad izcīnīja Eiropas rallijkrosa čempionāta Super 1600 klases bronzas medaļu. Lai gan tas ir otrais labākais Latvijas sportistu sasniegums pēc Reiņa Nitiša čempiontitula šajā ieskaitē pērn, Baumanis nav mierā — nākamgad jābrauc pēc čempiontitula!

SEŠI PJEDESTĀLI, TRĪS KLUPIENI

Starptautiskā rallijkrosa sezona vēl turpinās — Reinim Nitišam pasaules čempionātā vēl posmi Turcijā un Argentīnā, kas notiks tikai novembra beigās. Taču paralēli pasaules čempionātam notikušais Eiropas čempionāts jau noslēdzies. Deviņu posmu seriālā Jānis Baumanis sasniedza trešo vietu kopvērtējumā. Pērn šajā klasē par čempionu sensacionāli kļuva Nitišs, šogad tuvu titulam bija arī Baumanis. Tiesa, sezonas gaitā tika piedzīvotas arī pāris neveiksmes, kas atņēma cerības uz zeltu, taču panākums ir izcils. Tas tāpēc, ka pirms debijas Eiropas čempionātā Baumanis nebija veicis pat desmit rallijkrosa sacīkstes nacionālā vai reģionālā līmenī, kamēr dažs no konkurentiem un arī SET Promotion komandas biedriem vizinās Eiropas čempionātā jau gadiem.

Sezonas deviņos posmos Baumanis izcīnījis trīs uzvaras, divas otrās un vienu trešo vietu. Neveiksmes pārējos trijos posmos, šķiet, atņēma ja ne titulu, tad cerības uz to noteikti.

Otrajā posmā Lielbritānijā Jāni pievīla viņa Renault Twingo motors, pēc kura nomaiņas rezultātu vairs neizdevās glābt. Piektajā posmā Zviedrijā Baumanis jau bija kvalificējies finālam, taču tiesneši anulēja viņa pusfināla rezultātu, saliekot kopā divus brīdinājumus par pārāk aizraujošām kontaktcīņām ar konkurentiem. Trešā neveiksme, septītajā posmā Francijā, — kad sacīkstēs vienkārši pietrūka sportiskās veiksmes. Sadursmes pirmajā dienā, neizdošanās otrajā dienā, apstākļu sakritības rezultātu tabulā, un Baumanis palika bez pusfināla, fināla un kopvērtējuma punktiem.

ES BIJU TIKAI DEBITANTS”

Tomēr kopumā Baumanis bija ja ne ātrākais, tad noteikti tik ātrs, lai čempiona titulu būtu pelnījis.

„Nekādā gadījumā nav negatīvas piegaršas tam, ka sezonā esmu trešais, nevis kādā augstākā pozīcijā,” saka Jānis Baumanis. „Nemitīgi paturu prātā, ka pirms šīs sezonas rallijkrosā biju iesācējs, bet dalība visā seriālā bija pēdējā brīža pārsteigums. Vēl vairāk — to, vai tas būs viss čempionāts vai dalība atsevišķās kārtās, noskaidrojām tikai pēc pirmā posma veikšanas. Tāpēc šādā kontekstā esmu vairāk nekā apmierināts ar trešo vietu.”

Jāpiebilst, ka Baumanis šajā sezonā izrādījās labākais no varenās SET Promotions komandas braucējiem, kurā pērn par čempionu kļuva Nitišs. Krievs Timurs Šigabudinovs, kurš pērn Reinim bija viens no sīvākajiem konkurentiem, šāgada čempionātā izcīnīja tikai sesto vietu, kopumā savācot nedaudz vairāk kā pusi no tā punktu guvuma, kādu sasniedza Jānis. Pēc pieredzes un hierarhijas pienāktos, ka pēc Nitiša aiziešanas tieši Šiga uzņemas komandas līdera lomu un cīnās par titulu, kamēr jaunais, nepieredzējušais latvietis vispār saprot, kur un kāpēc viņš ir nokļuvis. Baumanis gan komandas biedru aizstāv: „Viņam neveicās, vienkārši neveicās. Zaudēti starti, sabojāti rezultāti, sīvas kontaktcīņas, par kurām tiesneši soda, vēl vairāk bojājot viņa rezultātu…”

VĒSTURE ATKĀRTOJAS

Baumanis čempionātā aiz muguras atstāja arī dāni Ulriku Linnemanu, to pašu, ar kuru līdz pēdējam brīdim pērn spēkojās Nitišs. Īsāk sakot, Baumanis formāli sakāvis visus tos pašus censoņus, ar kuriem pirms gada spēkojās Reinis. Un tomēr trešais…

Šogad, izcīnot kopvērtējuma uzvaru, lieliski progresēja krievs Sergejs Zagumennovs, kurš pirms gada čempionātā bija debitants, sezonu noslēdzot sestajā vietā. Savukārt otro vietu ieguva Eiropas čempionāta šāgada debitants — vēl viens krievu braucējs Ņikita Misjuļa. Abi startē ar vācu speciālista Rolfa Folanda sagatavotajām Škoda Fabia automašīnām — vācietim ar krievu braucējiem allaž bijusi lieliska sadarbība, viņš jau sen ir iemācījies pat tekoši lamāties skaidrā krievu valodā. Lieliskas tehnikas un — objektīvi — labas braukšanas apvienojums šogad nostrādājis.

Interesanti, ja neskaita Linnemanu, vadošā sešnieka pozīcijas veido Austrumeiropas valstu braucēji — krievi Zagumennovs un Misjuļa, Baumanis, aiz Linnemana piektajā vietā čehs Ondžejs Smetana, seko krievs Šigabudinovs, plus vēl igaunis Janno Ligurs septītajā vietā. Tas rada sajūtu, ka seriāls varētu būt sportiski mazvērtīgs. Nebūs taisnība, kaut vai tāpēc, ka katrs no Top 6 startē kādas rietumnieciskākas komandas sastāvā, vienīgi Smetana un Ligurs cīnās kā nosacīti privātbraucēji.

Kopumā Super 1600 klasē šogad piedalījušies 66 dalībnieki no 16 valstīm. Krievu un Baltijas puse šobrīd vienkārši ir uz viļņa. Gluži kā savulaik Eiropas autokrosa čempionāta D-1 klasē, kur pēc latviešu absolūta triumfa (pirmās četras vietas kopvērtējumā) sekoja krievi kā panākumu pārņēmēji.

„Negribu neko sliktu teikt par konkurentiem, taču priekšā esošie krievi ir specifiski braucēji,” saka Jānis. „Sevišķi Misjuļa — ne pārāk ieredzēts braucējs pat pārējo Krievijas sportistu pulkā. Bet bija interesanti ar viņiem!”

SUPERCARVĒL PAR AGRU

Baumanis noslēdzis Eiropas čempionātu Super 1600 klasē. Pirms gada Nitišs šādā situācijā jau bija aizvadījis vienas sacīkstes ASV ar RX Lites klases pilnpiedziņas mašīnu, kā arī sāka ceļu uz pasaules čempionātu SuperCar klasē. Reinim izdevās, izdodas joprojām, jo viņš cīnās par pasaules čempionāta medaļām. Līdzīgs scenārijs ir arī Baumanim, zinot, ka Turcijā viņš debitēs RX Lites klasē?

„Nē, nākamgad vēl SuperCar diez vai startēšu. Es gribu Super 1600 klases Eiropas čempiona titulu, nejūtos arī gatavs pašlaik mesties SuperCar virtuvē. Jā, Turcijā startēšu ar pilnpiedziņas RX Lites automašīnu, taču tā vienkārši ir izdevība, kura jāizmanto, tas nav prologs SuperCar klasei. Es gribu to Super 1600 čempiona titulu!”

 

LATVIEŠU REZULTĀTI EIROPAS UN PASAULES RALLIJKROSA ČEMPIONĀTOS

1997. gads

1. Austrija — 1997. g.: Vladislavs Šlēgelmilhs, 12. vieta D-2*

2. Francija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 10. vieta D-2

3. Portugāle — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 8. vieta D-2

4. Zviedrija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 13. vieta D-2

5. Somija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 8. vieta D-2

6. Beļģija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 14. vieta D-2

7. Norvēģija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 10. vieta D-2

8. Čehija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 10. vieta D-2

9. Vācija — 1997. g.: Šlēgelmilhs, 9. vieta D-2

Kopvērtējumā: Šlēgelmilhs, 9. vieta

2002. gads

10. Francija — 2002. g.: Agris Upītis, 6. vieta D-2A**

11. Austrija — 2002. g.: Upītis, 6. vieta D-2A

12. Čehija — 2002. g.: Upītis, 12. vieta D-2A

13. Polija — 2002. g.: Ivo Traubergs, 9. vieta D-1

Kopvērtējumā: Traubergs, 37. vieta; Upītis, 14. vieta

2007. gads

14. Polija — 2007. g.: Jānis Aleksejevs, 8. vieta D-1A***

15. Čehija — 2007. g.: Aleksejevs, 14. vieta D-1A

Kopvērtējumā: Aleksejevs, 27. vieta

2010. gads

16. Zviedrija — 2010. g.: Reinis Safonovs, 23. vieta D-1A

17. Polija — 2010. g.: Safonovs, 15. vieta D-1A

18. Polija — 2010. g.: Traubergs, nekvalificējās, D-1

19. Čehija — 2010. g.: Safonovs, nekvalificējās, D-1A

Kopvērtējumā: Safonovs, 42. vieta; Traubergs, nekvalificējās

2011. gads

20. Zviedrija — 2011. g.: Safonovs, 25. vieta, Super 1600****

21. Polija — 2011. g.: Safonovs, 8. vieta, Super 1600

22. Čehija — 2011. g.: Safonovs, 20. vieta, Super 1600

Kopvērtējumā: Safonovs, 25. vieta

2012. gads

23. Zviedrija — 2012. g.: Reinis Nitišs, 16. vieta, Super 1600

24. Zviedrija — 2012. g.: Safonovs, 25. vieta, Super 1600

25. Beļģija — 2012. g.: Nitišs, 16. vieta, Super 1600

26. Nīderlande — 2012. g.: Nitišs, 14. vieta, Super 1600

27. Somija — 2012. g.: Nitišs, 12. vieta, Super 1600

28. Vācija — 2012. g.: Nitišs, 15. vieta, Super 1600

Kopvērtējumā: Nitišs, 23. vieta; Safonovs, bez punktiem

2013. gads

29. Lielbritānija — 2013. g.: Nitišs, 6. vieta, Super 1600

30. Portugāle — 2013. g.: Nitišs, 4. vieta, Super 1600

31. Ungārija — 2013. g.: Nitišs, 1. vieta, Super 1600

32. Somija — 2013. g.: Nitišs, 1. vieta, Super 1600

33. Somija — 2013: Safonovs, (6. vieta pusfinālā=11./12. vieta), Super 1600

34. Norvēģija — 2013. g.: Nitišs, 1. vieta, Super 1600

35. Zviedrija — 2013. g.: Nitišs, 2. vieta, Super 1600

36. Francija — 2013. g.: Nitišs, 1. vieta, Super 1600

37. Austrija — 2013. g.: Nitišs, 1. vieta, Super 1600

Kopvērtējumā: Nitišs, 1. vieta; Safonovs, 35. vieta

2014. gads

38. Portugāle — 2014. g.: Nitišs, 3. vieta, SuperCar (kopš 2014. gada — pasaules čempionāts)

39. Portugāle — 2014. g.: Jānis Baumanis, 3. vieta, Super 1600

40. Lielbritānija — 2014. g.: Nitišs, 7. vieta, SuperCar

41. Lielbritānija — 2014. g.: Baumanis, 17. vieta, Super 1600

42. Norvēģija — 2014. g.: Nitišs, 1. vieta, SuperCar

43. Norvēģija — 2014. g.: Baumanis, 1. vieta, Super 1600

44. Somija — 2014. g.: Nitišs, 3. vieta, SuperCar

45. Somija — 2014. g.: Baumanis, 2. vieta, Super 1600

46. Zviedrija — 2014. g.: Nitišs, 4. vieta, SuperCar

47. Zviedrija — 2014. g.: Baumanis, (6. vieta pusfinālā = 11./12. vieta), Super 1600

48. Beļģija — 2014. g.: Nitišs, (5. vieta pusfinālā = 9. vieta), SuperCar

49. Beļģija — 2014. g.: Baumanis, 1. vieta, Super 1600

50. Kanāda — 2014. g.: Nitišs, 4. vieta, SuperCar

51. Francija — 2014. g.: Nitišs, 2. vieta, SuperCar

52. Francija — 2014. g.: Baumanis, 16. vieta, Super 1600

53. Vācija — 2014. g.: Nitišs, 16. vieta, SuperCar

54. Vācija — 2014. g.: Baumanis, 1. vieta, Super 1600

55. Itālija — 2014. g.: Nitišs, 11. vieta, SuperCar

56. Itālija — 2014. g.: Baumanis, 2. vieta, Super 1600

Eiropas čempionāta kopvērtējumā: Baumanis, 3. vieta

Pasaules čempionātā: Nitišs, 3. vieta divus posmus pirms sezonas beigām

 

* D-2 tobrīd: N grupa, pilnpiedziņa

** D-2A tobrīd: N grupa, viena ass, līdz 1400 kub. cm

*** D-1A tobrīd: A grupa, viena ass, līdz 1600 kub. cm

**** Super1600 šobrīd: A grupa, viena ass, līdz 1600 kub. cm

**** D-1 = SuperCar: A grupa (bez kit-car, WRC) vai Supertouring, pilnpiedziņa