Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Četrus gadus pirms WRC

Latvijas čempionātā autorallijā Sarma 2007, kas notika pirms dažām
dienām, cīņā par uzvaru kopvērtējumā vienā minūtē iekļuva 13 ekipāžas. Pēc
smagas cīņas ar Jāni Vorobjovu un Māri Neikšānu triumfēja leģendārais Ivars
Caune, kurš atgriezās A Plus klasē pilnai sezonai. Tikmēr izmaiņas notikušas
arī nosacīti jauniešu klasē N3.

Caunes, Neikšāna un
Vorobjova – trīs galveno varoņu – cīņas bija galvu reibinošas, turklāt trio
izturēja līdz galam, neiznīcinot mašīnas un neizstājoties, kā tas dažkārt
notiek tik saspringtā braucienā. Ekipāžas uzskata, ka blīvie rezultāti nav
ziemas rallija specifika, bet gan šā gada rallija līmenis – līdzīgā,
augstvērtīgā tehnika izlīdzinājusi favorītu spēkus.

Šajā kontekstā
dīvaini bija vienas ass piedziņas N3 klases rezultāti. Artis Štrauss ļoti
pārliecinoši aizmuka no konkurentiem, neatstājot cerības pat pērnā gada
čempionam Danam Leščam. N3 klasē līderu sastāvs pamainījies, jo uz N4 pārcēlies
pērnā gada viens no favorītiem Andis Neikšāns, bet pie jauna Renault Clio stūres sēdies Jānis
Kārkliņš, jau ar pirmo sacīksti ielaužoties starp pērnā gada medaļniekiem un
savācot uzvaras laurus.

Aizdomīgi tuvu Makinenam

Tas ir tas pats
Kārkliņš, kurš nedēļu pirms Sarmas apmeklēja Somiju, lai pierādītu sevi
četrkārtējā pasaules čempiona Tomi Makinena skolā. Par spīti satraukumam, 15
gadus vecais rallists atstājis labu iespaidu.

Pēc Gulbenes rallija
finiša Kārkliņš par otro vietu bija priecīgs, piebilstot, ka Somijā gūtā
pieredze noderējusi. "Ar rezultātu esmu ļoti apmierināts, un jau šajā rallijā
varēju izmantot dažus trikus, kurus apguvu Somijā. Zinu, kā analizēt un atklāt
kļūdas, kas un kā jādara."

Jāņa stūrmanis gan
Somijā, gan Gulbenē bija Jānis Krastiņš – ir zināms, ka viens no veidotājiem
Latvijas ralliju distancei tiesnešu sektora pārstāvjiem un reāliem spēlētājiem
Latvijas rallija dzīvē. Viņš par savu jauno audzēkni skaidro: "Patiesībā Jānis
aizvada cīņas, domājot par 2010., 2011. gadu. Somijas speciālisti pateica, ka
šobrīd galvenais uzdevums ir Jāni izveidot par pieredzējušu braucēju rallijā –
šim vecumam pilotēšanas un citas rallija tehnikas viņš apguvis pietiekami labi.
Mūsu uzdevums nav uzvarēt katrā rallijā, galvenais krāt pieredzi."

Vai pietiks spēka?

Tiesa, ir arī
faktori, kas Kārkliņam var traucēt. Viņš ir vecumā, kad notiek lūzums, un pēc
tam var izrādīties, ka trūkst attieksmes, vēlmes un intereses. Speciālisti jau
pirms pāris gadiem novēroja, ka pašapziņas sportistam netrūkst, taču tēvam,
savulaik spēcīgajam rallija pilotam, izdevās jaunieti atgriezt uz zemes.
"Domāju, ka Jānis šobrīd morāli ir ļoti spēcīgs pilots un personība. Viņš
apzinās, ka iesāktais ceļš ir nopietns un viņa pagurumi un nevēlēšanās var visu
iznīcināt," saka Krastiņš.

Somijas speciālistu
viedoklis, kas tika izplatīts Latvijas presē, bija standartfrāžu līmenī un
sevišķi neatšķīrās no reizēm, kad WRC mašīnā sēžas kāda nākotnes cerība, vai
F-1 izmēģina kādu eksotisku pilotu. Viens gan ir tiesa: "Latviešiem ir
paveicies, ka jau 15 gadu vecumā iespējams gūt šādu rallija pieredzi," sacījis
Makinens. "Somijas rallija zvaigznes veidojas tikai no 18 gadu vecuma."

Ja par izredzēm
latvietim iekļūt F-1 joprojām ir grūti runāt, lai arī Haralda Šlēgelmilha
izpildījumā arī šāds variants ir reāls, baltiešiem ir piemērs par veiksmīgu
darbu WRC. Marko Martina karjera bija strauja (diemžēl arī norietā), taču
igaunis ar zināmu palīdzību no malas tika arī līdz uzvarām. Laiks latviešiem!