Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rallijkrosa čempionāts pirmo reizi bez latviešiem

Augusta otrajā pusē ar posmiem Zviedrijā un Somijā startē pasaules rallijkrosa čempionāts. Dažas dienas pirms tā sākuma atklājās, ka sezonu nesāks neviens Latvijas braucējs — pirmo reizi WRX vēsturē bez latviešiem.

Pasaules rallijkrosa čempionāts norisinās kopš 2014. gada, un vēl nekad nebija bijis posms, kurā uz starta nebūtu stājies kāds no latviešiem — vai nu Reinis Nitišs, vai Jānis Baumanis. Pēkšņi izrādās, ka bez pavasarī izziņotās vietas KYB Team JC komandas sastāvā palicis Baumanis, savukārt Nitišs savu pēdējo WRX sacensību aizvadīja 2017. gadā. Ēras beigas? 

Abos gadījumos galvenais faktors karjeras aprāvumam ir finanses. Baumaņa situāciju ietekmējusi Covid-19 pandēmija, kuras dēļ Jāņa atbalstītāji nav gatavi segt KYB Team JC nepieciešamā finansējuma daļu. Līdz ar to Baumaņa vietu komandā iekaroja bijušais pasaules čempions Matjass Ekstrems. Jāpiebilst, ka KYB Team JC šogad startēs ar Ekstrema fabrikas EKS Audi S1 mašīnām. 

Jānis Baumanis gan saglabā kaujiniecisku garu un gatavo rezerves plānu, lai šogad būtu uz starta vismaz atsevišķos pasaules čempionāta posmos, — Rīgas sacīkste šķiet pašsaprotama, paredzēti arī citi starti. Pašlaik gan par konkrētu sacensību plānu netiek runāts. 

Arī pats šāgada pasaules čempionāts piedzīvoja pārmaiņas — rallijkross, tāpat kā daudzi sporta veidi, arī bija spiests mainīt sacensību kalendāru vīrusa dēļ. Pazuda sacensības atsevišķās trasēs, bija jāmaina vairāku posmu norises datums. Lai sasniegtu nepieciešamo posmu skaitu, čempionāta rīkotāji ķērās pie zināmām viltībām — Zviedrijā, Somijā un Latvijā plānots rīkot dubultposmus: pa divām sacīkstēm vienā nedēļas nogalē (parādījušās gan runas, ka 19. un 20. septembrī paredzētajā Rīgas posmā šī sistēma varētu arī netikt izmantota). Kopumā paredzēts aizvadīt desmit posmus septiņās sacensību nedēļas nogalēs. 

Jāņa Baumaņa izstāšanās no cīņas notiek visnepiemērotākajā brīdī, jo tieši šogad braucēja, komandas un tehnikas apvienojums šķita tik veiksmīgs, ka latviešu pilotam tika prognozēta labākā sezona viņa karjerā. Statistiski labākais Jāņa Baumaņa čempionāts bija pērn, kad latvietis guva sesto vietu kopvērtējumā, posmos pirmo reizi kāpjot arī uz goda pjedestāla. Pasaules čempionātā Baumanis startē kopš 2015. gada nogales, kad, nodrošinājis Eiropas Super 1600 klases čempiona titulu, Jānis varēja pievērsties eksperimentiem ar pasaules Supercar klasi. 

Otrs Latvijas braucējs Reinis Nitišs pasaulē debitēja ātrāk, jau ar čempionāta pirmo dienu. 2013. gadā Reinis kļuva par tās pašas Super 1600 klases Eiropas čempionu un bija gatavs nākamajam solim — pāriešanai uz pilnpiedziņas Supercar. Sakritības dēļ Nitišs Supercar klasē debitēja tieši tikko uz EČ bāzes izveidotajā pasaules čempionātā. 

Vai ar šo Latvijas ēra pasaules čempionātā sāk noslēgties? Vērosim. Šobrīd Nitišam un Baumanim tiešu sekotāju pasaules līmenī nav, lai gan Latvijas rallijkrosā ir daži spoži jaunie braucēji, kuri ar noteiktām apstākļu un finanšu sakritībām var nonākt arī augstākajā rallijkrosa līgā.

Viesturs Saukāns
Viesturs Saukāns