Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Jānis Horeliks jaunā pakāpē

Latvijas autošosejas meistars Jānis Horeliks
devies uz Itāliju, kur Mudžello trasē notiks Eiropas kausa izcīņa
salonautomobiļiem Super 2000 un Super Production (SP) klasē. Pēc pērn iegūtās
bronzas Eiropas kausā Portugālē Horeliks šogad startēs stiprāko vidū, izvedot
savu Honda Civic Type-R Super 2000
klases dalībnieku pulkā.

Var būt pirmais, var būt pēdējais
Šoreiz ar prognozēm
jābūt piesardzīgiem, jo konkurence būs nežēlīga. Patiesībā pat grūti nojaust,
kur objektīvi varētu būt latvieša vieta 26 sportistu pulkā. Šāds dalībnieku
sastāvs gadā pulcējas kopā tikai vienreiz, jo FIA Eiropas kausa izcīņa ir
vienas nedēļas nogales pasākums. Šajā sacensībā startē to valstu pārstāvji, kas
nacionālajos čempionātos pieņēmuši Super
2000
un SP klašu tehniskos noteikumus – Mudžello uz starta būs vesels bars
ar krieviem, vairāki itāļi, zviedri, vācieši, dāņi, čehi, briti, portugāļi.
Interesanti, ka no Somijas salonautomobiļu čempionāta, kurā Horeliks šogad
izcīnīja bronzas medaļu, startējot piecos no sešiem posmiem, citu pārstāvju
Mudžello nebūs. Jānim būs jāaizstāv ne tikai Latvijas gods, bet arī Somijas
čempionāta prestižs. No Baltijas Horeliks ir vienīgais braucējs, lai gan pāris
spēcīgu Super 2000 mašīnu ir igauņu
rīcībā.

Zvaigznes neaprīs izrādi

Arvien lielāku
popularitāti gūstošajā pasaules salonautomobiļu čempionātā (WTCC) ir ļoti daudz
zvaigžņu, kas atstāj ēnā jebkuru startējošo privātbraucēju. Pietiek uz WTCC
sacīkstēm aizbraukt pāris krievu sportistiem, kad viss Krievijas autosports uz
laiku piebremzē lepnumu par savu konkurētspēju. Krievi WTCC atrodas nekurienē – apli aiz brauciena līderiem,
avarējušo pulkā un starp tiem, kurus televīzijā var redzēt brīžos, kad līderi
noķer atpalicējus. Taču Eiropas kauss šādā ziņā ir pateicīgs pasākums, lai
sportisko lepnumu atgūtu. Pasākumā nedrīkst piedalīties braucēji, kuri aizvadījuši
vismaz vienu WTCC posmu ražotāju komandu sastāvā – atkrīt Farfuss, Milleri,
Žene, Tarkvīni, Tompsons un visas pārējās pasaules zvaigznes. Turklāt startam
Eiropas kausā ir vēl viens nosacījums: jābūt startējušam nacionālajā čempionātā
vismaz pusē sacīkšu. Horelikam šo punktu pilda dalība Somijas čempionātā.

Pasaules formula

Sacensības formāts
salonautomobiļu cīņām klasisks. Sestdien jāaizvada divas pusstundu garas
treniņu sesijas, kurām pēcpusdienā sekos pusstundu gara kvalifikācija.
Svētdienas rītā 15 minūšu garš iesildīšanās treniņš, bet galvenie notikumi
pēcpusdienā – divas 50 kilometrus garas sacensības. Pirmajā braucienā sportisti
uz starta stāsies attiecībā pret kvalifikācijas rezultātiem, savukārt otrajā
sacīkstē pēc pirmā brauciena rezultātiem, ar apgrieztu vadošo astoņnieku (pirmā
brauciena uzvarētājs startēs astotais). Eiropas kausa ieguvēju nosaka divu
braucienu summā, katrā no tiem piemērojot šobrīd aktuālo FIA punktu skaitīšanas
sistēmu (10-8-6-5-4-3-2-1).

Horeliks ir vienīgais
Latvijas salonmašīnu autošosejnieks, kurš tik cītīgi pēdējos gados meklē izeju
starptautiskajā arēnā. Pērn Jānis debitēja Eiropas kausā, Super Production klasē ar savu daudz pieredzējušo Honda Integra sasniedzot trešo vietu.

Patīkami, ka sacīksti
būs iespēja vērot ne tikai Eurosport
skatītājiem – pie autosporta ķērusies arī Latvijas Televīzija.

 

Viesturs SAUKĀNS