Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Jauns nosaukums, pieredzējusi komanda

Jūnija sākumā Latvijas ralliju saimē debitēs Tengtools Rally Madona 2010, kas būs Latvijas rallija čempionāta un Latvijas rallijsprinta čempionāta kārtējais posms. Lai arī formāli debija, sacīkste noteikti būs kvalitatīva un pēc augstākajiem standartiem, jo to rīko pieredzējusi komanda. Savukārt sportiskajā ziņā šis būs svarīgs posms – vidējais lielajā rallijā, rallijsprints, ar kuru sākas otrā sezonas puse.

 

 

Pie rīkošanas ķērušies pieredzējušie speciālisti Romāns Ērkulis un Gvido Ķirsons, kuri līdz šim daudz darbojušies ralliju rīkošanā, kā arī ar Latvian Baja centušies mūsu valstij piesaistīt Eiropas rallijreidu sabiedrību. Turklāt Madonas pusē ceļi ir kā radīti klasiskam rallijam – plati un ātri, līkumoti un ar reljefu. Ir visi priekšnoteikumi, lai varētu sagaidīt
labu sacensību.

 

Tuvojas vidus

 

Līdz šim Latvijas rallija čempionātā aizvadīti trīs no paredzētajiem septiņiem posmiem – ziemas ralliji Lietuvā un Gulbenē, kā arī BTA Rallijs Talsi, kas bija pirmā vasaras sezonas sacīkste. Par Latvijas čempionāta līderi N4 klasē kļuvusi Māra Neikšāna/Raivja Jansona (LMT Rallija komanda) ekipāža. A Plus grupā vadībā ir lietuvieša Roka Lipeiķa pilotētā ekipāža, bet 2WD grupā līderis jaunais Lietuvas braucējs Roks Kvarciejus, kurš ir vadībā arī Junioru kausā. Super 1600 kausa līderes ir ekipāžas Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš un Oskars Laze/Edgars Plonis. Komandu vērtējumā vadībā ir LMT Rallija komanda.

 

N4 trilleris

 

N4 klasē čempionāta pirmā daļa izvērtusies īpaši aizraujoša, jo trijos posmos uzvarējušas trīs dažādas ekipāžas: Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Lietuvā), Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (Gulbenes Sarmā) un Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Talsos). Turklāt neviena no šīm vienībām nav kopvērtējuma vadībā, savukārt klases pirmā piecinieka pozīcijas iekļaujas septiņu punktu robežās. Šobrīd vadībā ir visstabilāk braucošie Māris Neikšāns/Raivis Jansons, kuri trijos posmos guvuši divas otrās vietas un vienu trešo pozīciju – 22 punkti. 19 punktu Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam, kuriem pēc izstāšanās Lietuvā sekoja otrā vieta un uzvara nākamajos posmos. Trijniekā pēc neveiksmes Talsos vietu saglabā Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma (Tieto Kronus Rally Team) ekipāža, kurai trešā vieta Lietuvā, uzvara Gulbenē, bet Talsos formāla devītā pozīcija. 16 punktu Jāņa Feldmaņa/Anrija Jeses vienībai, kura Talsos šosezon pirmo reizi kāpa uz klases goda pjedestāla. Savukārt pēc cerīgi sāktās sezonas Lietuvas uzvarai sekoja piektā vieta Gulbenē un avārija Talsos Jāņa Vorobjova/Guntara Zicāna (Vorobjovs Racing) vienībai, viņiem 15 punktu.

Skaidrs, ka šīs piecas ekipāžas joprojām pretendē uz Latvijas čempionu titulu un atlikusī cīņa būs īpaši saspringta.

 

A Plus
Vasaraudža pakaļdzīšanās

 

Lai gan Skandi Auto Rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis uzvarējusi abās Latvijas sacīkstēs A Plus grupā, kopvērtējuma vadībā ar triju punktu pārsvaru atrodas lietuviešu Roka Lipeiķa un Ingas Lipeiķītes ekipāža. Vasaraudzis/Spredzis nestartēja pirmajā posmā, bet Lipeiķis to lieliski izmantoja, savās mājās gūstot uzvaru. Šķiet, šīs vienības sadalīs Latvijas čempionu titulu. Trešajā vietā atrodas Raimonda Strokša/Gundara Kļaviņa (RA Motorsport) vienība, kura Talsu rallijā pat nestartēja.

 

Divriteņos" jautri!

 

Vienas ass piedziņas 2WD grupā radusies īpatnēja situācija: visos posmos uzvarējušas trīs dažādas Latvijas ekipāžas, taču kopvērtējuma pirmajās divās vietās ir citu valstu punktus, bet otrais igaunis Rolands Murakass ar 13 punktiem. Interesanti, ka abu baltiešu ekipāžas sacīkšu trijniekā bijušas tikai reizi – Lietuvas rallijā Kvarciejus bija otrais, bet Murakass – trešais. Viņu panākumu atslēga ir stabilitāte un gūti punkti visos posmos, kas neizdodas Latvijas sportistiem. Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (Auto Stils Rallija komanda), kas uzvarēja pirmajā posmā, nākamajos izstājās. Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš izlaida Lietuvas posmu, uzvarēja Gulbenē, bet Talsos izstājās. Savukārt Artūrs Priednieks/Jānis Kirkovalds (ARAGO Motorsport), kas uzvarēja Talsu rallijā, ziemas posmos nestartēja. Līdz ar to visām spēcīgākajām latviešu ekipāžām ir pa 11 punktiem. Nav šaubu, ka čempiontitula dalīšana būs intriģējoša: latviešu ātrums pret kaimiņu stabilitāti!

Interesanti, ka Latvijas čempionāta ieskaitē 2WD grupā trijos posmos startējušas 28 ekipāžas.

 

Citās ieskaitēs

 

Junioru kausā, kurā spēkojas piloti vecumā līdz 25 gadiem, līderis ir Roks Kvarciejus, kam seko igauņi Rolands Murakass un Sīms Plangi. Joprojām ārzemniekiem pretoties neizdodas latviešu junioriem – Zigurds Kalniņš, Atis Bruņinieks un Jānis Kārkliņš noteikti varētu cīnīties par uzvaru šajā vērtējumā, taču Talsos visi izstājās.

Super 1600 klasē, kurā tiek vērtētas automašīnas ar motora darba tilpumu līdz 1600 kub. cm, vadībā atrodas Ķilpis/Ceriņš un Laze/Plonis, kuri guvuši pa uzvarai un katrs reizi izstājies. Trešie – Egils un Māris Īles, kuri pēc otrās vietas Gulbenē Talsos nestartēja.

Latvijas čempionāta komandu kausā pēc dubultuzvaras Talsos vadībā atrodas brāļu Neikšānu veidotā LMT Rallija komanda, kura guvusi 33 punktus. Tieto Kronus Rally Team vienībai 14 punktu, RA Motorsport – 10.

 

Iesildīšanās beigusies

 

Šķiet, Latvijas rallija čempionātā ziemas posmi allaž uzskatīti par īpatņiem, kuru rezultāti nav īpašs rādītājs par spēku samēriem. Šķietamais patiesības mirklis ir pirmā vasaras sacīkste, kas aizvadīta Talsos. Visi atlikušie posmi, sākot ar Madonas sacīksti, būs nežēlīga cīņa par čempiontituliem. Kopvērtējuma situācija klasēs ir pietiekami īpatnēja, lai sezonas otra puse būtu baudāma līdzjutējiem.

Viesturs SAUKĀNS