Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Karlīnei Štālai pirmā uzvara

Viesturs Saukāns

Latvijas autosportiste Karlīne Štāla
aizvadītajā nedēļas nogalē izcīnīja uzvaru Beļģijas Formula Renault 1.6
čempionāta posmā Francijas trasē Dižonā.

Francijā tika
aizvadīts trešais posms, jeb sezonas piektais un sestais brauciens. Pirms
došanās uz Franciju Karlīne bija kopvērtējuma līdere. Dižonā pirmajā braucienā
vadību uzņēmās viens no galvenajiem Štālas konkurentiem cīņā par uzvaru Nīlss
Kokss. Latviete cītīgi uzbruka beļģu braucējam, taču pēdējā aplī pieļāva
nelielu kļūdu, atstājot brīvu iekšmalu. To nekavējoties izmantoja rumānis Doru
Sirjuss Zehelarī, atņemot Štālai otro vietu.

Pirms otrā brauciena
Štālai vienalga bija labs noskaņojums, jo kļuva zināms, ka Koksa mašīnas riepas
ir stipri nodilušas, bet noteikumi tās neļauj mainīt (drīkst mainīt tikai vienu
riepu – nosacījums, kas, liekas, paredzēts gadījumos, ja riepa ir pārsista vai
citādi bojāta).
Optimisms izrādījās pamatots un Štāla nonāca vadībā, saglabājot līderpozīciju
līdz finišam. Šī bija pirmā un šobrīd lielākā Latvijas autosportistes uzvara.
Tiesa, arī Kokss turējās godam, finišējot otrajā vietā. Tā kā summā Koksam
nedēļas nogale izrādījās veiksmīgāka (uzvara un otrā vieta pret Štālas trešo
vietu un uzvaru), tieši viņš kļuvis par kopvērtējuma līderi, Karlīni apsteidzot
par diviem punktiem.

Līdz ar Dižonas
sacīksti Beļģijas F-Renault 1.6 čempionātā iestājas divu mēnešu pārtraukums –
atlikušās trīs sacīkšu nedēļas nogales notiks laikā no augusta līdz oktobrim.
Karlīnes tēvs un menedžeris Andris Štāls skaidro, ka autosportists nedrīkst
palikt divus mēnešus bez sacīkšu pieredzes, tāpēc paredzētas pāris sacīkstes
citos seriālos. „Ļoti iespējams,
ka Karlīne aizvadīs kādu sacensību Somijas Legends čempionātā, kurā startēja
pirms diviem gadiem. Tāpat apsveram iespēju startēt sacīkstēs pie Formula
Renault 2.0 stūres."

Štāla jau
izmēģinājusi divu litru F-Renault formulu un atzina to par gana interesantu.
Tomēr viņa uzskata, ka 1600 kub. cm motoru formula prasa lielāku meistarību: „Divu litru mašīna ir ātrāka un jaudīgāka, taču
tieši šis apstāklis padara mazāko klasi tik interesantu. Mašīna līkumu izejās
tik ātri neuzņem tempu, līdz ar to jau iebraucot pagriezienā nedrīkst pieļaut
ne mazāko kļūdu, lai saglabātu izredzes uz labāku pagrieziena izejas ātrumu."

Protams, attīstībai
nepieciešams meklēt arvien spēcīgāku un prestižāku tehniku un jau nākamgad
Štālai jāmeklē cits seriāls, neatkarīgi no tā, kā noslēgsies šā gada Formula
Renault 1.6 seriāls.

Biķerniekos startē autošoseja

Biķernieku trasē
aizvadīts Latvijas un Baltijas čempionāta pirmais posms. Lielākās cīņas notika
Nacionālajā klasē, kurā startēja grandiozs dalībnieku sastāvs – 25 mašīnas.
Uzvaru pirmajā braucienā guva Jānis Kārkliņš, bet otrajā lielisku sniegumu
parādīja Agris Petrovskis. Diemžēl pārējās piecās klasēs kopā dalībnieku skaits
tikai nedaudz pārspēja Nacionālās klases sniegumu. Četru mašīnu konkurencē
B2000 klasē abos braucienos uzvarēja Arnis Jurševskis. Super 1600 kategorijā
labākais bija jelgavnieks Lauris Vidžis. Formula Baltic klasē tikai trīs mašīnu
cīņā uzvaru guva igaunis Erko Valbaums, bet trešais palika Lauris Vīgants, kurš
vairāk cīnījās ar tehnikas problēmām, bet noslēgumā sasita formulu. Baltic Open
klasē uzvaru guva igaunis Rains Pilve, bet 11 Legends mašīnu cīņās triumfēja
Somijas čempions Jusi Rasku.