Krusttēvi glābj Šlēgelmilhu
Haralds Šlēgelmilhs
Lielbritānijā Brendshečas trasē aizvadīja sacīksti, kuras rezultāts nav tik
spilgts kā pilota sniegums – pēc izstāšanās pirmajā braucienā Haralds no
braucēju plejādes vidus izlauzās līdz ceturtajai vietai otrajā sacīkstē. Varens
sniegums, turklāt tas sekoja tūlīt pēc tam, kad Šlēgelmilham izdevās iegūt kaut
nelielu skaidrību – viņa sezona turpināsies vai ne. Šlēgelmilha finanšu situācija šosezon nav nekāda
spožā – jau ziemā problēmas sagādāja Āzijas GP2 čempionāta noslēgšana, par
kuru Latvijas sportists bija parādā Trident
Racing komandai vēl ilgu laiku pēc čempionāta beigām. Arī par dalību Formula Master seriālā bija jāsavāc
nauda. Sezonas pirmajai pusei līdzekļi bija puslīdz nodrošināti, bet pārliecības,
ka Haraldu kādā brīdī neizsēdinās no mašīnas, nebija. Jāatzīst, Šlēgelmilham ir
ļoti paveicies ar komandas vadību, jo tā ir izrādījusi pretimnākšanu bezcerīgās
situācijās. Katram maksājumam ir termiņi, bet tos ievērot ar tukšu kabatu nav
vienkārši. No otras puses, komandas uzticību var skaidrot ar ticību Haralda
sportista spēkiem. Ja Trident Racing
nesaskatītu sportistā talantu un izdošanos, vajadzīgā situācijā tā nemestos
palīgā un nepiekristu maksājumu kavējumam… Patiesībā to, ka Šlēgelmilhs itāliešu
komandai patīk, varēja manīt jau ziemā, bet superšovs Brendshečā, kad Haralds
apdzina lielāko daļu čempionāta dalībnieku un iekļuva ceturtajā vietā,
sajūsminājis itāliešus vēl vairāk. Komandas šefi kļuvuši gandrīz par Latvijas
sportista krusttēviem, kas kopumā ir laba zīme.
Nāk palīgā Itālija Sakarā ar to, ka šīs sezonas ievērojamajam budžetam bija
grūti atrast sponsorus, pēc Eštorilas posma bija jautājums, vai Haralds vispār
varēs turpināt startēt F-Master sērijā,
kurā šobrīd kopvērtējumā ierindojies trešajā vietā. "Šoreiz liels paldies
jāsaka Itālijas autosporta federācijas vadībai, kas, rūpējoties par savas
valsts Trident Racing komandu, nāca klajā
ar ideju noslēgt jaunu līgumu ar Haraldu uz atlikušajiem četriem posmiem,
iemaksājot pirmo maksājumu 80 000 eiro, pie viena no Autosporta
federācijas prezidenta vietnieka paziņas bankā Trident komanda saņemtu kredītu atlikušajiem posmiem," skaidro
Haralda tēvs Vladislavs Šlēgelmilhs. "Savukārt Haralds iegūtu pāris mēnešu
tālākajiem sponsoru meklējumiem. Runājot par sponsoriem, pirmo maksājumu bija
apsolījis arābu naftas tirgotājs, taču darījums var notikt tikai augusta vidū, bija
nepieciešams investors, no kā šo summu var aizņemties. Diemžēl neattaisnojās
mūsu cerības attiecībā uz tiem, kuri, pēc mūsu domām, varēja nākt mums palīgā.
Saskārāmies ar atklāsmi, ka nevarēja just arī īpašu vēlmi palīdzēt. Šajā
gadījumā neatlika nekas cits, kā pašu spēkiem atrisināt līdzekļu jautājumu.
Pateicoties izpalīdzīgiem cilvēkiem, pēdējā brīdī izdevās ar šo problēmu tikt
galā."
Var nojaust, ka līdzekļu meklējumi joprojām notiek arī
Latvijā. Ja šis manevrs neizdosies, valsts var pazaudēt sportistu, kurš
veiksmes gadījumā atdarītu ar uzviju ne tikai atbalstošajai kompānijai, bet
visai Latvijai. Ja par sponsorēšanu Latvijā – ar ko asociējas, piemēram,
Kristers Serģis? Ar zilibaltu kreklu ar konkrētas kompānijas logo uz tā, lai gan
aizritējis jau gads, kopš šī sadarbība beigusies. Vai šo kompāniju tik ātri
atpazītu, ja nebūtu ilggadējā sporta projekta? Iemesls diskusijai, taču,
liekas, diez vai.
Drāma Brendshečā
Nodevīga neveiksme sabojāja lielisku Haralda Šlēgelmilha
sniegumu Lielbritānijas sacīkstē. Pirmajā braucienā no septītās vietas Haralds
jau bija ticis trijniekā, kad lūza priekšējais antispārns. Kā pastāstīja
Vladislavs Šlēgelmilhs, defekts jau bija pieredzēts, sportisti arī pāris reižu
pirms Haralda bija piedzīvojuši šo problēmu. Taču izstāšanos radīja neveiksmīga
sakritība – tā kā viens antispārna gals vilkās pa zemi, uz trases
apmalītes tas palēcās un trāpīja pa riteņa piekares stieņiem. Viens no tiem
neizturēja, un braucienu turpināt nebija iespējams.
Līdzjutēji izslēdza jebkuras cerības Brendshečā ieraudzīt Šlēgelmilha
panākumus. Čempionātā, kurā visas mašīnas ir praktiski vienādas un rezultātus
nosaka sportistu meistarība un komandu pieredze un profesionalitāte, starts no
14. pozīcijas neko daudz nesola. Tomēr Šlēgelmilhs nodemonstrēja, ka ir ģeniāls
braucējs. Sacīkstes otrajā daļā latvietis cīnījās pat par otro vietu, turklāt
pāris reižu aiz deguna pavazāja čempionāta līderi Krisu van der Driftu. Lai arī
pjedestāla pozīcija neizdevās, Šlēgelmilha demonstrējums atstāja daudzus
patīkami (konkurentus – nepatīkami) šokētus. Lai gan ir dzirdēts, ka F-1
piloti pēc katra otrā panākuma apgalvo, ka „šī bija mana labākā sacīkste mūžā",
kas skan tikpat līdzīgi kā visu veidu klišejiskie "paldies komandai,
mehāniķiem…", Šlēgelmilha gadījumā iespējams noticēt sportista sajūsmai par
paša paveikto.
Formula Master International kopvērtējums
1. Kriss van der Drifts (Nīderlande, JD Motorsport) 63
2. Mihaēls Amermillers (Vācija, Iris Project) 50
3. Haralds Šlēgelmilhs (Latvija, Trident Racing) 34
4. Fabio Laimers (Šveice, Jenzer Motorsport) 29
5. Kaspers Andersens (Dānija, Trident Racing) 27
6. Vladimirs Arabadžijevs (Bulgārija, JD Motorsport) 24
7. Arturo Lobels (Spānija, Cram Competition) 20,5
8. Sergejs Afanasjevs (Krievija, JD Motorsport) 18
9. Norberts Sīdlers (Vācija, ISR) 17
10. Pablo Sančess Lopess (Meksika, Cram Competition) 14,5
Komandu čempionāts
1. JD Motorsport 105
2. Trident Racing 71
3. Iris Project 50
4. Cram Competition 50
5. Jenzer Motorsport 29
6. ADM Motorsport 19
Debitantu čempionāts
1. Mihaēls Amermillers (Vācija, Iris Project) 71
2. Haralds Šlēgelmilhs (Latvija, Trident Racing) 49,5
3. Fabio Laimers (Šveice, Jenzer Motorsport) 42
4. Vladimirs Arabadžijevs (Bulgārija, JD Motorsport) 36
5. Sergejs Afanasjevs (Krievija, JD Motorsport) 33
6. Tims Sandlers (Vācija, ISR) 29
Haralda Šlēgelmilha
rezultāti aizvadītajos posmos
posms trase vietas braucienos (kvalifikācijā)/
1. posms Valensija
(Spānija) 8./2. (16.)
2. posms Po
(Francija) izstājās (tehn.)/13. (8.)
3. posms Brno
(Čehija) 8./1. (7.)
4. posms Eštorila
(Portugāle) 4./5. (4.)
5. posms Brendsheča
(Lielbritānija) izstājās (tehn.)/4.
(7.)
Atlikušie F-Master posmi
30.-31. augusts – Ošerslēbene, Vācija
20.-21. septembris – Imola, Itālija
4.-5. oktobris – Monca, Itālija
Viesturs SAUKĀNS