Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Oranžie bija gatavi neticamajam

Portugāles rallijs,
kurā Latvijas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals aizvadīja trešo P-WRC pasaules čempionāta posmu,
noslēdzās latviešiem neveiksmīgi. Otrās sacensību dienas rītā pa ceļam uz
ātrumposmu pēkšņi salūza motors, un ekipāža tika uzskatīta par izstājušos.
Tiesa, pati LMT Rallija komanda tā nedomāja – bija plāns, kā lauka apstākļos
atjaunot motora rūkoņu un cīnīties par augstāko iespējamo rezultātu.

 

Sagadījās tā, ka Portugāles ralliju klātienē vēroja arī Latvijas
Automobiļu federācijas prezidents Dainars Dambergs. Viņš teic, ka rallija
pirmajā dienā redzētais pārliecinājis, ka Neikšāns kā braucējs ir lielisks un
darbojas saskaņā ar plānu – ātri, bet maksimāli uzmanīgi. Turklāt jau pirmajā
Portugāles sacīkstes dienā no daudzajiem dalībniekiem P-WRC klasē konkurenti izstājās cits pēc cita. Tāpēc otrās dienas
rīta neveiksme ir jo īpaši sāpīga – saprātīga auto vadīšana arī atlikušajā rallija
daļā nestu labu punktu bagāžu. Tomēr ne jau Neikšānu ģimenei stāstāms, ka autosports
mēdz būt nežēlīgs.

Trīs stundas motora
būvei

Dainars Dambergs par sacīkstes servisa parkā redzēto: „Saņēmām ziņas no ekipāžas, ka motors neglābjami
salūzis. Domās jau biju atvadījies no iespējas redzēt jebkādas komandas
aktivitātes, ja neskaita nometnes demontāžu un došanos mājās. Rallija laikā
motoru mainīt nedrīkst, līdz ar to cerību nebija. Taču ļoti emocionāls bija
mehāniķu lēmums risināt jautājumu, vēl neredzot mašīnu – motors ir jāatjauno!"

Pēc defekta konstatēšanas mašīna tika nogādāta slēgtajā parkā, kur tai
aizliegts veikt jebkādus remontdarbus. Savukārt mehāniķiem bija plāns: noteiktā
laikā mašīnu var dabūt remonta veikšanai, darbiem ir trīs stundas. Izlaižot
visus otrās dienas posmus, ekipāža saņem piecu minūšu laiku pie sava rezultāta.
Ja izdodas pēdējā dienā izbraukt trasē, pie noteikta izstājušos skaita var
pretendēt uz vienu punktu kopvērtējumā. Tātad uzdevums – trīs stundu laikā
jāsalabo motors.

Pirms nolikšanas slēgtajā parkā komanda vizuāli konstatēja iespējamo
defektu – klanis izlīdis no motora korpusa.

Izcili, lai arī
nesanāca

Laikā, kamēr mašīna nebija dabūjama, mehāniķi nometnē izklāja praktiski
vēl vienu motoru – kā arheologi dinozaura skeletu. Tāpat viss tika sagatavots
motora cauruma aizlāpīšanai. Kad mašīna nonāca mehāniķu rīcībā, tie
nekavējoties ķērās pie darba, kuru lielākā daļa speciālistu uzskatītu par
bezcerīgu un lieku.

„Diemžēl, kad
speciālisti beidzot tika pie mašīnas, vajadzēja konstatēt, ka pa gabalu redzētais
motora defekts ir daudz lielāks, klanis bija sapostījis bloku arī otrā pusē, ko
apskatē nevarēja konstatēt," stāsta Dambergs. „Šī
atklāsme gan nozīmēja beigas. Taču šajā stāstā izcilā, slavējamā, emocionālā
daļa ir komandas un to mehāniķu vēlme izdarīt visu, kas viņu spēkos un pāri tiem,
lai dabūtu kaut vienu ieskaites punktu. Es ilgi neticēju, ka mehāniķu plāns
uztverams nopietni, bet, kad redzēju, kā viņi metas procesā, sapratu, ka
pasaules čempionātā startē vēl viena pasaules līmeņa, pasaules attieksmes
komanda. Lai arī mašīna Portugālē vairs neierūcās, biju lepns par mūsējiem!"

Nākamais Neikšāna/Dzirkala starts paredzēts 22.-24. maijā, kad notiks
Sardīnijas rallijs. Pašlaik kopvērtējumā latvieši ir sestajā vietā, taču
pozīcija var mainīties, jo šajā nedēļas nogalē notiks P-WRC Argentīnas posms, kurš ir viens no diviem, kas nav Neikšāna
sezonas izvēlē (P-WRC čempionātā ir
astoņas sacīkstes, bet sportistiem jānominē sešas, no kurām veidojas ekipāžas
kopvērtējuma rezultāti, latvieši izlaiž Argentīnas un Austrālijas ralliju).

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO: Portugālē Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals bija spiesti piedzīvot
sāpīgu izstāšanos motora defekta dēļ.

Foto: Jānis Barbars, rallyemotions.net