Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Pirmā trijnieka Šlēgelmilhs

Latvijas autosportists
Haralds Šlēgelmilhs aizvadījis veiksmīgu Formula
Master International
čempionāta ceturto posmu Eštorilas trasē, Portugālē,
un guvis vienu ceturto un vienu piekto vietu. Kopvērtējumā Latvijas sportists
nostabilizējies vadošajā trijniekā. Optimismu vieš tas, ka Haralds, atšķirībā
no pirmajiem sezonas posmiem savā karjerā, iepazinis atlikušo sacīkšu trases. Labs brauciens Portugālē
„Eštorilas
sacīksti vērtēju pozitīvi, lai arī rezultāti varēja būt vēl labāki," saka
Haralds Šlēgelmilhs. „Pirmajā braucienā zaudēju laiku neprecīza ātrumkārbas
regulējuma dēļ, bet otrajā sacīkstē riskējām ar riepu izvēli – ar izmantotajām
varēju uzrādīt labākus apļu laikus, taču to noturība sacīkstes garumā bija
vājāka. Kopumā gan izdevās laba nedēļas nogale!" Aizvadīta
puse no sezonas astoņiem posmiem, taču Haralds atzīst, ka daudz labāk zina
atlikušo posmu norises vietas: „Iepriekšējās sacīkstes notika man nezināmās
trasēs – nebiju nekad braucis ne Valensijā, ne Po, ne Eštorilā, bet Brno
startēju pirms vairākiem gadiem ar maz informācijas atstājušo F-BMW automašīnu. Toties man ir daudz
informācijas par atlikušajām trasēm – Brendsheču (Lielbritānija), Ošerslēbeni
(Vācija), Imolu un Moncu (abas – Itālija). Tas ļauj daudz ātrāk un pareizāk
noregulēt mašīnu un varētu pozitīvi ietekmēt rezultātu." Pēc
Portugāles posma Haralds Šlēgelmilhs uzkavējās Dienvideiropā: „Pirmdien un
otrdien nedaudz atpūtos un nodarbojos ar kaitošanu. Nākamais posms jau pavisam
tuvu Lielbritānijā, tāpēc drīz atkal atgriezīšos Trident Racing komandas ierindā."

Trijniekā

Haralds
Šlēgelmilhs Formula Master čempionāta
kopvērtējumā izcīnījis 29 punktus un atrodas trešajā vietā. Līderis ar 47
punktiem ir holandietis Kriss van der Drifts. Seko Mihaels Amermillers ar 37
punktiem, bet tūlīt aiz Šlēgelmilha Fabio Laimers ar 28 punktiem. No trim Trident Racing braucējiem Šlēgelmilhs
guvis visvairāk punktu, tiesa, Kasperam Andersenam ir tikai par diviem punktiem
mazāk, bet Alehandro Nunesam astoņi kopvērtējuma punkti. Trident Racing komandu čempionātā ir pārliecinošā otrajā vietā.

Čempionāta
oficiālais kopvērtējums tiek veidots arī debitantu ieskaitē, un Haralds arvien
pārliecinošāk nostabilizējas otrajā pozīcijā aiz Mihaela Amermillera. Vācietim
šajā kopvērtējumā 55 punkti, bet Latvijas sportistam 43,5. Aiz Šlēgelmilha
muguras pēc Portugāles posma atrodas Eštorilas braucienu uzvarētāji šveicietis
Fabio Laimers (38 punkti) un bulgārs Vladimirs Arabadžijevs (36).

Tikmēr
joprojām nerimst Haralda un viņa palīgu finansējuma meklējumi. Zināms, ka
interesi par Šlēgelmilhu izrādījusi kāda prestiža Latvijas kompānija, tāpat
iespējams, ka par atbalstu izdevies vienoties arī ar Tuvo Austrumu uzņēmējiem,
lai arī paiešot vairāki mēneši, kamēr tiks sakārtotas vienošanās formalitātes un
Haralda rīcībā nonāks nolīgtā summa.

Kas tālāk?

Runā,
ka Šlēgelmilham kādā brīdī var nākties atvadīties no Latvijas karodziņa uz
mašīnas sāniem. Iespējams, ka, atrodot atbalstītājus pēc autosporta panākumiem
izslāpušajās valstīs, piemēram, Malaizijā vai Apvienotajos Arābu Emirātos,
viens no nosacījumiem varētu būt pat pilsonības maiņa. Minētās valstis alkst
nokļūt autosporta virsotnē, tāpat skaidrs, ka tuvākajā nākotnē vietējo
iedzīvotāju pulkā diez vai parādīsies sportists, kas gatavs sasniegt kaut vai tik,
cik šobrīd paveicis Šlēgelmilhs. Malaizijai ir Faružs Fauzi, taču, lai arī viņš
uzspīd gandrīz katrā no sērijām, kurā startē, viņam nav pastāvīgi augstu
rezultātu. Arī vecums – 26 gadi – mūsdienās jau ir pārāk liels, lai cerētu uz
vietu F-1. Tajā pašā laikā latvietis – sportists no mazas valsts – tādām
daudzējādā ziņā gigantvalstīm būtu pašā laikā, lai ar savu karogu pilotu
iebīdītu F-1.

Haralds no Malaizijas

Ir
divi varianti, kādas varētu būt atbalstītāja prasības, ja lieta tiešām nonāktu
līdz karodziņu mainīšanai. Labākajā gadījumā attiecīgā valsts var pieprasīt
mainīt sportista licences valsti, tas ir, Šlēgelmilhs tiktu pasniegts kā
Latvijā dzimis attiecīgās valsts sportists. Sliktākajā gadījumā atbalstītāji
var pieprasīt sportistam naturalizēties un kļūt par attiecīgās valsts pilsoni.
Autosportā ir šādi piemēri. Savulaik igauņu rallija zvaigznei Marko Martinam
izskanējis piedāvājums pasaules autorallija čempionātā startēt ar citas valsts
karogu, tādējādi nodrošinot sev vecumdienas pārticībā.

Protams,
Haralds Šlēgelmilhs neraujas mainīt tautību, taču var nākties to darīt. Latvijā
ir objektīvi grūti savākt nepieciešamo budžetu tik lielam Haralda karjeras
projektam. Turklāt dažkārt izbrīna tas, kādas summas tiek ieguldītas, īstenojot
vietējā līmeņa sporta idejas, kam ir apbrīnojami minimāla atdeve.

Formula Master
International
kopvērtējums

1.
Kriss van der Drifts (Nīderlande, JD
Motorsport
)     47

2.
Mihaels Amermillers (Vācija, Iris Project)        37

3.
Haralds Šlēgelmilhs (Latvija, Trident
Racing
)   29

4.
Fabio Laimers (Šveice, Jenzer Motorsport)       28

5.
Kaspers Andersens (Dānija, Trident Racing)     27

6.
Vladimirs Arabadžijevs (Bulgārija, JD
Motorsport
)   24

7.
Arturo Lobels (Spānija, Cram Competition)      20,5

8.
Sergejs Afanasjevs (Krievija, JD
Motorsport
)   18

9.
Norberts Sīdlers (Vācija, ISR)     17

10.
Pablo Sančess Lopess (Meksika, Cram
Competition
)      14,5

 

Komandu čempionāts

1. JD Motorsport    89

2. Trident Racing    64

3. Cram Competition      38

4. Iris Project 37

5. Jenzer Motorsport      28

6. ADM Motorsport        17

 

Debitantu čempionāts

1.
Mihaels Amermillers (Vācija, Iris Project)        55

2.
Haralds Šlēgelmilhs (Latvija, Trident
Racing
)   43,5

3.
Fabio Laimers (Šveice, Jenzer Motorsport)       38

4.
Vladimirs Arabadžijevs (Bulgārija, JD
Motorsport
)   36

5.
Sergejs Afanasjevs (Krievija, JD
Motorsport
)   31

6.
Tims Sandlers (Vācija, ISR)        24

 

Haralda Šlēgelmilha
rezultāti aizvadītajos posmos

/posms,
trase, vietas braucienos (kvalifikācijā)/

1.
posms  Valensija (Spānija)  8./2. (16.)

2.
posms  Po (Francija)   izstājās (tehn.)/13. (8.)

3.
posms  Brno (Čehija)  8./1. (7.)

4.
posms  Eštorila (Portugāle) 4./5. (4.)

 

Atlikušie F-Master posmi

26.-27.
jūlijs – Brendsheča, Lielbritānija

30.-31.
augusts – Ošerslēbena, Vācija

20.-21.
septembris – Imola, Itālija

4.-5.
oktobris – Monca, Itālija

 

Viesturs
SAUKĀNS