Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rallija ziema ievelkas

Latvijas autorallijam īpatnēja sezona – bez
jau izdaudzinātās krīzes, kas atstāj ietekmi gan uz dalībnieku skaitu, gan
sacīkšu rīkošanu, jāņem vērā fakts, ka puse čempionāta notiks ziemā, bet kāds
no seriāla posmiem pirmo reizi risināsies tālajā Somijā. Tikmēr aiz muguras
divi vietējie ziemas ralliji – Winter
Rally
Lietuvā un Sarma Gulbenes
pusē. Kas sastrādāts, kādas tendences? Sezonas pamatkrāsas: balta un zaļa
Līdz šim Latvijas
rallija čempionāts bija kā spēcīgu vasaras sacīkšu seriāls, kura prologs bija
rallijs Sarma, varbūt vēl kāda ziemas
sacīkste Igaunijā vai Lietuvā. Šī ziemas daļa allaž bija dīvaina. Pirmkārt, pa
reizei ziemas posmi no kalendāra izkrita, jo Baltijā ar baltumu izrādījies
pašvaki. Otrkārt, uz ziemas sacīkstēm nepulcējās optimāls dalībnieku skaits, tā
notika galvenokārt sportistu tehnikas un organizatoriskuma trūkuma dēļ.
Treškārt, ziemas sacīkstes sagādāja ļoti specifiskus rezultātus, kurus vasaras
sezonas ralliju iznākums padarīja visai maznozīmīgus – pat ja kādam
favorītam ziemas ralliji nepadodas, neveiksme nodzēšas līdz ar spēcīgu sniegumu
vasaras posmos. Taču šie plāna punkti nu jau ir vēsture.Veidojot šāgada
Latvijas čempionāta kalendāru, rīkotāji gluži vai izvirzīja mērķi – grozies,
kā gribi, ziemas rallijam sezonā jābūt. Pat ja sniega nav ne pārslas Latvijā,
Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Polijā, Ukrainā, kas ļaužu runās visas varēja būt
Latvijas čempionāta dalībvalstis. Radās ideja par Somiju – pat ja
nenotiktu Baltijas ziemas sacīkstes, rallija karalistē ledus sacīkstēm jābūt.
Ideja pretrunīga, un tai ir opozicionāri, arī viens no Latvijas čempionāta N4 klases favorītiem Jānis Vorobjovs.

 

Īpatnējā Somijas sacīkste

Mūsu finanšu
situācijā dzīšanās uz Somiju (sacīkste paredzēta 6. un 7. martā), lai aizvadītu
Latvijas čempionāta posmu, šķiet visai ambiciozs kara pieteikums liktenim. Turklāt
teorētiski tas rada iespēju gūt tā sauktos rezerves panākumus jau tā
turīgākajiem čempionāta dalībniekiem, kamēr tie, kas brauc par saviem
personīgajiem, dažkārt pēdējiem līdzekļiem, uz Somiju diez vai aizbrauks.
Turklāt arī arguments, ka Joensuu Ralli
jāapmeklē, ja nenotiek Lietuvas un Gulbenes sacīkstes, šobrīd vairs neder, jo
Baltijā rīkotājiem ziemu izdevās noķert, pat pieburt.

Tomēr šai sacīkstei
ir arī plusi, turklāt visai nozīmīgi. Ir vairāki sportisti, kuri teikuši: „Iztikšu bez leišu organizatoriskā haosa un jau
no galvas zināmajiem Sarmas
ātrumposmiem, tā vietā došos uz Somiju!" Tas tāpēc, ka Somija piedāvās tikai
sev raksturīgu, ļoti sarežģītu trasi, klasisku ziemas ralliju ziemeļnieku
labākajās tradīcijās. Turklāt, tā kā sacīkste būs Somijas čempionāta posms, šī
būs laba iespēja salīdzināt sevi ar sportistiem, kuri cīnās Gronholma,
Makinena, Hirvonena, Latvalas un citu slavenību izcelsmes zemā. Ja rallija braucējs
ir ar sportiskām ambīcijām un vēlmi attīstīt prasmes un karjeru, viņš uz Somiju
dosies, lai ko tas maksātu, ja tas kaut nedaudz ir iespējams.

Ir vēl viens elements –
Latvijas rallija sabiedrība patiesībā nedaudz ietaupa, jo tiek iegūts posms,
par kura finansējumu latviešiem tā īsti nav jāsatraucas, kas šajos apstākļos,
zinot rallija rīkošanas izmaksas, ir svarīgi. Nedaudz egoistiski, taču fakts.

Somijas Joensuu Ralli notiks marta pirmajā pusē
un būs Latvijas čempionāta trešais posms. Dalībnieku saraksts vēl nav
izplatīts, taču nojaušams, ka sacīksti apmeklēs aptuveni divdesmit Latvijas
ekipāžas. Zinot, ka Lietuvā bija 14 latviešu vienības, šāds skaits būtu vērā
ņemams. Laiks rādīs, cik veiksmīgs ir šis eksperiments un, galvenais, objektīvs
pret sportistiem un rezultātiem.

Favorīti nojaušami

Jāatzīmē, ka klasēs
pēc diviem posmiem nojaušami ātrākie braucēji, taču pagaidām kopvērtējums ir
visai haotisks. Tas tāpēc, ka, pirmkārt, gan favorītiem, gan tiem, kuri guva
panākumus vienā sacīkstē, otra nebija veiksmīga. Otrkārt, klasēs kopvērtējums
īsti nav sācis skaitļoties, jo bijis pārāk maz dalībnieku. Treškārt,
matemātiski divi posmi nespēj sagādāt rezultātus, kuri pārliecinoši ļautu runāt
par sezonas uzvarētājiem un zaudētājiem, turklāt jāatceras, ka no sezonas
sešiem posmiem sliktāko rezultātu svītros, tāpēc tie, kuriem vienā no abiem
notikušajiem posmiem ir nullīte, vēl neko nav zaudējuši. Ir vēl viens intrigu
radošs iemesls – ar baisu sparu Latvijas čempionāta un kausa cīņās metās
lietuvieši. Taču, uz urrā aizvadījuši
mūsu posmu savos ceļos, uz Gulbeni atbrauca retais – lielākoties tāpēc, ka
Lietuvas sacīkste izrādījās pārāk viltīga. N4
klases speciālisti Deivids Jociuss un Vitauts Šveds tā arī nepaspēja salaizīt
tehnikas brūces pēc avārijām vienā un tajā pašā līkumā Winter Rally sacīkstē. Turklāt jāšaubās, ka leiši dosies uz Somiju
pēc Latvijas čempionāta punktiem. Tas savukārt nozīmē, ka viņi vasaras sezonas
laikā jauks latviešu kārtis ar dalību un pat iespējamām uzvarām posmos, tajā
pašā laikā kopvērtējumā par uzvarām necīnoties. Tas kopvērtējumu var padarīt
neprognozējamu.

Gulbenes rallijs
skaidri parādīja visstiprākos. Aivja Egles/Mārtiņa Jeruma un Jāņa
Vorobjova/Audrjus Šoša ekipāžas, kas savā starpā ir līdzvērtīgas, no pārējiem
aizmuka vairāk nekā divu minūšu attālumā. Tas ir rādītājs par cīņām un
favorītiem N4 klasē! Ne mazāk vērā
ņemama ir Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska dominance otrā Latvijas čempionāta
klasē 2WD. Arī šeit pārsvars pār
sekotāju mērāms minūtēs.

Taču daudz pateiks
tieši Somijas sacīkste!

 

Latvijas rallija čempionāta un kausa izcīņas
kopvērtējums pēc diviem (no 6) posmiem

Latvijas čempionāts

N4

1. Aivis Egle/Mārtiņš
Jerums (SEB Tieto Rallija komanda)       19

2. Andis
Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija
komanda
)      11

3. Jānis
Feldmanis/Juris Vilmanis (PercAuto Racing)    11

4. Jānis
Vorobjovs/Audrjus Šošs (SEB Tieto Rallija
komanda
)            8

5. Andis
Grīnbergs/Edgars Svencis (Subaru Rally
Team Latvia
)         8

6. Māris
Neikšāns/Raivis Jansons (LMT Rallija
komanda
)        6

 

2WD

1. Ivo
Priedītis/Mārtiņš Vitkovskis (RA
Motorsport
)          17

2. Zigurds
Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils
Rally Team
)   11

3. Jānis
Fārenhorsts/Ingars Smaižis (RA Motorsport)     8

4. Dainis
Ansons/Kristaps Ulmis (ind.)       5

 

Latvijas kauss

A Plus

1. Mārtiņš Svilis/Aivis
Aizsilnieks (ind.)      14

2. Roks
Lipeiķis/Renats Vaitkevičus (Ekzotika)   14

3. Raimonds
Kisiels/Gatis Panavs (Skandi Auto Rallija
komanda
)      11

4. Sauļus
Girdausks/Pauļus Urbons (ind.) 11

5. Mārtiņš Tams/Ēriks
Kursišs (ind.) 5

6. Mārtiņš
Samulis/Edgars Freivalds (ind.)            4

 

2WD Super

1. Ivo Ķilpis/Artis
Ceriņš (ind.)         11

2. Aivo Tamms/Gints
Krišjānovs (ind.)       11

3. Viesturs
Tilgass/Modris Žeimuts (ind.)   8

4. Kaspars
Īle/Mārtiņš Īle (Auto Īle VW Rally Team)        6

 

Komandas

1. SEB Tieto Rally Team    25

2. LMT Rallija komanda     22

3. RA Motorsport      14

4. Skandi Auto Rallija komanda    5

5. Auto Īle VW Rallija komanda     5

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO:

Revanšs. Pēc neveiksmīgas kļūdas pirmajā posmā Lietuvā 2WD klases favorīti Zigurds
Kalniņš/Ģirts Dombrovskis sakāva klases konkurentus – otrās vietas
ieguvēji zaudēja astoņas ar pusi minūtes!

 

VS foto