Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rallijkrosa kodols uz ziemeļiem

Latvijas rallijkrosa komanda nedēļas nogalē
aizvadīs pirmo Ziemeļeiropas zonas (NEZ) rallijkrosa čempionāta posmu Somijā.
Galvenā piecu posmu sezonas intriga – vai Latvijas komandai izdosies piektā
uzvara pēc kārtas komandu ieskaitē un vai latviešu turpinās krāt individuālos
čempionu titulus, kas darīts aizvadītajā četru gadu vēsturē. Jaunas slotas pavadībā

NEZ Rallijkross, iespējams, šogad mainīsies, turklāt nav
zināms – pozitīvi vai negatīvi. Pirmo reizi kopš čempionāta izveides 2004. gada
sākumā to nevadīs Latvijas puse, kura Jura Bogdanoviča kā NEZ Rallijkrosa prezidenta personā gan izveidoja, gan attīstīja šo
seriālu. Kopš janvāra par šīs NEZ komisijas vadītāju kļuvis dānis Jorgens
Rings-Andersens. Tiek prognozēti divi ceļi viņa vadībā: vai nu seriāls
uzplauks, jo līdz ar civilizētākas valsts
pārstāvi vadībā čempionātam līdz galam noticēs zviedri, norvēģi un somi, kuri
līdz šim piedalījās atsevišķās sacīkstēs, taču nemetās cīņā ar pilnu atdevi.
Vaiotrs variants – jaunais vadītājs nebūs tik fanātisks savā darbā kā bija
Bogdanovičs un izlaidīs no rokām tos panākumus un vērtības, kuras čempionāts
sasniedza latviešu valdīšanas laikā. Protams, tiek cerēts uz pirmo variantu. Ja
ne, Latvijas rallijkrosa braucējiem zudīs retā iespēja startēt mūsējo
tehniskajām un finanšu iespējām atbilstošās sacīkstēs starptautiskajā līmenī.
Pozitīvās sekas tam var būt spēcīga Baltijas kausa izveidošanās un biežāka
baltiešu došanās Eiropas čempionāta virzienā. Negatīvās sekas – Baltijas kauss
būs kā vārīšanās savā sulā, bet starts Eiropā notiks vienīgi atsevišķos,
tuvākajos posmos, kas nozīmēs, ka Latvijas sportisti necīnītos par kopvērtējuma
punktiem un starptautiska līmeņa medaļām. Cerības, tātad, uz NEZ Rallijkrosa čempionāta prasmi izdzīvot
un attīstīties.

Latvijas piecīši

Uz pirmo posmu
Somijā, Kouvolas trasē dosies pieci Latvijas sportisti, kurus šobrīd var dēvēt
par valsts rallijkrosa kodolu. Aizmugures piedziņas NEZ Open klasē startēs Ilgonis Krūmiņš un Igors Gabecs ar saviem BMW, NEZ 2000 klasē sacīkstei gatavojas
bijušais čempions un pērnais bronzas medaļnieks Uģis Pauriņš. Savukārt NEZ 1600 klasē nonācis pērnais NEZ 2000 klases čempions Reinis
Safonovs, kā arī viens no galvenajiem favorītiem no Latvijas puses Jānis
Aleksejevs.

Par visiem pēc
kārtas. Krūmiņš un Safonovs šogad sezonu jau sākuši. Abi startēja Baltijas
kausa pirmajā posmā Polijā, Slomčinas trasē. Reinis Safonovs guva otro vietu,
1600 klasē piekāpjoties lietuvietim Ernestam Staponkum. Reinis startē ar pērnā
gada VW Golf III automobili, kuram
šogad uzstādīts mazākas kubatūras (no diviem litriem un 1,6 litriem) motors. It
kā solis atpakaļ, taču ar mērķi spert divus uz priekšu. Safonovs gatavo VW Polo automašīnu, kas būtu atbilstoša
Eiropas rallijkrosa čempionāta D-1A 1600
klases noteikumiem. Līdz ar to viņš sezonu sāk tieši 1600 kub. cm klasē, lai
vēlāk to turpinātu jau ar jauno mašīnu. Jēkabpilietis prognozē, ka Polo varētu būt gatavs ne ātrāk par
Jāņiem, nav pārliecības, vai ar jauno auto būs iespējams iziet uz starta NEZ čempionāta
otrajā posmā Ropažos 13. jūlijā.

Līdzīgs stāsts arī
par Ilgoni Krūmiņu. Pērnā gada NEZ Open
vicečempions gatavo jaunu, uz 2007. gada BMW
bāzes veidot rallijkrosa mašīnu, kas atbilstu visām Eiropas čempionāta
aizmugures piedziņas RX 2000 klases
prasībām. Pagaidām viņš startēs ar veco, leģendāro BMW, kurš ir ātrs, taču sava formālā izlaiduma gada dēļ ne visur
Eiropā spēj iziet tehnisko komisiju homologācijas problēmu dēļ.

Mūsējie favorītu vidū

Uģis Pauriņš turpinās
karjeru ar pāris gadu veco Honda Civic
Type-R
automašīnu. Tā uzlabota, atvieglota un uzskatāma par vienu no
galvenajiem spēkiem NEZ 2000 klasē.
Arī pats sportists ir ātrs, taču pērnā gada galvenā problēma bija prasme
iekulties avārijās. Ja Pauriņa mašīnai buferus nenolasīja viņa konkurenti, to paveica viņš pats, berzējoties gar
apmalēm un betoniem. Taču, ņemot vērā, ka īpaši sīvā cīņā Uģis 2005. gadā
sasniedza NEZ Rallijkrosa čempiona
titulu, meistarības trūkumu viņam pārmest it kā nevar. Tāpēc, pagaidām vēl
nezinot čempionāta citu komandu spēku samērus, Pauriņu gribas ieskaitīt
favorītu pulkā.

Jānis Aleksejevs
atgriezīsies trasē pirmo reizi kopš debijas sacīkstēm Eiropas rallijkrosa
čempionāta D-1A klasē (bija arī
Ropažu rallijkross pašās sezonas beigās). Zināmā mērā Jānim un viņa kolēģiem starts
Somijā ir pēdējā brīža lēmums, jo pērn uzbūvētā Opel Corsa automašīna atradās tirdzniecībā. Plāns bija pārdot šo
auto, lai par iegūtajiem līdzekļiem tiktu pie labākas un modernākas tehnikas.
Tā kā Corsu neviens nenopirka, lai
arī interese bija, Jānis turpmāko reklāmas akciju veiks, startējot sacīkstēs.
Abi ar Safonovu un kādu no lietuviešiem viņi var izrādīties īpaši spēcīgi NEZ 1600 klasē un pretendēt uz čempiona
titulu. Tiesa, nav līdz galam skaidri Aleksejeva plāni – startēs pilnu NEZ
čempionātu, vai tikai tuvākajos posmos Somijā, Latvijā un Lietuvā (vēl ir
Dānija un Norvēģija).

Vēl mazāka skaidrība
ir ar Igora Gabeca plāniem. Viņš gatavojas Somijas posmam, taču informācijas ir
maz, jo Igors pārcēlies uz dzīvi Vācijā. Skaidrs, ka viņš izņēmis Latvijas
Automobiļu federācijas licenci un startēs zem Latvijas karoga ar pērn uzbūvēto BMW M3 automobili.

Sākot ar otro posmu
Ropažos, NEZ Rallijkrosa čempionātam
pievienosies arī kroskartu dalībnieki – gados jaunie sportisti četros posmos
(Latvija, Lietuva, Dānija, Norvēģija) cīnīsies par NEZ Rallijkrosa kausu.

 

Latvijas rallijkrosa komanda NEZ Rallijkrosa čempionātā

NEZ 1600 – priekšpiedziņa, motora darba tilpums
nepārsniedz 1600 kub. cm

* Jānis Aleksejevs (Opel Corsa)

* Reinis Safonovs (VW Golf III/VW Polo)

NEZ 2000 – priekšpiedziņa vai aizmugures piedziņa,
motora darba tilpums nepārsniedz 2000 kub. cm

* Uģis Pauriņš (Honda Civic Type-R)

NEZ Open – aizmugures piedziņa, neierobežots motora
darba tilpums

* Ilgonis Krūmiņš (BMW M3)

* Igors Gabecs (BMW M3)

NEZ D-1 – pilnpiedziņa, motora darba tilpums
nepārsniedz 3500 kub. cm, FIA D-1 noteikumiem atbilstoša klase

* Latvijas sportisti
pirmajā posmā nestartē


NEZ
Rallijkrosa
čempionāta 2008. gada kalendārs

1. posms        7., 8. jūnijs      Somija, Kouvola

2. posms        12., 13. jūlijs   Latvija, Ropaži

3. posms        19., 20. jūlijs   Lietuva, Vilkiči

4. posms        13., 14. septembris   Dānija, Nisuma

5. posms        4., 5. oktobris Norvēģija, Kristiansanda

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO

Uz asfalta sānslīdē? Uģis Pauriņš pērn aizvadīja nervozu sezonu
NEZ rallijkrosa čempionātā, pa reizei kļūdoties, pa reizei kļūstot par
konkurentu agresijas upuri. Taču bijušais čempions šogad gatavs laboties

 

Čempiona godā. Reinis Safonovs kopā ar tēvu un pārējo
komandu pērn kļuva par NEZ rallijkrosa čempionu 2000 Super klasē (kopš šā gada
NEZ 2000). Šogad jēkabpilietis ķersies pie titula sagrābšanas NEZ 1600
kategorijā

 

VS foto