Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Šlēgelmilhs pie lielajiem puikām

Latvijas autosportista
Haralda Šlēgelmilha karjera, ja tā vainagosies ar uzstādīto mērķu izpildi, būs
grāmatas cienīga – motoru sporta politikas un ekonomikas līkloči mētā Haraldu
no vienas galējības otrā. Pirms pāris mēnešiem šķita, ka viss beidzies, jo
Šlēgelmilhs sezonas sākumā nebija parakstījis līgumu ne ar vienu komandu.
Šobrīd var izrādīties, ka viņš ir uzreiz divu čempionātu dalībnieks. Daudz
palīdzējis jaunais menedžeris Riks Gorns, kuram dažkārt nav laika, jo jādzer
kafija ar Berniju Eklstonu…

 

Menedžeris ar
sakariem

Lai arī sausā statistika Šlēgelmilhu nepadara par visu iespējamo sacensību
un čempionātu uzvarētāju, ar savu ātrumu un sasniegto pie attiecīgām iespējām
Haralds iemantojis zināmu slavu vajadzīgajās aprindās. Tā latvietis iepazinās
ar britu menedžeri Riku Gornu, kurš savulaik bija visai redzama figūra Reynard šasiju ražotāju kompānijā, kā
arī BAR F-1 komandā. Pēc tam, kad
abas šīs struktūras izjuka, Gorns koncentrējies uz sporta menedžmentu, ieskaitot
spēcīgu jauno sportistu meklēšanu. Interesanti, ka svarīgais vīrs, kurš pa
reizei pārcēlis tikšanos ar Haraldu, jo Anglijā tiekas ar F-1 dievu Berniju
Eklstonu, vērtīgo jauno talantu pulkā iekļāvis arī latvieti.

Šie kontakti tūlīt nesa pirmos augļus. Tika nospriests, ka starts ASV Formula Atlantic seriālā, protams, ir laba lieta, taču, ja mērķis ir F-1,
jāatgriežas Eiropas motoru sporta vidē. Ātri tika sakārtota vieta World Series by Renault čempionātā
(viena no šobrīd svarīgākajām junioru formulu sērijām), un Haralds nokļuva Comtec vienībā, ar kuras mašīnu ziemā
tika aizvadīta viena treniņu diena. Trešdien guvis apstiprinājumu par brīvas
vietas esamību, Haralds jau piektdien Barselonā aizvadīja pirmā posma
kvalifikāciju. Dažādu apsvērumu dēļ sacīkste neizdevās, taču Šlēgelmilhs atkal
atstāja pozitīvu iespaidu par savām spējām.

Joprojām jāplāno

Nav precīzi skaidrs, kā turpmāk attīstīsies Šlēgelmilha karjera. Visai
droši, ka ar Gorna palīdzību Latvijas braucējs paliek ierindā Renault čempionātā, jo šī seriāla
veikšana ir svarīga tālākajiem soļiem karjerā. Visticamāk, ka tieši Comtec komandā arī tiks aizvadīta
atlikusī sezona. Taču netiek atmesta ideja, ka Renault čempionātu varētu apvienot ar darbības turpināšanu ASV F-Atlantic. Tieši ar menedžera palīdzību
jāapsver šis plāns. Sacensību kalendāri abos čempionātos izveidojušies tā, ka,
startējot abās sērijās, tiek zaudēts vai nu viens posms katrā čempionātā, vai
divi Formula Atlantic sērijā. Eiropā
notiekošais seriāls nepieciešams pieredzei un kontaktiem, Amerikas sērija ir
visai saprātīga finanšu sistēmas dēļ, turklāt šis čempionāts šķiet vienkāršāks
augstu rezultātu sasniegšanas ziņā, kas var noderēt spilgtiem ierakstiem CV…

Jebkurā gadījumā, lai arī Šlēgelmilhs un viņa komanda, ar dažiem izņēmumiem,
ir vīlušies dzimtenē kā zemē, kas gribētu redzēt savu sportistu F-1, viņi nekad
neapstāsies, lai kādi būtu apstākļi.

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO:

Darbs turpinās. Vēl pirms pāris
nedēļām domās atvadījies no Eiropas autosporta, Haralds Šlēgelmilhs pēkšņi nonāca
Renault pasaules sērijā un aizvadīja
čempionāta pirmo posmu Barselonas trasē Spānijā