Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Tūkstotis pie Palangas

Ar labiem rezultātiem Latvijas sportistiem noslēgusies Baltijas garākā
autošosejas sacensība Omnitel 1000 km
Lenktynes
Lietuvā pie Palangas. Uz Latviju atvestas piecas godalgas,
turklāt sasniegtas uzvaras divās automobiļu klasēs. A-3000 klasē uzvaru izcīnīja Fast
Line Racing
komanda (Artūrs Priednieks, Artūrs Ribko, Egons Lapiņš; BMW 130).
klasē uzvara TVA Racing vienībai (Vitālijs Kalmi,
Vladimirs Ašs, Igors Zubkovs, Viktors Vasiļjevs; BMW E46).

Latvijas braucēji uzvarPalangas 1000 kilometru
sacensība tiek aizvadīta reizi gadā, un sacīkste gadu garumā iemantojusi
spēcīgas tradīcijas. Tā ir garākā Baltijas autošosejas izturības sacensība,
kurā uz starta pulcējas ne tikai klasiskie autošosejas dalībnieki, bet gan visu
autosporta veidu pārstāvji. Arī Latviju pārstāvēja gan šosejas, gan rallija
sportisti, sagādājot vairākus labus rezultātus.Fast Line Racing uzvara A-3000
klasē ir augstākais Latvijas sportistu rezultāts šāgada 1000 km sacīkstē –
absolūtajā vērtējumā latviešu ekipāža ieguva septīto vietu 49 vienību pulkā.
„Šī ir nozīmīgākā Lietuvas un, iespējams, Baltijas autošosejas sacīkste sezonā,
jo piedalās izcila sacīkšu tehnika un ļoti spēcīgs pilotu sastāvs," saka
pieredzējušais autosportists un Drošas
Braukšanas Skolas
līderis Artūrs Priednieks. „Bijām gatavojušies šai
sacīkstei, uzlabojām automašīnu, pielāgojām to garo distanču sacensībām un
devāmies cīņā. Ekipāžā mums katram bija savs uzdevums. Daudzsološais Artūrs
Ribko guva labu pieredzi, mācoties braukt savā tempā un stabili braucot trasē,
kurā atrodas vēl gandrīz pussimts automašīnu. Šosejas meistars Egons Lapiņš
bija tas, kurš ieveda mūs trijniekā, bet pirms sacīkstes veica lielisku
kvalifikāciju. Man bija jāsavieno abi šie virzieni – braucu ātri, taču
stabili, lai taupītu mašīnu un palīdzētu to nogādāt līdz finišam. Pirms
sacīkstes cerējām uz pjedestāla pozīciju, taču sasniegtais rezultāts mūs
patīkami pārsteidza – septītā vieta absolūtajā vērtējumā šādā konkurencē
ir izcils sasniegums!" Jāpiebilst, ka komandas vadītāja un stratēģa funkcijas
pildīja titulētais autošosejas speciālists Ģirts Krūzmanis

Citi panākumi

A-3000 klasē Latvijas ekipāžas svinēja dubultuzvaru, jo otro vietu
kategorijā guva ekipāža, kuras sastāvā piedalījās arī Latvijas autorallija
braucēji Juris Sprūde un Rolands Mēnesis. Šī ekipāža absolūtajā vērtējumā ierindojās
12. vietā.

D klasē labu sniegumu demonstrēja TVA Racing komanda, pārliecinoši uzvarot tuvākos sekotājus.
Absolūtajā vērtējumā sasniegta 22. vieta. Uz pjedestāla A-1600 klasē kāpa Papa`s PBLC Racing Team vienība (Jānis Kārkliņš, Uldis Timaks,
Ģirts Daugaviņš, Jānis Žmuidens, Mārcis Martinsons; Honda CRX), izcīnot trešo vietu savā klasē un 28. pozīciju kopvērtējumā
šajās sacensībās.

Trešo vietu X1 klasē un ceturto pozīciju absolūtajā vērtējumā sasniedza
Lietuvas komanda ACME Grifs AG, kuras
sastāvā bija arī Latvijas rallija zvaigzne Raimonds Kisiels. Lai arī komanda
startēja zem Lietuvas karoga, individuāli Raimonds Kisiels Latvijas sportistu
vidū guva augstāko sasniegumu. Interesanti, ka vienā komandā ar Raimondu
startēja arī Lietuvas autorallija zvaigzne Sauļus Girdausks.

Starp citu, savulaik arī Latvijā notika viena 1000 kilometru
sacīkste – pirms dažiem gadiem Biķerniekos spēkojās Latvijas, Lietuvas un
Igaunijas braucēji. Pasākums izdevās un bija interesants, taču organizatoriski
sacīkste nav vienkārša – kaut vai tāpēc, ka jāizveido nepieciešamā
infrastruktūra. Vajadzīgs drošs boksu komplekss, kurā mašīnas var braukt
noteiktā ātrumā, droša degvielas uzpildes vieta (ideālā gadījumā degvielas
uzpilde vietā, kur automašīna saņem tehnisko apkopi) un cits drošības un sporta
aprīkojums. Biķernieku trasē tas prasītu pamatīgas investīcijas, taču situācija
ar trasi jau labu laiku neļauj domāt, ka gaidāmas nopietnas pārmaiņas kompleksa
attīstībā.

Izturības brauciens

Palangas trase ir aptuveni trīs kilometrus gara. 1000
kilometrus uzvarētāji nobrauca deviņās stundās un piecās minūtēs, veicot 334
apļus. Lēnāko automobiļu klašu sportistiem veikto apļu, protams, mazāk.

Pasaulē daudzu stundu braucieni ir populāri, un spilgtākais endurance sacīkšu piemērs ir Lemānas 24
stundu brauciens. Iespējams, šāda tipa sacensības būtu vēl populārākas, ja
vairākas spēcīgas starptautiskas sacīkstes atrastos zem viena jumta. Šobrīd
daudzie 24, 12 stundu un citu garumu braucieni ir dažādos seriālos, līdz ar to
grūti izskaitļot, kurš ir labāks, populārāks un prestižāks. Tomēr skaidrs –
pasaulē ir daudz komandu un sportistu, kuri ļoti labprāt aizvada daudzu stundu
braucienus.

 

Viesturs SAUKĀNS