Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Vasaras autosporta sezona ar radžu riepām?

 

Aprīļa sākuma sniegs liek smaidīt par apgalvojumu, ka šomēnes sākas Latvijas autosporta vasaras sezona. Tomēr tā ir patiesība — kā ierasts, aprīļa vidū startē vasaras čempionāti, kā arī turpinās seriāli, kuru pirmie posmi aizvadīti jau ziemā. Kas autosportistiem padomā?

LAIKAPSTĀKĻI SMĪDINA, BET NEBIEDĒ

Lai gan līdz aprīļa vidum valda aizkavējusies ziema, autosporta speciālisti nedomā, ka šādi apstākļi varētu ietekmēt mūsu autosporta notikumus. Protams, viss būs atkarīgs no tā, kas notiks pēc ziemas, kādas būs trases un ceļi, kurus neklāj asfalts. Iespējams, pirmais autokross Smiltenē būs pa uzrūgušas trases bedrēm, bet pirmie rallijveida pasākumi maijā var notikt pa nestabiliem ceļa segumiem.

Lai gan virsrakstā radžu riepas ir pārspīlējums, tomēr arī pirms vairākiem gadiem aprīlī tika pieminētas radžotās riepas. Kā ierasts, arī togad Latvijas autokrosa čempionāts startēja Smiltenē aprīļa pēdējās nedēļas nogalē. Ilgā ziema bija atkāpusies, taču rīta brīvo treniņu laikā trasē zem grants virskārtas tik tiešām tika izkasīts ledus.

STARPTAUTISKĀS KAUJAS

Arī šogad Latvijas autosportā paredzēti vairāki starptautiski pasākumi. Ziemā piedzīvotais Eiropas rallija čempionāta posms Liepāja—Ventspils bija veiksmes stāsts. Turpinājums būs tradicionālais Eiropas autokrosa čempionāta posms Bauskā, Mūsas trasē, kas notiks maija beigās. Jūlijā turpat — Mūsā — paredzēts arī Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāta trešais posms. Augustā Ziemeļeiropas posms trofireidu braucējiem paredzēts Alūksnes pusē, savukārt septembrī Biķerniekos Ziemeļeiropas kausus sadalīs arī drifta sportisti.

Latvijas Automobiļu federācijas komisijas gaida vasaras sezonu — viena ar sajūsmu, cita ar bažām, taču seriāli paredzēti ļoti dažādi.

RALLIJA KOMISIJA: turpināsies iesāktais

Ar intriģējošiem rezultātiem ziemā startēja Latvijas rallija čempionāts, notika divi rallija Liepāja—Ventspils posmi, kā arī sacīkstes Apes un Gulbenes apkārtnē. Vasaras sezonas atlikušie posmi ļaus noskaidrot čempionus. Pirmās sacīkstes vasaras sezonā būs ar starptautisku piegaršu — Talsu rallijs maijā tradicionāli būs N4 klases dažādu valstu čempionu satikšanās. Jācer, ka Eiropas finanšu situācija netraucēs tuvāku un tālāku valstu meistariem iekļaut savās aktivitātēs arī sacīkstes Latvijā.

Šogad cīņā par Latvijas čempiontituliem ir ļoti izteikts ārvalstu sportistu īpatsvars — latviešiem būs ļoti nopietni jāpiepūlas, lai noturētu titulus Latvijā. No patriotisma viedokļa skarbi, taču kopumā pozitīvi — Latvijas rallijs joprojām ir tik kvalitatīvs, lai būtu interesants ārzemniekiem.

Šobrīd, šķiet, kāda Latvijas sportista izredzes īstenot nopietnu programmu starptautiskajā arēnā ir minimālas. Brāļi Neikšāni savas aktivitātes pārorientējuši uz komandu vadīšanu un tehnikas gatavošanu klientiem, citu starptautisku sacensību braucēju mums nav. Vienīgi pastāv iespēja, ka vasarā kāda Latvijas ekipāža vēlēsies izmēģināt veiksmi Eiropas asfalta sacensībās.

KROSA KOMISIJA: spēcīgs Latvijas čempionāts, jauni starptautiskie seriāli

Šāgada Latvijas autokrosa čempionāts, kas aprīļa beigās startēs Smiltenē, šogad solās būt intriģējošs, jo audzis dalībnieku skaits. Turklāt sakritis tā, ka nestartēs trīs no četriem pērnā gada čempioniem, — tas visiem pārējiem rada papildu azartu pacīnīties par it kā atbrīvotajiem tituliem.

Krosa komisijai būs jārūpējas arī par daudziem starptautiskajās sacīkstēs startējošajiem braucējiem — vairāki dalībnieki plāno cīņas Eiropas autokrosa čempionātā, Reinis Nitišs jau ķēries pie Eiropas rallijkrosa čempionāta pjedestālu dalīšanas; rallijkross, atgūstot posmu Latvijā, var atdzimt arī NEZ Latvijas pārstāvju skaita ziņā. Autokrosa starptautiskajās cīņās plāno doties Ervins Grencis, Jānis Boks, Juris un Andris Kuļikovski, varbūt vēl kāds. Aktivitātes Eiropā apturējis Māris Līcis, kam tehniskām neveiksmēm pārpildītā sezona atņēmusi gan morālos, gan finansiālos spēkus, lai pilnvērtīgi gatavotos šāgada sezonai.

Šogad pirmo reizi NEZ kausa izcīņa paredzēta autokrosa bagiju klasēm, savukārt salonmašīnas cīnīsies arī par vairāku posmu formātā dalāmu Baltijas kausu.

ŠOSEJAS KOMISIJA: drifts un dragreiss — līmenī, autošosejas masveidība — uz vēstures rēķina

Šosejas komisijas paspārnē esošo driftu mēdz saukt par modes kliedzienu, kuram ar laiku jāzaudē savs iespaids. Taču šogad ar sporta veidu un tā popularitāti visam jābūt kārtībā — spēcīga tehnika, vispārēja interese un posmu kvalitāte piesaistīs interesentus. Uzrāvienu pēc pārmaiņām organizatoru sastāvā var iegūt arī dragreiss. Savukārt Šosejas komisijas primārais sporta veids — autošoseja — šogad iegūs pilnus starta laukumus, tiesa, vairāk uz vēsturisko klašu Volga un VAZ rēķina. Volgu klase, būdama ļoti daudzskaitlīga, sasniegusi Latvijas čempionāta statusu. Savukārt Nacionālā klase un Super 1600 cerēs uz dalībnieku skaita palielināšanos. Šosejai arī Baltijas un NEZ aktivitātes.

Šosejas komisijas īpašā pērle būs Konstantīns Calko, kurš turpinās startu Radical čempionātā, taču šogad jau soli augstāk — seriāla spēcīgāko mašīnu klasē. Calko pērn uzvarēja savā ieskaitē un, ja labs rezultāts padosies arī šogad, Konstantīna karjera var iegūt lielisku pavērsienu ceļā uz sapni — startu Lemānas 244 stundu sacīkstēs.

STANDARTAUTO KOMISIJA: intriģē minirallijs

Standartauto komisijas ierastie seriāli sākušies jau ziemā. Latvijas rallijsprinta čempionātā pāris posmu jau aiz muguras, tāpat arī šogad Latvijas čempionāta statusu ieguvušais supersprints pirmās uzvaras sadalīja jau ziemā. Atliek tikai noskaidrot čempionus.

Komisijas jaunums šogad būs minirallijs — standarta automašīnām paredzēts seriāls gan ar ātrumposmiem, gan regularitātes posmiem. Sacīkstēs varēs piedalīties jebkurš braucējs ar ceļu satiksmei sagatavotu automašīnu. Minirallija uzdevums — iepazīstināt rallija sacensību interesentus ar disciplīnas specifiku. Sacīkstes nebūs paredzētas tikai ātrai braukšanai, kā tas ir supersprintā. Minirallijā būs jāievēro arī rallijam raksturīgās laika normas, ātrums, pārbraucieni pa koplietošanas ceļiem un citas nianses.

KARTINGA KOMISIJA: jāmeklē sportisti

Latvijas kartinga čempionātam nenāktu par ļaunu piesaistīt jaunus dalībniekus, citādi dažās klasēs zūd iespēja sadalīt Latvijas čempiontitulus. Iespējams, dalībnieki izaugs no kartinga Pro Kart kustības. Tikmēr Kartinga komisija varēs lepoties ar dalībnieku cīņām starptautiskajos seriālos, kur mūsu sportistiem ir visai labi rezultāti.

Kartinga komisijas pārraudzībā ir arī bērnu un jauniešu minikāru kustība — bezmotoru tehnikas sporta veids. Arī šajā disciplīnā dalībnieki pamanās ar labiem rezultātiem startēt ārvalstu sacensībās.

RALLIJREIDU KOMISIJA: Spožums zūd, atjaunojas tautas kustība

Diemžēl rallijreidu sports dažādu iekšēju problēmu un apsvērumu dēļ pēdējos gados panīcis, aizvien mazāk braucēju vēlas piedalīties augstvērtīgās starptautiskās cīņās. Turklāt jau pāris gadu nav noticis Latvijas čempionāts, kas daudziem ekspertiem liek uzdot jautājumu par šīs komisijas nepieciešamību. Tomēr viss nav tik bezcerīgi — ar entuziastu palīdzību iesakņoties sāk sešu stundu izturības sacensības, kurās startē ne tikai apvidus automašīnas, bet arī citu komisiju braucēji. Šogad plānotās sacensības apvienotas kausa izcīņā un var radīt jaunu sportistu interesi.

TROFIREIDU KOMISIJA: dubļos līdz ausīm!

Trofireidu braucēji joprojām dubļos līdz ausīm, turklāt viņiem pašiem tas dikti patīk — tāds sporta veids. Bezceļu sacensību dalībnieki spēkosies Latvijas čempionātā, turpinās piedalīties ārvalstu sacīkstēs un sadarboties arī ar tuvākajām kaimiņvalstīm.

Skumdina, ka šī disciplīna zaudē savu spēku Lietuvā — trofireida kā sporta veida aktivitātes kļuvušas minimālas, lietuvieši vairāk koncentrējas uz bezceļu tūrisma braucieniem un ekspedīcijām. It kā interesanti, bet zūd iespēja ar kaimiņiem pasēdēt vienā purvā īstās trofireida sacīkstēs.

LATVIJA RŪKS ARĪ ŠOGAD

Kopumā šogad LAF kalendārā ir aptuveni 80 Latvijas teritorijā paredzēto sacensību ieraksti — lielāki un mazāki notikumi, populāri un mazāk zināmi uzvārdi, taču Latvija rūks arī šogad. Pasākumi paredzēti visos Latvijas reģionos, lai gan joprojām savu potenciālu minimāli demonstrē Latgale. Ja neskaita atsevišķus notikumus Daugavpilī, pārējā reģionā autosportā valda klusums. Taču pozitīvi, ka vismaz sacīkstēs parādās sportisti no šā reģiona, kā šogad autokrosa čempionātā.