Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Uģis Gross turpina rakstīt vēsturi

Šajās nedēļās notiek vēsturisks brīdis
Latvijas ātrumlaivu sporta dzīvē – F-1 pasaules čempionātā vienu sacīksti jau
aizvadījis un viena vēl priekšā Latvijas sportistam Uģim Grosam. Lai arī
Latvijas karogs šajā sporta veidā jau plīvojis, Uģis ir pirmais latvietis, kas
stājies uz starta prestižajā čempionātā.

Debija tūkstošgades sākumā
Līdz šim zem Latvijas
karoga startējuši divi sportisti, taču neviens no viņiem nav bijis latvietis –
lietuvietis Arturs Taranda un krievs Viktors Kuņičs, kuru gan latviešu
līdzjutēji tik ļoti iemīļoja, ka sarkanbaltsarkanais Viktora rokā šķita
pašsaprotama aina. Ar Kuņiču tad arī saistās lielākie Latvijas panākumi
ātrumlaivu F-1 čempionātā. 2001. gadā Viktors izcīnīja uzvaru Itālijas posmā,
bija otrais Austrijas sacīkstē un trešais F-1 posmā Rīgā. Diemžēl šis gads bija
traģisks – sezonas pēdējā sacensībā, cīnoties par pasaules čempionāta bronzu,
Kuņičs iekļuva avārijā un pēc vairākām dienām slimnīcā mira.

Līdz traģēdijai un
pēc tās Latvijas F-1 plānu virzītāji bija brāļi Agris un Modris Kalnciemi, viņi
arī Latvijas Ūdens motosporta federācijas (LŪMSF) līderi – gan toreiz, gan
tagad. 2000. gadā viņu Kalnciems Racing Team vienība spēra drosmīgu soli, debitējot F-1 čempionātā. Sākums
bija daudzsološs, lai arī vienība startēja tikai piecos čempionāta posmos.
Krievu piloti Kuņičs (jau toreiz zem Latvijas karoga) un Staņislavs
Kurcenovskis sagādāja pa kādam punktam komandas krājumā.

Laimes un nelaimes gads

2001. gadā Kalnciems Racing Team tika pārdēvēta par
Vivid Racing Team – svešzemju ļaudīm
vieglāk izlokāms nosaukums nekā debijas sezonā. Rezultāti sākotnēji bija
svārstīgi, Kuņiča pūles dažbrīd apturēja tehniskas likstas un sadursmes. Taču
slavas virsotnē Vivid un Kuņiča
savienība nonāca tā gada vasaras vidū Rīgā, kad Daugavas ūdeņi sagādāja
Viktoram un komandai trešo vietu. Tas bija pirmais augstais panākums, to ar
asarām acīs sagaidīja daudzi līdzjutēji. Ja kāds līdz tam nebija ticējis
Latvijas iespējām F-1, tas tika labots. Turklāt divus posmus vēlāk Viktors un Vivid atved arī uzvaru – līdz šim
vienīgo Latvijas un arī brāļu Kalnciemu komandas kontā F-1 čempionātā. Kuņiču
Latvijā iemīļoja arvien vairāk. Lai kādus braucējus Vivid izliktu viņam blakus atsevišķos posmos, viņš bija galvastiesu
pārāks. Un tieši tāpēc viņa bojāeja pirms sešiem gadiem bija tik sāpīga.

Nostāties uz kājām neizdodas

Nākamajā sezonā Vivid centās atgūties no šoka un
turpināt darbību. Viktora zaudējums pamatīgi iedragāja gan sporta veida
popularitāti Latvijā, kas bija sasniegusi vēl nebijušus augstumus, gan latviešu
interesi par F-1 čempionātu. Talkā Vivid
nāca Velden kompānija, bet komandas
sastāvā par pamatbraucēju tika pieņemts soms Sami Selio. Sākums nebija slikts –
pirmajā posmā otrā vieta. Taču sadarbība izvērtās katastrofāla – nākamajos
astoņos posmos Selio tika līdz finišam tikai reizi, bet pēdējā posmā soms nemaz
nestartēja.

Līdz ar to Latvijas
karogs tika nolaists no F-1 čempionāta masta. Kalnciemi gan solīja, ka latvieši
atgriezīsies F-1, taču likās, ka brāļi un viņu sabiedrotie tādā veidā vairāk
mierināja sevi, nevis runāja par reāliem plāniem.

Jauns sākums

2007. gads. LŪMSF
viceprezidents Modris Kalnciems novembra beigās Sportam skaidroja, ka Latvija tuvākā vai tālākā nākotnē tiešām
varētu būt uz starta F-1. Protams, viņš paskopojās ar informāciju par sarunām,
kuras tobrīd, liekas, ritēja pilnā sparā par Kalnciems Racing Team pilota, Eiropas čempiona Uģa Grosa iespējamo
startu jau šā gada pēdējos divos posmos Apvienotajos Arābu Emirātos. Šobrīd tas
nav svarīgi. Galvenais – Gross bija uz starta Šardžā, turklāt izcīnīja 10.
vietu savā debijas sacīkstē. Kvalifikāciju Uģis aizvadīja piesardzīgi un
sasniedza tikai 23. starta pozīciju, taču sacīkstē latvietis nebija apturams,
un Gross rāpās uz augšu, cik nu tas sarežģītajā trasē bija iespējams.

Uģis Gross Tamoil F1 vienības sastāvā startēs arī
šajā nedēļas nogalē Abu Dabi. Viņa komandas biedrs ir leģendārais itālis
deviņkārtējais pasaules čempions Gvido Kapelīni, kurš arī šogad ir pēdas
attālumā no kārtējā titula. Sadarbība ar slavenību nav nejauša, jo Kapelīni
savulaik palīdzējis Grosam apgūt F-2000 laivu klases gudrības, par ko Uģis
atdarījis ar jaunās pilotu aizsardzības sistēmas crash box testēšanu.

Latvijas F-1 cerībām
jauns sākums. Liekas, vēl šogad Sporta
lappusēs uzzināsit, vai un kāds tām būs turpinājums!

Latvijas
komandu pārstāvju un Latvijas sportistu sniegums F-1 ātrumlaivu čempionātā

/ārvalstu pilotiem
uzrādītas sacīkstes, kuras aizvadītas Latvijas komandu sastāvā, „nestartē" – pilots pieteikts sacīkstei, taču uz
brauciena starta neiziet/

2000. gads

Kalnciems Racing Team (10. vieta komandu čempionātā, sastāvā
Viktors Kuņičs (Krievija, pārst. Latviju), Staņislavs Kurcenovskis (Krievija))

Polija

Kuņičs            8. vieta

Itālija

Kuņičs            izstājās

Kurcenovskis izstājās

Austrija

Kuņičs            6. vieta

Kurcenovskis 8. vieta

AAE-1

Kuņičs            izstājās

Kurcenovskis izstājās

AAE-2

Kuņičs            nestartēja

Kurcenovskis nestartēja

2001. gads

Vivid Racing Team (7. vieta komandu čempionātā, sastāvā Kuņičs, Kurcenovskis,
Masimo Rodžero (Itālija), Franks Šulce (Vācija), Arturs Taranda (Lietuva,
pārst. Latviju)

Malaizija

Kuņičs            izstājās

Portugāle

Kuņičs            9. vieta

Ungārija

Kuņičs            13. vieta

Latvija

Kuņičs            3. vieta

Kurcenovskis izstājās

Rodžjero         izstājās

Itālija-1

Kuņičs            5. vieta

Rodžjero         6. vieta

Itālija-2

Kuņičs            1. vieta

Rodžjero         12. vieta

Vācija

Kuņičs            izstājās

Rodžjero         7. vieta

Šulce  14. vieta

Austrija

Kuņičs            2. vieta

Rodžjero         12. vieta

Taranda          18. vieta

AAE-1

Kuņičs            nestartēja

Kurcenovskis 15. vieta

Rodžjero         nestartēja

AAE-2

Kuņičs            avarēja, gāja bojā

Kurcenovskis 9. vieta

2002. gads

Vivid Velden Racing Team (9. vieta komandu čempionātā, sastāvā
Kurcenovskis, Taranda, Mikaels Vekstroms (Somija), Sami Selio (Somija), Vils
Čemberss (Īrija))

Portugāle

Selio   2. vieta

Itālija

Selio   izstājās

Somija

Selio   izstājās

Vekstroms     11. vieta

Kurcenovskis izstājās

Taranda          nestartēja

Ungārija

Selio   5. vieta

Itālija

Selio   izstājās

Vācija

Selio   izstājās

Vekstroms     6. vieta

Malaizija

Selio   izstājās

Īrija

Selio   izstājās

Kurcenovskis izstājās

Čemberss      izstājās

AAE-1

Selio   izstājās

Vekstroms     11. vieta

Kurcenovskis 12. vieta

AAE-2

Vekstroms     11. vieta

Kurcenovskis 14. vieta

2007. gads

Uģis Gross debitē Tamoil F1 (Itālija) sastāvā

AAE-1

Gross  10. vieta

AAE-2

Gross  ?

Viesturs SAUKĀNS