Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Jāuzvar, lai kāptu augstāk

Ātrumlaivu klasē F4 jūrmalniekam Ņikitam Lijcam šī bija pārdzīvojumiem bagāta sezona — avārijas, tehniskas problēmas un pat mistiski notikumi, kas liedza sasniegt mērķi un stāties uz augstākā goda pjedestāla pakāpiena. Tomēr pasaules vicečempiona sudrabs izcīnīts.

Ņikita Lijcs sevī apvieno vairākas personas — pats pilda komandas menedžera pienākumus, pats sagatavo tehniku un pat trenē jaunāko ūdens motosporta paaudzi Formula Future sacensībām. Šajā sportā viņš drīz būs jau desmit gadus, savulaik jauniešu klasē JT-250 izcīnījis pasaules čempiona zeltu. Šādu titulu ieguvis arī astoņu stundu izturības sacīkstēs RIB laivu klasē. Lielu pieredzi uzkrājis, esot F1 un F2 ātrumlaivu komandās un paša rokām gatavojot tehniku jau no savas pirmās ātrumlaivu sezonas.

F4pasaules čempionāts šogad notika sešos posmos. Augstākais sezonas punkts tika sasniegts ceturtajā — Stjūartbajā, Lielbritānijā, kur Ņikita uzvarēja. Pēc šā panākuma bija liela iespēja sasniegt mērķi un kļūt par čempionu, bet, atgriežoties mājās, tika konstatēts, ka labākā dzenskrūve mistiski pazudusi. Tas sezonas spriedzi nežēlīgi palielināja. Lai saglabātu izredzes uzvarēt, tika būvētas jaunas dzenskrūves. Ar tikko radītu zaudējuma kopiju septītajā un astotajā pasaules čempionāta posmā augusta beigās Kupišķos, Lietuvā, tika sasniegta 3. vieta kvalifikācijā. Bet tad notika pats ļaunākais. Tikko uzbūvētā dzenskrūve nolūza un kopā ar cerību kļūt šogad par pasaules čempionu nogrima ezera dzīlēs. Tomēr sportists nepadevās, turpināja cīņu ar aizlienētām dzenskrūvēm, rezultātā iegūstot pasaules vicečempiona titulu.

Nākamās sacensības bija Eiropas čempionāts septembrī Rensburgā, Vācijā. Lieki teikt, ka gatavošanās tām bija ļoti saspringta. Jaunu dzenskrūvju būvēšana, nepārtraukts darbs pie laivas, kura dēļ treniņus nācās veikt gandrīz vai tumsā. „Mūsu komandas mērķis ir uzvarēt katrās sacensībās, kurās piedalāmies,” Ņikita atklāj savu principu. Tas pierādījās arī kvalifikācijas sacensībās, kurās tika iegūta 3. vieta un laba iespēja cīnīties par līdera pozīciju.

Tomēr pirmais brauciens izvērtās pavisam neveiksmīgs — bojāts motora leņķi regulējošais mehānisms un tādēļ pirmajā aplī piedzīvots lidojums. Nākamajā braucienā Ņikita apliecināja savu meistarību un neatlaidību. Startējot no 11. vietas, viņš finišēja trešais, tomēr nākamajā braucienā sportistu atkal piemeklēja tehniska ķibele, kas neļāva finišēt. Pēdējā braucienā sasniegtā otrā vieta Ņikitam Lijcam Eiropas čempionātu ļāva noslēgt piektajā pozīcijā.

Ņikitas augstākais mērķis, protams, ir kļūt par F1 pasaules čempionu, bet viņš labi apzinās, ka līdz tam ļoti garš ceļš ejams. „Vispirms jāuzvar šajā klasē. Jāiet prom ar čempiona titulu,” uzskata Ņikita Lijcs. Tieši sarunā par nākotni nonākam pie Formula Future, kurā Ņikita ir Jūrmalas komandas treneris, un viņa jaunākais audzēknis, sešgadīgais Oto Varkalis, šāgada pasaules čempionātā ieguvu 3. vietu savā vecuma grupā. Tas iedvesmo abus.

Autori: Viesturs Lācis