Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

SOK balva Biķernieku sporta bāzei

Mazliet pārsteidzoši, bet Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) balvu Sports un inovācijas saņēmusi bāze, kas vairumam asociējas ar gluži neolimpiskām, bet tādēļ ne mazāk aizraujošām motosporta disciplīnām. Šāds priekšstats nav gluži pareizs.To akcentējot, prestižo balvu SOK vārdā LOK prezidents Aldons Vrubļevskis šai Nacionālajai sporta bāzei pasniedza dienā, kad tajā saimniekoja skrējēji — Biķernieku pusmaratona dalībnieki.

„Nu jau piecdesmito gadu mūsu objekta oficiālais nosaukums ir Biķernieku Kompleksā sporta bāze,” norāda tās direktors Aivars Aksenoks (attēlā ar SOK balvu). „Neapšaubāmi — tā tika radīta, pateicoties motosporta entuziastiem, kas to veidojuši arī gluži fiziski — paši savām rokām —, un motoru sports joprojām te ir viens no galvenajiem. Tajā pašā laikā mēs patiešām esam multifunkcionāla bāze. Kopā ar auto un moto sporta veidiem, kas arī ir ļoti daudzveidīgi, te pieejama skriešana, riteņbraukšana, distanču slēpošana, skrituļslidošana, pēdējā laikā, pateicoties Linezeram, mūsu bāzi iecienījuši arī triatlonisti. Šajos sporta veidos notiek gan nopietnas sacensības, gan tautas sporta pasākumi, gan cilvēki vienkārši var piekopt veselīgu dzīvesveidu.”

„Tā ir vienīgā nacionālā sporta bāze, kuru daudzos sporta veidos plašas masas var izmantot bez maksas,” SOK izvēli pamato LOK prezidents Aldons Vrubļevskis. „Turklāt tā nemitīgi attīstās, sniedzot arī izglītības iespējas.” Pirms diviem gadiem tika uzbūvēts spīdveja stadions, un tagad tajā darbojas arī spīdveja sporta skola. 2. jūlijā durvis vērs atjaunotais Motormuzejs, un iepriekšējā ekspozīcija, direktora vārdiem runājot, šķitīs kā garāža. Izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, muzeja apmeklētāji ar mašīnām, motoriem, vēsturi un tās leģendām varēs būt uz tu. Sākot no starta—finiša zonas, pilnībā atjaunots aptuveni kilometrs autotrases seguma, visas trases garumā izveidotas jaunas drošības izskrejas, izveidoti starptautiskās federācijas prasībām atbilstoši nožogojumi. „Patlaban norisinās rallijkrosa trases būvniecība, kurā 1. oktobrī sāksies pasaules čempionāta posms,” turpina Aivars Aksenoks. Šīm sacensībām, kuras tribīnēs varēs vērot aptuveni 15 000 skatītāju, aiz kartinga trases tiek veidots neasfaltētais posms. „Turklāt neviena cita trase tādēļ netiek bojāta,” piebilst direktors.

Ja populāra, tad arī pieprasīta. Līgumus par vasaras treniņiem un sacensībām Biķerniekos daudzas organizācijas slēdz jau janvārī. Ne katru dienu un ne katru stundu trase pieejama publiskai lietošanai. Tāpēc pirms savu ieceru īstenošanas vēlams aplūkot pasākumu grafiku bāzes mājaslapā www.bksb.lv. „Un plānot, kad varēs braukt ar velosipēdu, kad — nākt skatīties autosacīkstes,” piebilst BKSB direktors Aivars Aksenoks.