Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Andis Neikšāns turpina Kiprā

Šajā nedēļas nogalē no 13. līdz 15. martam
Latvijas autorallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals aizvadīs otro
pasaules čempionāta posmu P-WRC klasē
– Kipras ralliju. Pēc atzīstamās debijas pirms mēneša Norvēģijā, kad tika
sasniegta piektā vieta, Kipras rallijs būs sarežģīts pārbaudījums vasarīgos
apstākļos.Pirmo reizi dažādi segumi
Kipras rallijs ir viena
no smagākajām pasaules rallija čempionāta sacīkstēm. Turklāt pirmo reizi pēc
daudzu gadu pārtraukuma nedēļas nogalē būs jāaizvada braucieni dažādu segumu
ātrumposmos. Kipras rallija pirmā diena notiks asfalta ceļos, turklāt ar
gruntij paredzētām riepām, kas pirmās dienas rezultātus var padarīt visai
neprognozējamus, atšķirīgus no līdz šim pieņemtajiem asfalta ralliju spēku
samēriem. Sestdien un svētdien Kipras rallija dalībniekiem jāveic grunts seguma
posmi. Šajās dienās izšķiroša nozīme būs tehnikas izturībai un sportistu
prasmei nogādāt mašīnas ātrumposmu finišā. Īpaši tas attiecas uz N4 klases mašīnām, ar kādu startē arī LMT Rallija komandas ekipāža Neikšāns/Dzirkals.
Speciālisti atzīst, ka šajā sacīkstē P-WRC
vērtējumā vairāk izredžu ir Super 2000
klases mašīnu pusē.N4
automašīnas pēc definīcijas ir sportam pielāgotas sērijveida automašīnas, līdz
ar to krietni vārīgākas pret smagām trasēm un ceļiem. Savukārt Super 2000 automašīnas ir tieši sacīkstēm
būvētas mašīnas, un, lai arī to būvē valda dažādi tehniskie ierobežojumi, to
gatavība cīnīties smagu segumu apstākļos ir teorētiski lielāka.

 

Garš un sarežģīts

Kipras rallija
dalībniekiem būs jāveic 14 ātrumposmi: piektdien – seši, sestdien – pieci, bet
svētdien – trīs. Ātrumposmos kopumā jānobrauc 332 kilometri, bet Kipras rallija
kopgarums būs gandrīz 1200 km. Kipras rallijs iepriekšējo reizi pasaules
čempionāta kalendārā bija 2006. gadā un izrādījās sezonas lēnākais rallijs, jo
briesmīgais – bedrainais un akmeņainais – grunts segums pat uzvarētājam
Sebastjēnam Lēbam lika sacīksti veikt ar vidējo ātrumu ap 67 km/h.
Salīdzinājumam – šā gada Norvēģijas ralliju sniegotā un ledainā trasē Sebs nolidoja ar vidējo ātrumu 104 km/h.
Šogad Kipras vidējie ātrumi augs līdz ar piektdienas asfalta posmiem. Taču
grunts daļa joprojām būs īsta elle!

P-WRC konkurence aug

Kipras posmā
Neikšāna/Dzirkala klasē gatavojas startēt 14 ekipāžas – par divām vairāk nekā
pirms mēneša Norvēģijā. Šī būs sacīkste, kad vairāk nekā norvēģu kupenās varētu
palikt konkurenti – pirmais posms pierādīja, ka ir četras piecas ekipāžas,
kuras sacīksti aizvada pārgrieztām acīm, jo to vienīgais atzīstamais rezultāts
ir uzvara. Tas līderus noveda pie kļūdām, un dažs palika bez punktiem, cits –
tālu aiz pjedestāla. Līdz ar Kipras smagajiem apstākļiem to sportistu skaits,
kuri būs spiesti izstāties, varētu būt krietni lielāks, turklāt ne tikai P-WRC klasē, bet arī absolūtajā
vērtējumā. Tas vieš cerības, ka stabila snieguma rezultātā latviešiem ir
iespēja sasniegt labu rezultātu klasē un varbūt vēl nedaudz uzlabot Latvijas
rekordu absolūtajā vērtējumā – kopš Norvēģijas posma mūsu augstākais sasniegums
WRC ir 17. vieta. Tiesa, absolūtā
vērtējuma rezultāts nav pašmērķis, kaut klašu atšķirību dēļ.

LMT Rallija komandas ekipāža Neikšāns/Dzirkals šogad aizvada
debijas sezonu Production WRC klasē.
Pirmais posms notika Norvēģijā, kurā latvieši klasē guva piekto vietu. Kipras
rallijs ir Latvijas sportistu otrais posms seriālā.

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO:

Galējībās. Latvijas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris
Dzirkals sezonu sāka ar piekto vietu sniegotajā Norvēģijā. Turpinājums pretējos
apstākļos – vasarīgajā, putekļainajā Kipras rallija trasē! (LMT Rallija komandas foto)