Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Haralds Šlēgelmilhs atrod salmiņu

Līdz ar straujo sezonas tuvošanos pasaules
autosportā šķietami beigām vai vismaz garai un iznīcinošai pauzei tuvojās
Latvijas sportista Haralda Šlēgelmilha karjera. Tomēr pēdējā brīdī Haralds un
viņa komanda atradis risinājumu, kā arī turpmāk tiekties pēc izvirzītajiem mērķiem
– Šlēgelmilhs nonācis Amerikā.Uz Ameriku, pie ieceļotājiem no Eiropas
Pēc 2008. gada
sezonas Formula Master čempionātā,
kas vērtējama ar dalītām jūtām, bija nepieciešams meklēt finansējumu turmākajai
karjerai. Jau rakstījām par piedāvājumiem un Haralda šīs sezonas iespējām, taču
finansiālā situācija pasaulē grāva vienu iespējamo sadarbību pēc otras. Bet
viņš nepadevās…20. martā Haralds
aizvadīs debijas sacīksti ASV seriāla Formula
Atlantic
pirmajā posmā Sebringas trasē, Floridā. Latvietis izveidojis
kontaktus ar vienu no pieredzējušākajām ASV formulu sacīkšu komandām Conquest, kura pēdējos gados startē gan IndyCar čempionātā, gan ChampCar seriālā līdz pat tā
likvidēšanai. Komandas vadītājs ir bijušais beļģu pilots Eriks Bašelārts, kurš Eiropā
guvis arī komandas vadības pieredzi. Bašelārts Conquest komandu dibināja 1997. gadā ar mērķi startēt ChampCar čempionātā.Haralds uz ASV
izlidoja 5. martā. Indianapolisā viņš iepazinās ar komandu, piemērīja sacīkšu
mašīnas sēdekli, kā arī pasēdēja IndyCar
formulā. Secinājumi – apstākļi autosportā Amerikā ir ļoti labi, cilvēki
profesionāli, un Haralds ir patīkami pārsteigts par augsto līmeni. Šonedēļ
sportists divas dienas aizvadīja Atlantic
testu braucienus Palmbīčas trasē. "Trase ir laba, bet izskatās, ka būs
slidena, jo asfalts ir jauns," no Amerikas ziņo Haralds. "Man ir paveicies
ar inženieri – sakarīgs, ar milzīgu pieredzi ChampCar un IndyCar! Uz
testiem pieteikti 12 braucēji. Maz, jo citi izmēģinājumu braucienus veic individuāli.
Uz pirmo posmu būšot ap 20. Komanda ir forša un noskaņojums labs! Lēmums
pievienoties Atlantic tika pieņemts
gan iespaidīgā naudas balvu fonda dēļ, gan tāpēc, ka čempionāts ir ļoti
spēcīgs," atklāj Šlēgelmilhs. "Tas bija viegls lēmums. Domāju, ka ar
savu pieredzi Eiropā varēšu viegli pielāgoties šai formulai un nevaru vien
sagaidīt brīdi, kad varēšu doties trasē. Esmu priecīgs, ka varu pievienoties
tik profesionālai komandai kā Conquest
Racing
un vēlos pateikties tās vadītājam Erikam Bašelārtam par iespēju.
Esmu pārliecināts, ka kopā varam paveikt daudz."

 

Pašfinansēšanās

Darījuma finansiālā
puse ir ļoti humāna pašreizējā situācijā. Haralda tēva draugi izlīdzējuši ar debijas
sacīkstei nepieciešamajiem līdzekļiem, savukārt, ja viss norit veiksmīgi, tieši
ar naudas balvām Haralds var apmaksāt dalību nākamajos posmos. Līdz ar to,
pirmkārt, ir iespēja atrādīties latviešiem vēl neapgūtam, taču svarīgam motoru
sporta tirgum. Otrkārt, Šlēgelmilhs nezaudē gadu no savas karjeras.

Jāpiebilst, ka Formula Atlantic savā būtībā ir
augstvērtīgs čempionāts. Kad ASV formulu sports bija sadalīts divās nometnēs – IndyCar un ChampCar -, Atlantic bija
ChampCar satelītseriāls. Var vilkt
paralēles ar GP2 attiecībā pret F-1. IndyCar
barotājsērija, kā, burtiski tulkojot, tike skaidrots pēdējais pakāpiens pirms
galvenā čempionāta, ir sērija IndyLights.
Gan Atlantic, gan IndyLights šobrīd ir debitantu avots IndyCar čempionātam.

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO:

Pasaulē pēc laimes. Haralds Šlēgelmilhs finansiālu apsvērumu dēļ
zaudējis cerības izmantot lieliskos piedāvājums Eiropas autosportā. Laiks
nomēģināt ASV motoru sporta industriju, kuras darbības principi ievērojami
atšķiras no Eiropas

 

(Foto – Šlegas pers.
Arh.)