Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Centieni apmānīt ziemu

Neskatoties uz vispārējo depresiju autosportā
līdz ar ziemas neiestāšanos, daudzi tomēr atrod veidu gan startēt sacīkstēs,
gan cīnīties par Latvijas čempiontituliem. Vēl trīs posmi atlikuši ziemas
autosprintā, no kuriem divi jau šajā nedēļas nogalē – kartinga trasēs Ropažos
un Jelgavā. Sports amatieriem
Ziemas autosprinta –
bijušās daudzcīņas – būtība ir sportistu meistarības demonstrējums sniegā un
ledū. Paši ziniet, cik daudz šo dabas prieku bija ziemas sezonā. Līdz ar to veidojas
nepatīkama situācija – ir pamatīgs dalībnieku pulks, kuri gribētu startēt
ziemā, taču viņiem atliek divas iespējas: meklēt tehniku, kas labāk atbilstu
bezsniega apstākļiem, vai arī atteikties no starta. Ziemas autosprints ir
Latvijas Automobiļu federācijas standartauto komisijas paspārnē notiekošs
čempionāts. Tajā sportisti piedalās ar minimālām tehnikas sagatavotības
prasībām (tehniskā apskate, vadītāja apliecība, ķivere) – ar mašīnām, kādas ir
atļautas ikdienas satiksmē. Ļoti demokrātisks un salīdzinoši maz maksājošs
sporta veids. Tautai, jauniešiem.

Taču sniega trūkums,
lai čempionāts vismaz formāli varētu notikt, bija jākompensē ar sacīkstēm
kartinga trasēs. Tās zināmā mērā rada analogu sniegam, jo perfekta izbraukšana
šaurā un kompaktu līkumu pārpildītā trase prasa ne mazāku meistarību. Taču zūd
būtība – mašīnas savaldīšana slidenos apstākļos ir pavisam kas cits, nekā
perfektas trajektorijas atrašana asfalta aplī.

Segums ietekmē rezultātus

Gadiem ejot, ziemas
autosprintā izveidojušies savi favorīti un regulārie klašu līderi. Ja sezonā uz
asfalta notiek ne vairāk par trešdaļu posmu, šo favorītu sniegums nedaudz
ietekmējas, jo nestandarta sacīkstes neatņem tik daudz punktu, pat, ja
neizdodas tās labi veikt. Taču šogad no četriem aizvadītajiem posmiem jau divi
bija kartinga trasēs, turklāt arī atlikušās trīs sacensības paredzētas Ropažos
un Jelgavā. Vienīgi Ērgļu pusē izdevās sarīkot sacīkstes ziemas apstākļos.

Interesanti, ka
pilnpiedziņas un priekšpiedziņas klasēs ierastie favorīti ir čempiontitulu pretendentu
pulkā arī šogad. Taču visvairāk cieš specifiskā aizmugures piedziņas klase, kas
ir visjūtīgākā ziemas apstākļos. Lai slidenā trasē perfekti veiktu trases apli,
jaudas nozīme ir minimāla, drīzāk viss slēpjas braucēja savaldībā, saprātā un
kājas smagumā. Pretēja situācija uz asfalta – priekšrocības jau starta brīdī ir
tiem, kuru transports spēj ātrāk uzsākt braukšanu, sasniegt straujāku
paātrinājumu līkumu izejās (protams, arī jauda jākontrolē ar prātu, kas
kompaktā trasē nemaz nav tik vienkārši).

Līdz ar to aizmugures
piedziņas klases braucēji nonāk izvēles priekšā – startēt ar mazāk jaudīgām
mašīnām, sagatavotām ziemai, vai tomēr meklēt variantus, kā tikt pie
nopietnākas tehnikas. Var izrādīties, ka lētākajā Latvijas autosporta
disciplīnā medaļas cena ir neparedzēts citas automašīnas pirkums vai vismaz
īre, kas izmaksas paceļ krietni augstāk.

Mainīsies gaisotne?

Situācija dalībnieku
parkā uz pēdējiem posmiem, iespējams, kļūs nedaudz saspīlēta. Tie, kuri
neuzskata par nepieciešamu sevi samocīt ar tehnikas maiņu, mašīnas mainošos
pretiniekus var uztvert kā amatieru sporta principu pārkāpējus un zināmā mērā
izlēcējus. Tikmēr tie, kuri cīnās par medaļām un gatavo jaudīgo tehniku,
skaidro: ja reiz mērķis ir augstvērtīgs rezultāts – čempiontituls vai medaļa,
ir jāpielāgojas apstākļiem un situācijai un jāiet uz šo mērķi. Arī viņi šādā
situācijā nejūtas atraduši izdevību pacelties virs citiem – dažs sevi uzskata
drīzāk par apstākļu upuri.

Neapšaubāmi, pēdējie
posmi būs interesanti visās klasēs, jo vēl nevienu nevar nosaukt par
nepārspējamu un konkurentus graujošu. Asfalts var ienest negaidītas izmaiņas
ziemas autosprinta čempionu sarakstā. Čempionāta piektais posms notiks 15.
martā Ropažu 333 trasē, bet sestā
sacensība – 16. martā Jelgavā, Rullīšu kartinga aplī. Pēdējais, septītais posms
plānots 29. martā, un šobrīd ir liela varbūtība, ka tas atkal notiks Ropažos.

Saspringums kopvērtējumā

Latvijas čempionāta
priekšpiedziņas klasē divi galvenie uzvarētāja titula pretendenti ir
jelgavnieks Vilmārs Krivads, kurš Latvijas čempionāta statusa sacīkstēs tik
augstu ir pirmoreiz, kā arī regulārais medaļu dalītājs Ritvars Kārkliņš.
Krivadam ir labas izredzes noturēt līderpozīciju, jo viņš visai droši jūtas
asfalta trasēs. Abiem joprojām bīstami ir arī sekotāji. Pilnpiedziņas klasē
iepriekšējā gada medaļu dalītājiem čempionam Elmāram Aukšmukstam un Kārlim
Nebaram šā gada trofejas plosīšanā piepulcējies mazāk zināmais Vigo Rubenis un
Artūrs Rubenis. Kāpums kopvērtējumā gaidāms no sestajā vietā esošā Mareka
Matvejeva. Aizmugures piedziņas klasē vadošais sešnieks pagaidām ir pilns ar
iepriekšējo gadu medaļniekiem – čempionu Jāni Gustānu un vicečempionu Normundu
Orlovu ieskaitot. Taču trīs asfalta posmi šo līderu grupu, kura jau tā ir
aizdomīgi cieša punktu ziņā, var pamatīgi izjaukt.

Patīkami, ka, neraugoties
uz savādo gadalaiku mēnešos, kad vajadzēja būt ziemai, autosprinta dalībnieki
nerīko streikus, protesta akcijas un grautiņus – katram ir skaidrs, ka labāk ir
braukt jebkādos apstākļos nekā nebraukt vispār. Atzinības vērta ir arī rīkotāju
pacietība nespēlēties ar potenciālajiem čempioniem un aizvadīt sezonu
paredzētajā garumā.

Ziemas autosprinta Latvijas čempionāts

Kopvērtējums pirms
5. posma

Priekšpiedziņa

Vilmārs Krivads 236,
Ritvars Kārkliņš 228, Normunds Kārkliņš 191, Agnis Segliņš 180, Dāvis Tobiass
179, Eliss Dukaļskis 177.

Pilnpiedziņa

Vigo Rubenis 213,
Elmārs Aukšmuksts 208, Kārlis Nebars 204, Artūrs Kaļimuļins 201, Ints Jeršovs
161, Mareks Matvejevs 156.

Aizmugures
piedziņa

Jānis Gustāns 228, Normunds Orlovs 223, Jānis Slišāns 222, Imants Firsts 200,
Mareks Kairis 194, Mairis Kārkliņš 193.

Komandas
Ice
MEN
(Elmārs Aukšmuksts,
Mareks Kairis, Normunds Orlovs) 625, JNM
Auto
(Jana Gustāne, Normunds Kārkliņš, Mairis Kārkliņš) 537, VPLT (Jānis Gustāns, Ritvars Kārkliņš,
Lauris Vīgants) 517.

 

FOTO

ABIEM KOPĪGS

Sniegs pārsteidz. Šogad, liekas, tikai divi posmi no septiņiem
būs notikuši sniegā -paveicās Ērgļu sacensību rīkotājiem. Tur arī jaunums:
autosprints notika nevis slēgtā apļa trasē, bet gan kā miniatūrs rallija posms

LAF SAK foto