Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Četru lugu teātris

Noslēdzies Ziemeļeiropas
zonas (NEZ) rallijkrosa čempionāta pirmais posms Somijā, Kouvolas trasē. Latvijas
sportisti uzstājās godam – sasniegtas divas pjedestāla pozīcijas. Jānim
Aleksejevam un Reinim Safonovam bija pa spēkam dubultuzvara NEZ 1600 klasē.
Pēdējā brīža neveiksmes sabojāja Uģa Pauriņa un Ilgoņa Krūmiņa sacīksti, lai
arī viņi savās klasēs ir vadošo braucēju pulkā. Cīņa katrā no četrām klasēm
bija lielisku scenāriju lugas.NEZ 1600: pārsteigums
kaimiņiem

NEZ
1600 klases lielākā problēma bija nelielais dalībnieku skaits. No tiem, kuri
bija, katrs pretendēja uz uzvaru, jo bija spēcīgi un savā starpā līdzīgos
spēkos. Šīs klases dalībnieku vidū arī Jānis Aleksejevs un Reinis Safonovs.
Viņu galvenais uzdevums – pārliecināties par iespēju būt priekšā pērnā gada šīs
klases vicečempionam lietuvietim Ernestam Staponkum. Lietuvas braucējs ir ļoti
spēcīgs, pieredzējis un sarūpējis nopietnu tehniku – viņa spilgti zaļais auto
tikai izskatās pēc vecā astotā žiguļa – izmaiņas zem motora pārsega ir tik
ievērojamas, ka mašīna kautrīgi pārdēvēta par Lada Revolution. Šī lieliskā pilota un tehnikas savienība radīja
bažas Latvijas braucējiem. Jo vairāk tāpēc, ka Safonovs ar Staponku satikās
sezonas sākumā Baltijas kausa sacīkstē Polijā, un, lai kā censtos, Reinis bija
spiests piekāpties.Somijā
jau ar pirmajiem kvalifikācijas braucieniem Aleksejevs parādīja, ka lietuvietim
būs jāpagaida, lai sasniegtu uzvaru uz somu zemes. Pārliecinošas
kvalifikācijas, lielisks fināls un pārliecinoša uzvara. Taču ar lietuvieti
smagāk nācās spēkoties Safonovam – finālbrauciena vidū likās, ka Reinim nav
izredžu tikt Staponkum priekšā. Situāciju glāba stratēģija un vēss prāts.
Safonovs noķēra Ernestu, un lietuvietis kļuva nervozs – reto līkumu izdevās
izbraukt pareizi. Reinis Safonovs par apdzīšanu sacīja: „Priekšpēdējā aplī redzēju, ka vienā no līkumiem viņš brauc
nepareizi. To atcerējos nākamajā aplī un biju viņam garām!" Staponkus, mēģinot
atgūt otro vietu, pēdējos līkumos pārsita riepu un iebrauca finišā pavisam
lēnu. Latvijai – dubultuzvara.

NEZ 2000: uzbrauca pats sev

Uģis
Pauriņš kvalifikācijas braucienos nemitīgi atradās klases trijniekā, turklāt
tas pat nebija optimāls rezultāts, jo visi trīs braucieni izrādījās cīņu pilni,
līdz ar to tika zaudēts laiks, kas veido sportista spēku samēru attiecībā pret
konkurentiem citās kvalifikācijas grupās. Finālā Pauriņam nebūtu problēmu
sasniegt otro vietu, bīstams šķita vienīgi lietuvietis Vaids Navicks.

NEZ
1600 un NEZ 2000 klases lielākoties ir priekšpiedziņas kategorijas, lai arī NEZ
2000 drīkst startēt arī ar aizmugures piedziņu. Vēsturiski izveidojusies
situācija, ka skandināvi rezervēti izturas pret mašīnām, kurām velkošie ir
priekšējās ass riteņi. Tas attiecas uz rallijkrosa sacīkstēm – aizmugures
piedziņas klasē jauni un veci Volvo, Saab, Volkswagen, Ford un citi
daudz un ātri. Priekšpiedziņā ziemeļnieku maz un ar minimālām iespējām apturēt
baltiešus. Tāpēc šajās klasēs par uzvaru cīnās Latvijas un Lietuvas rallijkrosa
braucēji.

Pauriņš
finālā pēc pāris sīkām kļūmēm atlaida Navicku pārāk tālu. Likās – viss zaudēts,
taču pēdējos pāris apļos Uģis pamanīja, ka lietuvietis zaudē ātrumu un ir
atslābinājis tempu. Bijušais NEZ čempions sāka neiedomājamu pakaļdzīšanos,
pagriezienus veicot uz riska robežas. Pēdējā aplī Pauriņš jau bija uzbrukuma
pozīcijā, kad lūza aizmugurējā piekare un mašīna uzbrauca pati savām
sastāvdaļām – riteņa un piekares daļām. Beidzās pakaļdzīšanās un cerības uz
uzvaru, rezultātā – ceturtā vieta.

NEZ Open: uzmanīgi ar elektrību!

Ilgonis
Krūmiņš jau vairākas sezonas cenšas iespraukties ziemeļvalstu rallijkrosa
braucēju svētākajā teritorijā – aizmugures piedziņas klases līderu pulkā.
Patīkami vērot, ka ar katru sezonu tas izdodas arvien drošāk. Tiesa, dažkārt
Krūmiņa braucienus ietekmējušas tehnikas problēmas.

Somijā
ar tehniku viss bija kārtībā, izturēja arī vārīgākais mezgls – motors, lai arī
bija problēmas ar dzinēja darba temperatūras kontroli. Līdz ar to kuplajā
dalībnieku pulkā Ilgonis pretendēja ja ne uz pjedestāla pozīciju, tad ceturto
vietu noteikti. Finālbraucienā viss noritēja, kā plānots – ilgāku laiku Krūmiņš
turējās vadošajā četriniekā. Taču tad trases lēnākajā vietā mašīnai uz pāris sekundēm
pazuda elektrība. Kad strāva parādījās, priekšā biju aizsprukuši divi
konkurenti. Sākot pakaļdzīšanos, Ilgonis pieļāva mazas kļūmes un palika
pēdējais no fināla dalībnieku astoņnieka. Pēc Krūmiņa brauciena bija skaidrs –
viņš ir dusmīgs. Vienu konkurentu izdevās apdzīt, viens pats ielidoja brauciena
pēdējā pagrieziena apmalē, un Latvijas sportists guva sesto vietu – labi, bet
varēja būt labāk.

2008. gada NEZ rallijkross:
briest dumpis

Diemžēl
ārpus trases situācija NEZ rallijkrosa čempionātā nav spīdoša. Jau rakstīts par
vadības maiņu NEZ Rallijkrosa komisijas prezidentūrā. Apskatīju divus scenārijus
– līdz ar dāņa nonākšanu vadībā čempionātam noticēs ziemeļvalstu sportisti,
vai, otrs variants, jaunais vadītājs izlaidīs no rokām to, ko bija panācis
iepriekšējais prezidents, Latvijas pārstāvis Juris Bogdanovičs. Diemžēl progresa
nav – Somijā atkal startējis minimāls skaits ziemeļvalstu sportistu, vienīgi
mājinieki somi bija labā sastāvā.

Līdz
ar to Latvijas un Lietuvas komandas gatavojas dumpim, ja reiz no ziemeļnieku
puses ir tik minimāla atsaucība, kāpēc gan baltiešu attiecības doties skaidrot
uz Somiju, Norvēģiju, Dāniju, ja to var paveikt Baltijā? Trim Baltijas valstīm
atrastos pietiekami daudz rallijkrosa arēnu un vēl lielāks sportistu atbalsts,
lai sarīkotu spēcīgu Baltijas čempionātu. Tiem, kas vēlēsies paspēkoties ar
Eiropas rallijkrosa spēcīgāko valstu braucējiem – zviedriem, norvēģiem un
citiem – tie atradīs ceļu uz šo valstu nacionālajiem čempionātiem, kā to pāris
sezonas dara Krūmiņš. Tiem, kas gribēs čempiona titulus sīvā konkurencē,
sajūsmu radīs uzvara pār spēcīgajiem tautiešiem un kaimiņvalstu pārstāvjiem.

Baltieši
jaunajam NEZ Rallijkrosa komisijas prezidentam Jorgenam Ringam Andersenam
pavēstīja, ka aizvadīs visus četrus atlikušos šīs sezonas posmus – Latvijā,
Lietuvā, Dānijā un Norvēģijā. Taču, ja uz Baltijas sacīkstēm neieradīsies vērā
ņemams ziemeļvalstu braucēju pulks, nākamgad Baltijas jūra kļūs par biezu sienu
abu tās krastu attiecībās. Jāņem vērā, ka rallijkross ir līdz šim veiksmīgākais
produkts, ko izdevies izveidot kopš Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA)
Eiropu sadalīja četrās zonās. Ja neizdzīvo arī šis projekts, var uzskatīt, ka
FIA piedzīvojusi fiasko, kas, tiesa, nav tik iespaidīgs kā uzbudinošs pēriens
no piecām meitenēm, par ko nemitīgi jāatbild FIA prezidentam Maksam Moslijam…

NEZ Rallijkross, 1. posms –
Somija, Kouvolas trase

NEZ 1600 (priekšpiedziņa)

1.
Jānis Aleksejevs (Latvija, Opel Corsa)
5:54,789

2.
Reinis Safonovs (Latvija, VW Golf III)
+7,936

3.
Ernests Staponkus (Lietuva, Lada
Revolution
) +19,998

NEZ 2000 (vienas ass
piedziņa)

1.
Vaids Navicks (Lietuva, VW Golf III)
6:04,604

2.
Arvids Galinis (Lietuva, Opel Astra)
+1,957

3.
Jouni Mēkela (Somija, Ford Escort RS2000)
+14,943

4.
Uģis Pauriņš (Latvija, Honda Civic Type-R)
+1 aplis

NEZ Open (aizmugures
piedziņa)

1.
Esa Mulleri (Somija, Ford Escort RS2000)
5:52,054

2.
Toni Vainika (Somija, VW 1302 S)
+0,706

3.
Janne Asikainens (Somija, Volvo 544)
+13,578

6.
Ilgonis Krūmiņš (Latvija, BMW M3)
+15,145

NEZ D-1 (pilnpiedziņa)

1.
Hari Arola (Somija, Mitsubishi Lancer Evo
8
) 4:52,580

2.
Atro Mēte (Somija, Ford Focus WRC)
+7,470

3.
Silvo Vītanens (Somija, Ford Escort RS
Cosworth
) +14,579

Komandas

1.
Somija 52

2.
Lietuva 40

3.
Latvija 39

4.
Igaunija 11

5.
Krievija 9

Viesturs
Saukāns