Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Daži cāļi vēl nesaskaitīti

Sestdien sāksies Latvijas autorallija čempionāta noslēdzošais posms rallijs Latvija 2011, kurā norisināsies izšķirošās cīņas par vietu sadalījumu ne vien Latvijas, bet arī Baltijas čempionāta un NEZ ieskaitēs. Lielajā rallijā jau zināmi čempioni: Andis Neikšāns (N4) un Georgs Gross (A+). Tāpat skaidrs, ka 2WD klasē latvieši atkal atdevuši titulu ārzemniekiem. Tomēr pēdējā sacīkste saglabā nezināmos, sevišķi rallijsprinta vērtējumā.

LOĢISKS IZNĀKUMS

Tas, ka matemātiski daži čempioni jau ir zināmi, neietekmē sportisko kvalitāti. Tieši otrādi — dažs brauc brīvāk, līdz ar to skaistāk, vairāk eksperimentē. Tāpēc situācija kopvērtējumā ir teorētiska, bet rallijs ar saviem putekļiem, dubļiem un cīņām paliek kā laba izrāde.
Tas, ka jau zināmi čempioni — Neikšāns un Gross — nepārsteidz. Andis Neikšāns un Pēteris Dzirkals šosezon aizvadīja ļoti stabilas sacīkstes, bez rupjām kļūdām un neveiksmēm, kontrolējot situāciju gandrīz katrā posmā. Vienmēr var diskutēt, kurš ir meistarīgāks, talantīgāks un precīzāks, tomēr Neikšāns vairs nebrauca ar tādu izmisumu, kā to darīja pirms 2010. gadā izcīnītā pirmā titula.
Grosa uzvara ir vēl pašsaprotamāka: ar vienu no spēcīgākajām automašīnām Baltijā nav sarežģīti kolekcionēt uzvaras valstī, kurā šogad WRC tradīcijas nedaudz sašķobījās, jo Ivars Vasaraudzis un Raimonds Kisiels neaizvadīja visus posmus. Līdz ar to Gross guva titulu gandrīz bez cīņas.

KAS VĒL JĀUZZINA

Cīņa par atlikušajām vietām čempionāta kopvērtējumā joprojām ir aktuāla. Otrajā vietā šobrīd atrodas Māra Neikšāna ekipāža, tomēr matemātiskas iespējas pakāpties uz šo pozīciju pastāv arī Aivim Eglem vai Jānim Vorobjovam, savukārt par trešo vietu vēl var pacīnīties Jāņa Dūča/Gunta Kampes ekipāža.
„Lai arī Jānis Vorobjovs šosezon ir bijis ātrāks par mums, mēs noteikti brauksim ar pilnu atdevi un bez cīņas trešo vietu neatdosim. Nedaudz biedē ātrumposmi ar asfalta segumu, savukārt ātrumposmi Tukuma pusē būs mana stiprā puse, jo šos ceļus labi pārzinu,” stāsta Aivis Egle.
Arī A+ ieskaitē 2011. gada čempions jau ir zināms — igaunis Georgs Gross, bet otro pozīciju sev nodrošinājis Mārtiņš Svilis, tādēļ šajā klasē cīņa vēl iespējama vien par bronzas godalgām. 2WD klases kopvērtējuma līderpozīcijā šobrīd atrodas Vītauta Baranauska/Mindauga Čepuļa ekipāža no Lietuvas, savukārt visaugstāk no Latvijas sportistiem atrodas Ralfa Sirmača ekipāža, kurai vēl ir iespējas cīnīties par otro vietu čempionāta ieskaitē.
Arī cīņa par Baltijas rallija čempionāta kopvērtējumu tiks atrisināta Latvijas rallija laikā. Šobrīd čempionāta līderis ir lietuvietis Vītauts Šveds, taču par vietām pirmajā trijniekā cīnās arī latvietis Jānis Vorobjovs un igaunis Rauls Jēts. Arī NEZ 4WD ieskaitē līderis ir Šveds, savukārt NEZ 2WD ieskaitē par pirmo vietu cīnās Vītauts Baranausks.

SASPRINGUMS RALLIJSPRINTĀ

Jāatzīst, ka matemātiski vairāk intrigas ir Latvijas rallijsprinta čempionātā. Šķietamā rallija B līga jeb, kā dzirdēts zobojamies — tautas rallijs, šogad sarūpējusi visai pamatīgu intrigu. Turklāt daudz šajā ziņā paveica iepriekšējais posms Liepājas pusē — rallija Kurzeme 2011 ietvaros notikusī sacīkste.
Road klase sarūpēja pārsteigumus kopvērtējumā, jo uz sacīksti neieradās līderi Māris Freibergs un Edgars Trūps. Situāciju vislabāk prata izmantot Uģis Reņģe/Voldemārs Kalve, kuri sezonas, iespējams, izšķirošajā brīdī guva ļoti svarīgu uzvaru un nu nonākuši čempionāta kopvērtējuma līderpozīcijā. Trešā vieta sacīkstē ļauj no jaunajiem līderiem tikai punkta attālumā noturēties Kasparam Borgam/Andrim Pāpem, bet Freibergs/Trūps atkrituši uz trešo pozīciju kopvērtējumā. Trīs vadošās ekipāžas šobrīd atrodas triju punktu robežās.
Arī 1600 klasē ir drāma cīņā par Latvijas čempiona titulu. Līdz iepriekšējam posmam kopvērtējuma līderi bija Mārcis un Armands Ķenavi, taču Kurzemē viņi izstājās pusass defekta dēļ. Uzvaru guva viņu sīvākie konkurenti Raivis Ozoliņš/Jānis Veilands. Rezultātā Ozoliņš/Veilands nonākuši visai drošā līderpozīcijā, Ķenavus apsteidzot par deviņiem punktiem no 11 pēdējā posmā iegūstamajiem. Ķenavus var mierināt doma, ka zemāk par otro vietu šosezon viņi kopvērtējumā vairs nevar nokrist.
1600+ klasē ceturto uzvaru pēc kārtas nodrošināja Kaspars Brencis/Armands Ziemelis, par minūti apsteidzot Jāņa Vīksnas/Dzintara Ermansona ekipāžu, bet par trim minūtēm — Arvja Klusa/Mārtiņa Zviedra vienību. Kopvērtējumā Brencis/Ziemelis formāli jau nodrošinājuši uzvaru šajā sezonā.

PILNPIEDZIŅĀ ČEMPIONI ZINĀMI

4WD klasē kopvērtējuma līderi Edgars Enkurs/Ainars Jankovičs pamanījās piedzīvot avāriju jau pirmajā Kurzemes rallija ātrumposmā. Taču, tā kā tuvākais sekotājs Didzis Blūms, kurš toreiz startēja jau ar ceturto stūrmani šosezon — Aigaru Berņu, izdevību uzvarēt neizmantoja, Enkurs/Jankovičs kļuva par Latvijas čempioniem.
4WD+ klasē jau pirms Kurzemes rallijsprinta bija zināms, ka Arvis Arums/Gatis Balgalvis kļuvuši par čempioniem. Pirms pēdējā posma noskaidroti arī vicečempioni: Zigurds Galniņš/Ģirts Dombrovskis.
Rallijsprinta kausa izcīņas klasē Open 2WD uzvaru guva Vasīlijs Grjazins/Georgijs Troškins, bet kopvērtējuma pirmo vietu jau apstiprināja Kaspara un Zitas Īļu ekipāža. Open 4WD ieskaitē līderpozīcijā Valts Zvaigzne/Mārtiņš Ozoliņš. Junioru kausā uzvara Kurzemē Arvim Klusam, taču kopvērtējumā šosezon neaizsniedzams šajā vērtējumā ir Mārcis Ķenavs.
Viesturs SAUKĀNS