Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Izdevās, bet neizdevās

Aizvadītajā nedēļas
nogalē Madonas pusē notika pasākums, kuru vajadzētu dēvēt par vienu no Latvijas
lielākajiem autosporta notikumiem. Taču grūti šādu apzīmējumu piešķirt
sacīkstei, kuras dalībnieku skaits nesasniedza pusotru desmitu tehnikas
vienību. Latvian Baja – izcila
organizācija, dramatisks dalībnieku sastāvs.

Gribas aizstāvēt rīkotājus ar Romānu Ērkuli priekšgalā –
šogad, kā saka sportisti, arī kārtējo reizi uzvarējušais Jānis Naglis, sacīkste
bijusi lieliska, daudz kompaktāka nekā iepriekš, organizatoriski veiksmīga.
Taču uz starta stājās tikai 11 automobiļi, no kuriem astoņos sēdēja Latvijas
sportisti, divos – lietuvieši un vienā – poļi. Uz starta nebija
neviena Latvijas apvidus sacensību flagmaņa – OSCar automobiļa. Iemesli dažādi – no nesagatavotas tehnikas
pēc ārzemju izbraucieniem līdz dzelteno
sportistu veselības stāvoklim.

Mazais dalībnieku skaits rosina pajautāt: vai tik plaša
mēroga sacensība attaisno sevi situācijā, kad daudzajos kilometru simtos ir tik
maz sporta tehnikas? Šādu sacensību nevar pārdot
ne skatītājiem, ne presei, ne sponsoriem, ne nākamā gada sacīkstes
potenciālajiem dalībniekiem. Un tas nozīmē, ka smagais rīkotāju darbs un
ieguldītie finansiālie līdzekļi ir izkaisīti turpat, Madonas mežos, jo šāgada
ieguldījumam nav atdeves un turpinājuma nākamajās sezonās.

Sākotnēji Latvian Baja
apvidus automobiļu sacensības tika rīkotas ar mērķi panākt labu statusu šā
autosporta veida sabiedrībā, lai kādreiz pretendētu uz iekļūšanu Eiropas vai
pasaules līmeņa seriāla kalendārā. Taču ar līdzšinējo sportistu statistiku, lai
cik organizatoriski veiksmīga būtu sacīkste, būs grūti pārliecināt FIA un
profesionālās komandas par Latvijas sacīkstes lietderīgumu.

Protams, visas problēmas spētu risināt nauda. Uz sacīksti rīkotājs
iegādājas veselu armiju pasaulē slavenu sportistu, izsludina grandiozas naudas
balvas, aizvada spēcīgu sacīksti, samaksā mežonīgo summu, lai iekļautos kādā no
minētajiem sacensību seriālu kalendāriem, un lieta darīta! Vienīgi – kur dabūt
šo miljonu?

Šoreiz liela daļa Latvijas sportistu izgāza labu pasākumu
un, iespējams, Latvijas 4×4 sporta iziešanu pasaulē ne tikai ar labiem pilotu
un stūrmaņu sasniegumiem, bet arī ar spēcīgu sacīkšu organizāciju. Vai Latvian Baja notiks nākamgad? Lai arī
rīkotāji saka – varbūt, noskaņojums drīzāk sliecas domāt, ka diez vai.

 

Viesturs SAUKĀNS