Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Karlīne Štāla atgriežas kokpitā

Gatavojoties Beļģijas Formula Renault 1.6 čempionāta pēdējiem trijiem posmiem, intensīvu testu sēriju aizvadījusi Karlīne Štāla. Beļģijas čempionāta līdere pamēģinājusi spēcīgākas un slavenākas sacīkšu formulas.

Divi litri pamēģināti

Team Astromega, kuras sastāvā Štāla startē Beļģijā, noorganizēja viņai trīs dienu testus ar Formula Renault 2.0 mašīnu. Viena testu diena tika aizvadīta Snetertonā, Anglijā, kur Karlīne nobrauca apmēram 200 apļu un uzrādīja konkurētspējīgus apļa laikus. Pēc Snetertonas Karlīne devās uz Pembriju, kas ir Velsas dienvidos pie Atlantijas okeāna. Tur ar šo pašu formulu tika aizvadīti divu dienu izmēģinājumi, kopumā nobraucot aptuveni 600 apļus. Grūti salīdzināt apļa laikus ar kādu citu braucēju rezultātiem, jo šajās dienās trasē neviena cita divu litru F-Renault mašīna nestartēja. „Apļu laiki bija ļoti labi, lai arī Pembrijas trase man īpaši nepatika," stāsta Štāla. „Šie testi deva lielu pieredzi, jo nebiju braukusi trasē ar tik īpatnēju līkumu kombināciju."

Pembrijā ar F-BMW testus aizvadīja Karlīnes konkurents Beļģijas čempionātā  rumānis Doru Siriuss. Turpat ar F-3 trenējās arī bijušā F-1 pilota Naidžela Mensela dēls Gregs, kurš startē britu F-3 čempionātā.

Visos testos Anglijā Karlīnes treneris un braukšanas konsultants bija anglis Kreigs Dolbijs. Arī viņš bija ļoti apmierināts ar paveikto.

Raikonena enerģijas laukā

Pēc divu dienu atpūtas Karlīne devās uz Pērnavu, kur piedalījās F-3 testos Koiranen Bros komandas sastāvā. Šajā komandā Somijas F-3 čempionātā startē Kimi Raikonena brālis Rami, un ar viņa mašīnu brauca mūsu sportiste. Galvenais uzdevums Pērnavas testos Karlīnei bija iepazīt F-3 mašīnu, kas varētu noderēt viņas turpmākajā karjerā. Taupības nolūkos tika izmantotas lietotas riepas, kā arī netika strādāts ar telemetrijas datiem. Galvenā koncentrēšanās bija uz nobrauktajiem kilometriem. „Ar lielu nepacietību gaidīju iespēju braukt ar F-3, lai redzētu atšķirību no F-Renault 2.0. Ātruma starpība bija neliela un arī dinamika līdzīga. F-3, pateicoties lielākam piespiedējspēkam un riepām, ir krietni stabilāka, līkumus var izbraukt lielākā ātrumā. Tomēr mašīna ir arī smagāka un prasa vairāk fiziskā spēka. Nobraucu apmēram 50 apļu un biju par nepilnām divām sekundēm lēnāka nekā iepriekšējās dienas F-3 sacensību uzvarētājs. Ņemot vērā, ka jaunas riepas dod vienas, pusotras sekundes uzlabojumu apļa laikā, mans rezultāts tika uzskatīts par ļoti labu."

Asmers novērtē

Testus Pērnavā vēroja arī igauņu talanta Marko Asmera tēvs Toivo, kurš augstu novērtēja Karlīnes sagatavotību. Jāpiebilst, ka paša Marko karjera varētu iegūt jaunu pavērsienu. Asmeram finanšu problēmu dēļ karjera gandrīz jau bija izjukusi. Bet šogad viņš grauj konkurentus Lielbritānijas F-3 čempionātā. Uzvara šajā seriālā vienmēr tiek augstu novērtēta pat F-1 aprindās.

Karlīnei līdz septembra sākumam neliela atpūtas pauze. Tad Colderā būs kārtējais Beļģijas F-Renault 1.6 čempionāta posms. Štāla sezonas pirmo pusi beidza kopvērtējuma līderpozīcijā un izcīnīta arī uzvara vienā no posmiem.

Viesturs SAUKĀNS