Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Karlīnes Štālas visu vai neko

Šajā nedēļas nogalē Spā trasē notiks Beļģijas Formula Renault 1.6 čempionāta pēdējais
posms – atlikušie divi braucieni. Seriāla vicelīdere šobrīd ir Latvijas
autosportiste Karlīne Štāla. No šīs sacensības, iespējams, atkarīga latvietes turpmākā
karjera.

Krustceles
Īsos vārdos –
uzvarot, vai vismaz sasniedzot vicečempiona titulu junioru formulu klasē, tiek
garantēta (ar atbilstošu finansējumu komplektā) spēcīgāku sēriju komandu bosu
interese par jauno autosportistu. Braucējs, kurš, lai arī bijis līderu vidū,
paliek aiz kopvērtējuma pjedestāla vai ārpus sešnieka, lielākoties pazūd
pasaules autosporta viduvējību un izdzisušu cerību simtu un tūkstošu vidū.
Protams, abiem virzieniem ir svarīgas nianses, un tā nav karjeras formula. Taču
šāda shēma ir klasiskākais scenārijs. Štāla šobrīd ir pozīcijā, kad vienas
nedēļas nogalē izšķirsies, pa kuru ceļu būs tā laime (vai nāksies) iet.

Karlīnei varētu būt
izdevīgi, ka pēdējais posms notiek tieši Spā, jo pasaules viena no sarežģītākajām
trasēm latvietei padodas, turklāt daži galvenie konkurenti uz leģendāro apli
dodas nejaukā noskaņojumā. Līderis Nīlss Kokss Karlīnei ir priekšā par 12
punktiem. Trešās vietas īpašnieks Kevins Demaeršalks zaudē sešus punktus, par
13 atpaliek arī ceturtās pozīcijas šā brīža glabātājs Garijs Hauzers. Zemāk par
ceturto pozīciju var nākties nokrist vienīgi katastrofālas neveiksmes gadījumā.

Spriedze ir pluss

Štāla pēdējās
sezonās, no kartinga ienākot lielāku mašīnu sportā, parādījusi lielisku
psiholoģisko gatavību cīņai – lai arī gadās pa kādai avārijai, kopumā sacīkstēs
tiek finišēts. Turklāt rets ir brauciens Beļģijas čempionātā, kurā Karlīne
nebūtu kādu apdzinusi vai noturējusi aiz sevis konkurentu, kurš, liekas,
brīžiem pat stumj latvietes mašīnu. Zinātājus šī noturība nepārsteidz – pārāk
smaga bija Štālas pieredze kartingā, lai tā neatstātu pozitīvas sekas uz
psiholoģisko sagatavotību. Kartinga laikos, cīnoties trasēs Latvijā un vēlāk
arī Eiropā, galvenokārt Austrijas čempionātā, bija avārijas, sitieni un asaras.
Šādi apstākļi norūda vairāk nekā regulāra braukšana pa priekšu. Ļoti gribas
cerēt, ka šajā nedēļas nogalē šis pluss tiks izmantots perfektam rezultātam.

Karlīne un Alonso līdzīgā situācijā

Štālas izredzes
uzvarēt šā gada Beļģijas čempionātā ir reālas, taču to izdarīt būs grūti. Viņas
iespējas šobrīd var salīdzināt ar Fernando Alonso situāciju F-1 čempionātā. Spānim
ir varianti, kā pārspēt līderi Luisu Hamiltonu, taču Hamiltons ir nedaudz par
tālu, lai visu izšķirtu vienīgi Alonso uzvara vai zaudējums pēdējā sacīkstē.
Turklāt Kimi Raikonens ir pārāk tuvu, lai Fernando pēdējā sacīkstē varētu iet uz visu banku – dzenoties pēc uzvaras
var zaudēt arī otro vietu. Štālas situācija ir identiska. Karlīne vienīgi nav
sakašķējusies ar komandas biedru un komandas bosu.

Viņas  kopvērtējuma situāciju, šķiet,  lielā mērā noteiks jau pirmais brauciens. Ja
ar pašas labu rezultātu un konkurentu palīdzību izdosies Koksam atņemt lielu
punktu kravu, otrais brauciens būs īpaši svarīgs. Ja Štāla pirmajā braucienā
uzvar, bet Koksam pietiek prāta un spēju finišēt, piemēram, otrajam, Karlīnei
sezonas pēdējā braucienā var palīdzēt vienīgi brīnums.

Par autosporta dziesmu – piecas rozes!

Jebkurā gadījumā: tā
būs pirmā, otrā vai trešā vieta, Štālas sezona novērtējama ar labāko atzīmi.
Līdzšinējos posmos viņa sasniegusi vairākus pjedestālus, turklāt divreiz –
Dižonā sezonas pirmajā pusē un turpat Spā iepriekšējā posmā pirms pāris nedēļām
– gūtas arī braucienu uzvaras. „Ticu
viņas morālajai gatavībai pirms izšķirošā posma. Ticu viņas pieredzei
dramatiskās situācijās. Ticu, ka jau šobrīd sāktais darbs nākotnes iespēju
izvērtēšanā un aizsāktās sarunas ar nākamā gada potenciālajām komandām nebūs
veltīgas," saka Karlīnes tēvs Andris Štāls.

 

Viesturs SAUKĀNS