Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Latviešu bataljons Eiropas bagijos

Gatavojoties jaunajai Eiropas autokrosa čempionāta sezonai, pozitīvs skats uz Latvijas pārstāvniecību bagiju klasēs gan Eiropas čempionāta, gan Baltijas kausa kontekstā. Eiropas posmos plāno startēt vairāki sportisti, turklāt vietējā virtuvē top daži interesanti, tehniski projekti.

LĪCIS GATAVOJAS

Pērnā gada Eiropas čempionāta Buggy 1600 klases 12. vietas ieguvējs Māris Līcis varētu būt regulārākais Eiropas čempionāta apmeklētājs. Viņš gan teic, ka nedaudz ieildzis komandas ziemas miegs, tāpēc pirmajam posmam Francijā 6. maijā jāgatavojas steigā: „It kā šobrīd nav tādu lietu, kuras traucētu būt uz starta jau pirmajā posmā. Mašīnas uzlabojumi galvenokārt saistīti ar piekari. Šogad, šķiet, neizdosies startēt nevienā Baltijas kausa posmā, jo pārāk sarežģīti būtu apvienot startus Baltijā ar Eiropas plāniem. Iespējams, rudenī varētu trāpīt uz Bauskas posmu, kas būs Baltijas kausa noslēguma cīņa.”

PĀRSTEIGUMS — GRENCIS

Patīkamu pārsteigumu sarūpēja valmierietis Ervīns Grencis. Viņš pērn atgriezās autokrosā pēc vairāk nekā 10 gadu pārtraukuma. Lai arī savā laikā viņš startēja ar salonautomašīnām, rudenī Grencis pēkšņi izveda trasē Buggy 1600 klases bagiju. Un kas pārsteidzoši — uzreiz izcīnīja uzvaru Baltijas kausa posmā, pārspējot arī Līci! Šogad viņš pārsteidza vēlreiz — lai arī sākotnējais plāns liecināja par Grenča vēlmi startēt tuvākajos Eiropas posmos, kas latviešu gadījumā parasti nozīmē Čehijas un Vācijas posmus, Ervīns kravā somas jau pirmajam posmam Francijā. Tas varētu liecināt par nopietniem sezonas plāniem.

BOKS BEZ REVOLŪCIJAS, BET AR EVOLŪCIJU

Arī SuperBuggy klases braucējs Jānis Boks, tāpat kā citi Latvijas krosa piloti, gatavojas startam Eiropas autokrosa čempionāta pirmajā posmā Francijā. Šobrīd vienīgais SuperBuggy Latvijas pārstāvis ziņo, ka darba pirms čempionāta starta vēl ir daudz, tomēr paredzēts izmēģinājumu kārtā startēt nedēļu pirms Francijas posma arī Baltijas kausa posmā Smiltenē. Tehniski nav grandiozu izmaiņu, tomēr atsevišķi uzlabojumi bagijam ir ieviesti.

„Šobrīd vēl tālu līdz kaujas gatavībai, taču līdz Smiltenes posmam 29. aprīlī vajadzētu paspēt būt uz riteņiem,” prognozē Jānis. „Smiltenes sacīkste, kurā ar lielo bagiju varēšu startēt kopā ar Buggy1600 klasi, tikai ārpus ieskaites, man ir svarīga. Esam izplānojuši bagijam pārbūvēt aizmugurējo piekari, kas nebūs nekas revolucionārs, tomēr noteikti vērā ņemama novitāte. Pēc šādas pārbūves būs svarīgi pirms Francijas pārbaudīt vadāmību un mašīnas darbību, izmēģināt startus. Sliktā ziņa — vairs neražo vienu riepu modeli, kuru bijām atklājuši līdz šim kā ļoti svarīgu.”

Lielā mērā Boka teiktais nozīmē, ka pirmo reizi daudzu gadu laikā lielās klases bagiju redzēsim ārpus Mūsas trases — tiem, kas dosies uz sacīksti Smiltenē, būs, ko pavērot.

LIELĀ BRĀĻA VĒRTĒJUMS

Boks arī komentēja Ervīna Grenča izredzes Francijā: „Tas, ko redzēju rudenī Bauskā, kad Grencis debitēja bagijos un guva uzvaru visos braucienos, bija gana iespaidīgi, un nevar būt ne runas par vienkāršu veiksmi. Tas bija labi padarīts darbs ar lielisku rezultātu. Protams, izskatījās, ka mašīnai ļoti piemērota bija Mūsas trase — ar attiecīgu starta laukumu, apļa specifiku. Māris Līcis todien bija ātrāks, bet Grencis tika ar konkurentu galā. Tomēr liekas, ka konkrēti ar tādas gatavības mašīnu Eiropā kopumā būtu pagrūti cīnīties. Nezinu, cik viņš un komanda ir strādājusi pie bagija, tāpēc nevaru komentēt, vai ir kāds vērā ņemams progress. Vērosim! Katrā gadījumā gan Mārim, gan Ervīnam šis varētu būt pateicīgs gads, jo vairāki spēcīgi 1600 klases braucēji ir pārgājuši uz mūsu SuperBuggy. Domāju, ka A fināls latviešiem Buggy 1600 būtu iespējamāks nekā pērn.”

INTERESANTI PROJEKTI

Dāvja Aupes un Gunta Kļaviņa komanda cītīgi strādā pie jauna divu motoru Buggy 1600 klases bagija būves. Uz sezonas sākumu gan tehnika nebūs gatava, tāpēc Smiltenē Aupe startēs ar līdzšinējo bagiju. Mašīna ir pārdošanā, tāpēc Dāvis startēs saudzējošā režīmā. Tas gan nenozīmē, ka sportistam nav vēlme revanšēties par neveiksmi Smiltenē pērnā gada nogalē, kad, būdams pārliecinošs favorīts, Aupe piedzīvoja biežus elektrības defektus. Komanda arī vēlas līdz Eiropas čempionāta Mūsas posmam līdzšinējai mašīnai veikt nelielus jauninājumus. Jaunās mašīnas likteni galvenokārt izšķirs tas, cik ātri izdosies pārdot līdzšinējo bagiju un komandas autobusu, kas ienestu papildu finanses. Ja viss izdosies, procesā ir 2×750 kub. cm bagija būve startiem gan Baltijā, gan Eiropā.

Līdzīgi plāni esot vēl pāris latviešu braucējiem, piemēram, Intaram Grandānam. Pie jaunas tehnikas cer tikt arī Jānis Ščerbickis, tiesa, arī viņa jaunais bagijs līdz sacīkstēm Smiltenē vēl nebūšot gatavs, tāpēc Jānis startēs ar līdzšinējo mašīnu. Pašlaik ziņas no brāļu Kuļikovsku nometnes ir klasiskas — komanda darbu dēļ atkal upurējusi savas sporta intereses, tāpēc Andris un Juris uz starta parādīšoties Bauskas posmā, ja paveiksies.

No Igaunijas pienāk ziņas par četru dalībnieku gatavību startam Baltijas kausā — finansiālu apsvērumu dēļ neviens no kaimiņiem neesot gatavs Eiropas čempionāta programmai, tāpēc visi spēki koncentrēti Baltijai. Arī Lietuvas braucējs Vītauts Kurs varētu būt Baltijas kausa dalībnieku pulkā.