Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Lielā atrādīšanās aiz muguras

Haralds Šlēgelmilhs 2008. gadu sācis aktīvi – negaidīdams
līdz aprīlim klasiskās autosporta sezonas iestāšanos, latvietis ķēries pie
Āzijas GP2 čempionāta, kas notiek ziemā un aprīlī jau būs beigusies. Šoreiz
mērķis nav braukšanas iemaņu un fiziskās kondīcijas attīstīšana. Lieta
nopietnāka – pasteidzināt Haralda iespējas nokļūt F-1.

Kopā ar F-1
Pirmā formula Haralda
karjerā tiek minēta kā galapunkts lielajam darbam, kas izdarīts iepriekšējos
gados. Šlēgelmilha tēvs Vladislavs, kurš joprojām uzskatāms par reāli vienīgo
sportista menedžeri, pat klusībā cer, ka F-1 mašīnā latvietis varētu sēsties
jau šā gada beigās, aizvadot izmēģinājuma braucienus. Šlēgelmilha debija
Āzijas GP2 seriālā bija svarīga. Tiek izmantota tā pati GP2 klases mašīna, kura
skaitās pēdējā soļa tehnika pirms F-1 klasiskajā GP2 čempionātā. Tas nozīmē:
lai arī Āzijas čempionāts debijas sezonā netiek uzskatīts par gandrīz F-1, kompānija ir spēcīga. Uz
starta ir pamatīgs pulciņš ar F-1 izmēģinājumu pieredzi, no kuriem daļa ir
oficiāli F-1 komandu testpiloti un rezerves braucēji. Šāds sastāvs ļauj
Haraldam jau salīdzinoši agrā karjeras periodā sevi salīdzināt ar tiem, kurus
F-1 komandu bosi nākotnē sēdinās, iespējams, Kulthārda, Barikello un līdzīgu
pensionāru vietā. Āzijas čempionātā Šlēgelmilhs no 26 dalībniekiem ir trešais
jaunākais. Līdz ar to debijas sacīkstē parādītais sniegums vērtējams pozitīvi.

Dubajā daudzsološi

Pirmais posms notika
Dubajā. Pirmajā braucienā Šlēgelmilhs, startējot no 16. vietas, finišēja 15.
pozīcijā, bet pēc sacīkstes pakāpās par pozīciju augstāk konkurenta
diskvalifikācijas dēļ. Sacensībās Šlēgelmilhs brauca konstanti, lai arī ne tik
ātri, kā daļa bija gaidījusi. Tika izpildītss galvenais uzdevums – saprast
mašīnu, ar kuru veikts pārāk maz izmēģinājumu, sakrāt pieredzes kilometrus un
šīs autosporta klases specifiku. Haraldam jāapgūst ātrumu pārslēgšana uz
stūres, pitstopu apmeklēšana, kas viņa karjerā ir jaunums (GP2 pirmajā sacīkstē
obligāts viens boksu apmeklējums). Daudz dažādu nianšu. Lai arī 14. vieta no 26
mašīnām statistiski neskan izcili un graujoši, debitantam tas ir atzīstams
rezultāts.

Otrajā braucienā
Šlēgelmilhs pamanījās nonākt pat septītajā vietā, taču, iespraucies konkurentam
līkuma iekšmalā, nolauza priekšējo antispārnu un bija spiests doties boksos pēc
jauna -līderim zaudēts aplis un sasniegta 18. pozīcija. Varbūt šādu situāciju
var norakstīt uz pārgalvības un pieredzes trūkuma, taču šajā sporta veidā uzvar
tas, kurš iet uzbrukumā, bet pareizs uzbrukums ir jāiemācās.

Apbižojies ķīnietis

Divas finišētas
sacīkstes atstāja labu iespaidu. Interesanti, ka Haralds abos braucienos
izcēlās ar izciliem startiem, jau pirmajā aplī iegūstot vairākas pozīcijas. Trident Racing, kuras sastāvā startē
Latvijas pilots, preses ziņojumos divas trešdaļas teksta velta Haralda brauciena
analīzei, šķietami slavenākā, bagātākā un pieredzējušākā komandas biedra Ho Pins
Tunga sacīkstes komentējot īsi un ar standartfrāzēm. Tungs, pirmajā braucienā
paliekot aiz latvieša un arī otrajā sacensībā līdz Šlēgelmilha kļūdai turoties
aiz viņa, esot pamatīgi sabozies par situāciju komandā. Ķīnieti var saprast –
startēt čempionātā ar labu pieredzi darbā ar GP2 mašīnu situācijā, kad komandas
biedrs ir nabadzīgs debitants, šķiet daudzsološi. Taču, kad šis nabaga
debitants sāk braukt vienā režīmā ar Tungu, komandā simpātijas un cerības nemanot
pāriet uz jauno talantu. Trident
komandas vadība, pieņemot Šlēgelmilhu, bija plānojusi, ka Haralds būs
pussekundi lēnāks par Tungu, kā tam vajadzētu būt, zinot abu pieredzi. Tāpēc
jau testos Haralda atrašanās vienā sekundes desmitdaļā ar vienības līderi
izraisījusi vispārēju sajūsmu.

Pagaidām prognozes piesardzīgas

Tiesa, šai slavināšanai
jāpievieno piesardzības deva – ne 14., ne septītā vieta nenodrošina lielo bosu
uzmanību. Stāsts drīzāk par to, ka Šlēgelmilhs, pārejot uz vienu no
spēcīgākajām formulu sacīkšu sērijām, nav zaudējis asumu un nav kļuvis par
nīkulīti, kas zaudē divas sekundes aplī priekšpēdējai vietai.

Kad aprīlī beigsies Āzijas
GP2 čempionāts, kurā Haralds, cerams, būs pāris reižu iekļuvis astoņniekā, par
ko piešķir punktus, latvieša turpmākie plāni būs saistīti ar Formula Master seriālu. Tās pašas Trident Racing sastāvā latvietis plāno
aizvadīt vasaras sezonu. Šajā čempionātā būtu nepieciešams ar pirmajiem posmiem
nokļūt līderu tuvumā, jo pārāk ilga ieslīgšana katra aizvadītā čempionāta
viduslīmenī var izveidot neveiksmīgu imidžu.

Ar Haralda sniegumu
autosporta speciālisti kopumā, šķiet, ļoti apmierināti, jo šajā līmenī cerēt uz
uzvarām jau pirmajos posmos var retais.

Sasniegts neticamais

Interesanti, ka
Šlēgelmilhi – tēvs un dēls – jau tikuši tajā autosporta hierarhijas pakāpē, par
kuru vēl pirms pieciem gadiem domājām: tas nav iespējams. Pat F-3000
čempionāts, uz kā izveidojās GP2, likās augstākās sabiedrības pasākums un, ja
tajā lemts iekļūt kādam no bijušās PSRS ļaudīm, tam vajadzētu būt krievam, aiz
kura stāv, piemēram, Gazprom, vai
kāds cits proms. Taču labākais no šā
brīža Krievijas sportistiem Vitālijs Petrovs startē tajā pašā Āzijas GP2, lai
arī objektīvi karjera šķiet nedaudz labāk sakārtojusies. Ja par salīdzinājumiem,
– labi sokas igaunim Marko Asmeram, kura karjera pirms pāris gadiem šķita
sagruvusi finanšu problēmu dēļ. Asmers ir ļoti tuvu testpilota amata līgumam BMW F-1 komandā. Marko jau aizvadīja
pirmos izmēģinājumus ar vienības mašīnu un vienu no divām testu dienām noslēdza
priekšā komandas līderim Nikam Haidfeldam. Ja BMW nebūtu nopietnu plānu attiecībā uz igauni, diez vai komandas
sabiedrisko attiecību speciālisti ļautu tā noniecināt Nika spējas. Paredzams,
ka februārī tiks izšķirts Asmera turpmākais liktenis. Pēdējais laiks, jo Marko
jaunāks nepaliek un iepriekšējās karjeras laikā zaudēti pāris svarīgi gadi. F-1
25 gadus vecs sportists jau ir vecs…

Eurosport par
latviešiem

Haralda Šlēgelmilha
nākamos varoņdarbus gaidām februāra vidū, kad visai svešajā Indonēzijas trasē
notiks Āzijas GP2 čempionāta otrais posms. Starp citu, šo seriālu tiešraidē
demonstrē Eurosport 2, savukārt F-Master seriālu, kurā Haralds brauks
vasarā, Eurosport rādīs savā
klasiskajā kanālā.

Āzijas GP2 čempionāta atlikušo posmu kalendārs

16., 17. februāris,
Indonēzija, Sentula         2. posms

22., 23. marts,
Malaizija, Sepanga 3. posms (kopā ar F-1)

5., 6. aprīlis,
Bahreina                       4. posms
(kopā ar F-1)

11., 12. aprīlis,
AAE, Dubaja           5. posms

 

Viesturs SAUKĀNS