Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Maija vidū Talsos daudzu tautību čempioni

BTA Rally Talsi jau
otro gadu pēc kārtas pelnīti var saukt par čempionu ralliju, jo arī šogad
organizatori skatītājiem sola aizraujošas cīņas starp aktuālajiem, 2009. gada N4 grupas čempioniem no kaimiņvalstīm,
tāpēc sacensību jautājums joprojām ir: vai latvieši pārspēs viesu rallija
zvaigznes?

 

 

Lielisks sastāvs

 

Par spēcīgāko pašmāju
braucēju konkurentu uzskatāms Norvēģijas N4
grupas čempions Andreass Mikelsens, kurš ir Markusa Gronholma skolnieks un pelnīti
tiek dēvēts arī par vienu no šobrīd talantīgākajiem jaunajiem braucējiem. 20
gadus vecais norvēģis jau ir startējis 17 pasaules čempionāta posmos ar WRC klases automašīnu un ir līdz šim
jaunākais WRC pilots, kurš guvis
punktus pasaules čempionāta ieskaitē. Talsos Mikelsenu redzēsim braucam ar
2010. gada N4 grupas Subaru Impreza.

Sacensībām pieteicies
arī Joke Nimans – ātrākais Zviedrijas braucējs N4 klasē -, kurš līdzīgi kā Norvēģijas čempions arī ir jauns, ļoti
ātrs un talantīgs braucējs. Ar dažādiem autosporta veidiem Nimans nodarbojas
jau kopš bērnības. Rallijam viņš pievērsies 19 gadu vecumā, sasniedzis labus
rezultātus un izcīnījis Zviedrijas rallija čempiona titulu.

Pērn Talsos Lietuvu
pārstāvēja Latvijā labi pazīstamais lietuviešu braucējs Vitauts Šveds, tomēr
pēc sīvas cīņas pašmāju čempionātā Šveds čempiona titulu nenosargāja. Tāpēc
šogad BTA Rally Talsi čempionu
sacīkstēs uz starta stāsies Ramūns Čapkausks ar stūrmani Tomasu Šipkausku.
Čapkausks ir labi pazīstams ne tikai rallija, bet arī auto šosejas sacensību
cienītājiem, jo vairākus gadus ar labiem panākumiem startējis Baltic Formula sacensībās.

Latvijas godu Talsos,
jau otro gadu pēc kārtas, aizstāvēs pieckārtējie Latvijas čempioni Aivis Egle
ar stūrmani Mārtiņu Jerumu, kuri 2009. gadā spēja apsteigt visus titulētos
ārzemju ciemiņus. Lai arī pašmāju braucējiem svarīgākais ir uzkrāt Latvijas
rallija čempionāta ieskaites punktus, cīņa ar kaimiņvalstu čempioniem būs liels
izaicinājums pašiem braucējiem un intriga rallija skatītājiem.

Par dalību BTA Rally Talsi aktīvi rit sarunas arī
ar Igaunijas N4 grupas čempionu –
Marko Martina audzēkni – Otu Tanāku, kurš pērn Aivim Eglem piekāpās tikai par
nieka 3,83 sekundēm.

„Jau tagad
skatītājiem varam solīt, ka Talsu apkārtnes ceļos būs aizraujošas sacensības,
taču turpinām aktīvi strādāt, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk spēcīgu
sportistu. Visus braucējus vieno vēlme salīdzināt savus spēkus ar citu valstu
ātrākajiem braucējiem vienā no interesantākajām trasēm Latvijā," saka sacensību
organizators Raimonds Strokšs.

 

Latvijas iekšējās cīņas

 

BTA Rally Talsi norisināsies 15. un 16. maijā Talsos un Talsu
apkārtnē. BTA Rally Talsi ir Latvijas
rallija čempionāta trešais posms un jaunizveidotā Baltijas rallija čempionāta
pirmais posms.

Lai kā beigtos N4 čempionu spēkošanās savā starpā,
Talsu viens no primārajiem uzdevumiem būs Latvijas rallija čempionāta cīņas
veidošana. Tā kā šis būs pirmais vasaras sezonas posms, var mainīties arī spēku
samēri salīdzinājumā ar ziemas notikumiem,

Tiesa, N4 klasē favorīti Latvijas čempionātā
paliks tie paši: Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns, Egle/Jerums, Māris
Neikšāns/Raivis Jansons, Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Pieskaitot Jāņa
Feldmaņa pilotēto ekipāžu, šīs vienības ir kopvērtējumā vadošās, arī ātruma ziņā
Latvijas kopvērtējuma punktu maksimumu vajadzētu gūt kādai no tām.

Pēc pirmajiem diviem
posmiem nav izteikta kopvērtējuma līdera. Eglem ir 17 punktu, seko Vorobjovs ar
15 un Māris Neikšāns ar 14 punktiem.

Interesanta
matemātiska cīņa kopvērtējumā gaidāma A+ grupas čempionātā. Pašlaik 19 punkti
ir lietuvietim Rokam Lipeiķim, savukārt 14 – Raimondam Strokšam. Tomēr rallija
galvenais favorīts, vismaz Latvijas ekipāžu kontekstā, būs Ivars Vasaraudzis
kopā ar stūrmani Pēteri Spredzi. Vienība nestartēja pirmajā posmā, tāpēc punktu
ziņā uzvara Gulbenē Ivaram dod tikai trešo vietu šābrīža kopvērtējumā. Taču vēl
pa kādam panākumam un Vasaraudzis var izrādīties konkurentiem grūti noķerams.

Tikmēr dramatiska
situācija vienas ass piedziņas 2WD
grupā. Pirmajos divos posmos – Lietuvas Winter
Rally
un Gulbenes Sarmā – pie
punktiem tikušas (finišējušas astoņniekā) 13 dažādas ekipāžas, bet nevienai
vienībai nav vairāk par 11 punktiem!

Ivo Ķilpis/Artis
Ceriņš nestartēja Lietuvā, bet Gulbenes sacīkstēs uzvarēja. Savukārt Lietuvas
sacīkstēs uzvarējušie Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis savās mājās izstājās.
Līdz ar to abām ekipāžām pa 11 punktiem. Arī sekotāju rezultāti bija tik
haotiski, ka punktu ziņā nav apsteigti posmu uzvarētāji. Trešais kopvērtējumā
ar desmit punktiem ir lietuvietis Roks Kvarciejus, tālāk seko igaunis Rolands
Murakass ar deviņiem punktiem un pārējie, tādā veidā cīņa par Latvijas čempiona
titulu 2WD šovasar sākas gandrīz no
nulles.

 

Junioru vērtējumā jāsāk censties!

 

Šogad īpaši tiek
aktualizēts junioru ieskaites vērtējums. Tiesa, šoreiz šīs aktivitātes ļauj vēl
uzskatāmāk pamanīt Latvijas problēmas ar jauno rallija braucēju piesaisti.
Latvijas Junioru kausa vērtējumā pēc Gulbenes sacīkstes labākais latvietis –
Ralfs Sirmacis – ir septītajā vietā! Priekšā pieci igauņi un viens lietuvietis
– Latvijas nacionālajai ieskaitei visai dramatiska statistika.

Tomēr objektīvi velns
nav tik melns. Latvijas trumpis Junioru kausā ir Zigurds Kalniņš un Atis
Bruņinieks. Abi no 11 Gulbenē startējušajiem junioriem izrādījās vienīgie, kuri
nesasniedza finišu, piedzīvojot tehnikas problēmas. Kamēr latviešu mašīnas
rūca, viņi vienas ass piedziņas klasē bija līderu vidū.

Super 1600 kausā, kurā atsevišķi tiek vērtēti šādai motoru kubatūrai
atbilstoši auto, vadībā atrodas Ķilpis/Ceriņš, bet viņiem seko Egils un Māris
Īles. Jāpiebilst, ka abās kausu izcīņās – junioriem un 1600 klasei – punktu skaitīšana pēc nolikuma tika sākta ar Gulbenes
sacīkstēm, Lietuvas notikumus nevērtējot.

Latvijas čempionātā
kopumā paredzētas septiņas sacīkstes. Lietuvai, Gulbenei un Talsiem sekos posmi
Madonā, Rēzeknē (rallijs Latgale),
Liepājā (Kurzeme) un Jūrmalā/Kuldīgā
(Latvija).

Viesturs SAUKĀNS