Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Nākamā gada soļi

Latvijas jaunie
autosportisti šogad valstī sacēla pamatīgu troksni pēc vairāku labu panākumu
sērijas. Haralds Šlēgelmilhs labi startēja F-3
Euroseries
čempionātā, pietuvojoties F-1, savukārt Karlīne Štāla kļuva par
Beļģijas F-Renault 1.6 uzvarētāju.
Šajās nedēļās arvien vairāk kļūst skaidrs, ko šie un citi sportisti darīs
nākamajā autosporta sezonā.

Šlēgelmilham pilns
gads

Par Latvijas autosporta karognesēju pēdējā sezonās neapšaubāmi
kļuvis šosejas braucējs Haralds Šlēgelmilhs. Jau rakstījām, ka ropažnieks
kļuvis par Trident Racing komandas
braucēju starptautiskajā Formula Master
sērijā, kas ir plats solis uz priekšu salīdzinājumā ar šā gada startu F-3 Euroseries čempionātā. Taču soli
špagata izmēriem tuvinājušas cerības jau ziemas sezonā sēsties pie GP2 mašīnas
stūres – tuvu realizācijai ir cerības par startu Āzijas GP2 seriālā. Āzijas GP2 būs jauns čempionāts, kas notiks klasiskās
autosporta sezonas starplaikā. Pirmais posms būs janvārī, bet pēdējās
sacensības dublēsies ar pirmajiem F-1 čempionāta posmiem Bahreinā un Malaizijā.
Šlēgelmilhs skaidro: „Līgums ar Trident
par startu arī GP2 sērijā ir gandrīz noslēgts, vēl tikai jāatrisina dažas
nianses. Ja startēju, pavisam drīz jāveic pirmie izmēģinājumi, bet sezona
sāksies janvārī."

Daudzie zaķi

Ja Haraldam izdodas tikt uz starta Āzijas GP2 čempionātā, vienlaikus
tiek nošauti neskaitāmi zaķi. Pirmkārt, jebkuras sacīkstes arī ārpus klasiskās
autosporta sezonas ir papildu iespēja uzturēt sevi labākajā formā. Regulārus
startus sacensībās neaizstāj ne palielināta slodze trenažieru zālē, ne
palielināts izmēģinājumos veikto kilometru skaits – sacīkstes ir sacīkstes.
Otrkārt, Šlēgelmilham rodas iespēja līdz niansēm iepazīt GP2 mašīnu, kas būtībā
neatšķiras no tehnikas, kas tiek izmantota prestižajā GP2 pamatsērijā. Tehnikas
pārzināšana var būt lielisks pluss nākotnes iespēju meklējumos. Šobrīd liekas,
ka Šlēgelmilhs nolēmis karjerā izmantot arī GP2 čempionātu, tāpēc pieredze
noderēs. Treškārt, Haralda dalība Āzijas čempionātā atver viņam jaunu pasauli.
Veiksmīga starta gadījumā viņš piesaistītu ne tikai līdz šim apstrādāto Eiropas potenciālo sponsoru uzmanību,
bet arī Āzijas un Tuvo Austrumu speciālistu atzinību. Ceturtkārt, Āzijas GP2
čempionātam tiks pievērsta papildu uzmanība arī no F-1 speciālistu puses, jo
čempionāts ir jauns, aptver jaunus reģionus un sagādās jaunus talantus, kurus
Eiropas plašajā industrijā bija grūti pamanīt. Uzmanību čempionātam piesaistīs
kaut vai interese par to, kāds tas būs debijas gadā – ambīcijas ir lielas.
Piektkārt, Šlēgelmilham būs iespēja apgūt jaunas F-1 kalendārā iekļautās vai
drīzumā ienākošās trases – Malaizijas Sepangu, Bahreinas un Dubajas apļus.

Paredzams, ka GP2 Asia
Seeries
notiks piecos posmos (desmit braucieni). Sezonas starts pēc janvāra
vidus izmēģinājumiem plānots 25. un 26. janvārī Dubajā, bet finišs – turpat 11.
un 12. aprīlī.

Ļoti iespējams, ka Šlēgelmilha komandas biedrs GP2 Asia komandā būs ķīnietis Ho Pintuns. Čempionāta
noteikumi paredz, ka komandas sastāvā vismaz vienam braucējam ir jābūt Āzijas
vai Tuvo Austrumu valstu pārstāvim.

Trasē arī
Štolcermanis

Cits Latvijas autosportists Mareks Štolcermanis šosezon
debitēja Vācijas Ford Fiesta Cup
čempionātā, kur ieņēma devīto vietu. Arī nākamajā sezonā Mareks startēs šajā
seriālā, jo enerģijas dzēriena rhino's
īpašnieki iekļāvuši viņu savā programmā un segs 25 procentus no sacīkšu
budžeta.

Vēl 15 procentus budžeta izdevumus nākamajā sezonā segs Team rhino's Leipert komandas sponsori.
Atlikušie 60 procenti no visa sezonas budžeta jāatrod sportistam.

Šī Marekam bija pirmā nopietnā sacīkšu sezona pēc gandrīz
divu gadu  pārtraukuma. Braucējs pārāk centās apliecināt braukšanas
meistarību sev nepazīstamajās Vācijas trasēs, un tāpēc tikai devītā vieta
kopvērtējumā, lai arī bija reālas iespējas sasniegt labāku rezultātu. Tagad
trases jau iepazītas, arī konkurenti un viņu braukšanas stili zināmi – nākamajā
sezonā mūsu braucēja izredzes tiek vērtētas krietni augstāk.

Mareka noslēgtais līgums ar rhino's paredz, ka pēc
veiksmīga starta 2008. gadā ar Ford
Fiesta
nākamajā sezonā jau būtu iespējas startēt Seat Leon Cup, kas kļūst par populāru starptautisku sacīkšu sēriju.
Tie, kuri iebrauc šajā sērijā pirmajā trijniekā, nonāk SEAT rūpnīcas komandā un
ir iespējas startēt pasaules salonautomobiļu čempionātā (WTCC). Veiksmīgas
apstākļu sakritības rezultātā jau 2010. gadā Mareks varētu debitēt pasaules
salonautomobiļu čempionātā.

Mareks Štolcermanis pašlaik strādā par instruktoru sporta
kompleksa 333 drošas braukšanas
poligonā un gatavojas jaunās sezonas pirmajam startam – 24 stundu sacīkstēm
Dubajā 11. un 12. janvārī. Viņš brauks ar Ford
Fiesta
automobili tās pašas Team
rhino's Leipert
sastāvā kopā ar komandas šefa dēlu Marselu Leipertu un
diviem Ukrainas autobraucējiem.

Štāla vēl plāno

Autosportu pie malas, protams, negrasās mest arī Karlīne
Štāla, kurai šis bija viens no veiksmīgākajiem gadiem autosportā. Šajās dienās
gan sportiste ir visai noslēpumaina, runājot par saviem plāniem. „Tikko
aizvadīju vēl vienus izmēģinājumus ar Formula
Renault
2.0 automobili," sacīja Karlīne. „Ja palieku formulu tipa
sacīkstēs, šis šobrīd būtu ideālākais variants. Tomēr izskatām arī vairākus
citus variantus, darbs joprojām turpinās. Bija plāns, ka 2008. gada sezonas
uzdevumus zināšu jau līdz Ziemassvētkiem, tomēr šobrīd izskatās, ka ziņas nesīs
jaunā gada pirmās nedēļas."

Tikmēr izmaiņas pašu mājās. Mainījusies LAF Šosejas
komisijas vadība, kurai teorētiski vajadzētu atnest pozitīvas pārmaiņas šajā
svarīgajā autosporta veidā. Jau bieži izskanējis, ka Latvijas autošosejas godu
pēdējās sezonās nes tikai nacionālā klase (kas nav sliktākais no variantiem),
taču uz starptautiskiem panākumiem virzošas klašu hierarhijas nav. Turklāt visa
fonā arī problēmas ar Biķernieku trases kvalitāti un iespējamo eksistenci. Pašlaik
plašsaziņas līdzekļos šī tēma pieklususi, taču, atsākoties motoru sporta
sezonai, atkal birs viedokļi, pārmetumi un, cerams, arī idejas.

 

Viesturs SAUKĀNS