Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Pāragrs rallija rudens

Piektdien un sestdien Liepājas pusē notiks LMT Latvijas rallija čempionāta
ceturtais posms – rallijs Kurzeme 2008.
Šī, iespējams, būs sacensība, kas vēl nesagādās jaunos Latvijas čempionus un
Latvijas kausa ieguvējus, taču izšķirs, cik asa vai jau izlemta cīņa būs pēdējā
posmā oktobrī.
Reizē ar rallija Rāzna 2008 atcelšanu un iznīkušās ziemas
dēļ nenotikušo ralliju Lietuvā LMT
Latvijas rallija čempionāts kļuva par piecu posmu seriālu. Līdz ar to brīdī,
kad kopvērtējuma cīņas tikai tā pa īstam sākas, jau tiek dalīti tituli. Ceturtā
posma priekšvakarā jūlija vidū jau varam rēķināt situācijas, kuras novirzītu
čempiona titulus kādas ekipāžas rīcībā. Tiesa, kopvērtējums visās četrās klasēs
ir tik blīvs, ka drošāk būtu prognozēt titulu dalīšanas atlikšanu līdz oktobra
rallijam Latvija 2008, nevis
uzvarētāju noskaidrošanu jau šajā nedēļas nogalē. Teorētiski kādam ir iespējams
nodrošināt sezonas uzvaru. Tomēr tikpat, ja ne
vairāk, iespējams, ka dažs līderis piedzīvo neveiksmi, kas ne tikai nomestu
līderus par vienu vai pat divām pozīcijām zemāk, bet pat atņemtu iespējas
cīnīties par titulu. Būs interesanti! Teorētiski četri, reāli – divi N4 klasē šobrīd
līderpozīcijā ir pērnie čempioni Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds. Punktu aiz
viņiem atrodas Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Maz šaubu, ka tieši kāda no šīm
ekipāžām kļūs par Latvijas čempioni, lai arī teorētiski atlikušajos posmos
titulu var izraut Aivis Egle/Mārtiņš Jerums. Matemātiski arī Māris
Neikšāns/Gundars Kreilis, taču šoreiz par pasaules neticamākajiem brīnumiem
nerunāsim – tā nenotiek. Vorobjovs kļūtu par
čempionu jau Kurzemes rallijā
situācijā, ja pats uzvarētu, bet Andis Neikšāns izstātos. Šādā gadījumā pat nebūtu
svarīgi, vai Egle ir otrajā vai kādā citā pozīcijā. Andis Neikšāns kaut
teorētiskas izredzes uz Latvijas čempiona titulu saglabātu situācijā, ja Vorobjovs
uzvarētu, bet baušķenieks gūtu septīto vietu. Eglem izredzes saglabātos
situācijā, ja viņš uzvarētu, kas nav neiespējami. Aivis paliktu titula
pretendentu pulkā pat tad, ja Vorobjovs un Neikšāns gūtu vietas tūlīt aiz viņa. N4 prognoze: Turpināsies ierastais Vorobjova un Neikšāna duelis cīņā par
čempiontitulu. Kāds no viņiem būs čempions, pat ja Kurzemē kādam no duelantiem gadītos piedzīvot neveiksmi.

Var uzvarēt izturība, nevis ātrums

LMT
Latvijas čempionāta N3 klasē galvenais favorīts ir Dans Leščs ar stūrmani Jāni
Vīksnu. Viņi ir ātrākie klasē, taču pamatīgs mīnuss ir tehnikas problēmas,
kuras atņēmušas pa kādam punktam. Zinot šo tendenci, N3 klase var izrādīties
interesantāka, nekā sākotnēji domāts. Ja Leščs uzvarēs Liepājas rallijā, viņš
būs spēris platu soli pretī kārtējam titulam, jo reālā ātruma cīņā viņam šajā klasē
nav konkurentu. Taču atliek piedzīvot kļūdu un klases kolēģi aizspurdz garām.
Ja būtu jāslēdz derības, par Lešča uzvaru dotu 60 procentus, bet to, ka
iespējams cits uzvarētājs Dana tehnikas problēmu dēļ, novērtētu ar 40 procentu
iespējamību.

Ja savās mājās
Liepājā uzvar Leščs.

N3 prognoze: Leščs un Vīksna uzvarēs, turklāt, lai arī kopvērtējumā otrais ir
sezonas atklājums Uldis Briedis, sacīkstē otrās līdz piektās vietas ieguvēji
var izkārtoties visdažādākajās kombinācijās, drīzāk saasinot cīņu par
vicečempiona titulu, nevis apdraudot līderi. Taču, kā jau minēju, klases viena
no aktīvākajām fejām ir tehnikas izturība.

WRC
klasē skaidrāk

Latvijas kausa A+
klasē skaidrība par iespējamo kopvērtējuma uzvarētāju ir lielāka. Ivars
Vasaraudzis/Valdis Spredzis startē ar čempionāta spēcīgāko mašīnu, līdz ar to
puslīdz garantētas ir ekipāžas uzvaras atlikušajos divos posmos ne tikai A+
klasē, bet pat absolūtajā vērtējumā. Tas nozīmē, ka Vasaraudža uzvara ir tikai
laika jautājums. Matemātiski gan meistars ir radījis manevru iespējas arī
sekotājiem, nestartējot čempionāta pirmajā posmā Gulbenē. Līdz ar to, ja sekotāji
brāļi Kaspars un Armands Šimkus un pārējie nepiedzīvos neveiksmes, Vasaraudzim
Latvijas kausa iegūšana tomēr būs jāatliek uz pēdējo posmu.

A+ prognoze: Kurzemes rallijā
uzvarēs Ivars Vasaraudzis, taču, tā kā brāļu Šimkus un trešās vietas īpašnieka
Aleksandra Gorelova sniegums ir pietiekami stabils un produktīvs, matemātika
vēl neļaus kronēt Ivaru kā šāgada Latvijas kausa ieguvēju. Tiesa, Kurzemes rallija dalībnieku saraksts
sola smagu cīņu par otro vietu, kas var atņemt punktus līdzšinējiem Vasaraudža
sekotājiem – trasē izbrauks Raimonds Kisiels ar WRC tipa Škoda Fabia,
interesanti būs vērot krieva Staņislava Travņikova sniegumu.

Lielākā intriga

Citās klasēs pastāv
puslīdz īstenojamas iespējas pašreizējiem līderiem priekšlaikus nodrošināt
uzvaru kopvērtējumā, bet vienas ass piedziņas 2WD+ klasē nekas nav skaidrs un
arī pēc Kurzemes nebūs. Šobrīd trīs līderi – Viesturs Tilgass, Artis Štrauss un
Ivo Ķilpis – ir praktiski vienādā kopvērtējuma situācijā. Zināms, ka Štrausa
rīcībā ir čempionāta vienas ass piedziņas klašu ātrākā mašīna. Taču, tāpat kā
komandas biedram Danam Leščam, arī Artim un viņa stūrmanim Raimondam Tihonovam
ir gadījies nefinišēt tehnikas izturības dēļ. Ja tā, konkurentiem ar vājākām
mašīnām ir iespēja nedaudz atrauties no Štrausa, ievērojami dramatizējot Arta
iespējas cīnīties par kopvērtējuma uzvaru pēdējā posmā. Tajā pašā laikā gan
Ķilpis, gan Tilgass demonstrējuši, ka arī viņu finišs nav garantēts. Tātad visu
izšķirs tehnikas izturība.

2WD+ prognoze: Kurzemē uzvarēs Artis Štrauss, taču Tilgass
un/vai Ķilpis būs pietiekami labās pozīcijās, lai kopvērtējumā intriga
saglabātos līdz rallijam Latvija 2008.

LMT
Latvijas čempionāta un kausa izcīņas kopvērtējums pirms 4. posma

N4

1.
Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds (SEB
Līzings Rallija komanda
) 28 punkti

2.
Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT
Rallija komanda
) 27

3.
Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (RAMI
R-evolution Racing
) 18

4.
Māris Neikšāns/Gundars Kreilis (LMT
Rallija komanda
) 11

5.
Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš (Skandi
Auto Rallija komanda
) 7

6.
Aldis Pīlēns/Miķelis Mežaks (ERGO Rally
Team
) 6

N3

1.
Dans Leščs/Jānis Vīksna (Bensons Honda
Racing
) 22

2.
Uldis Briedis/Monvīds Austrums (ind.) 21

3.
Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (Liepājas
Rallija komanda
) 18

4.
Arvis Vecvagars/Ainārs Šusts, Ainārs Kalniņš (ind.) 15

5.
Gatis Vecvagars/Ainārs Kalniņš (Mūsa
Motors Rīga
) 14

6.
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils
Rally Team
) 8

A+

1.
Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis (Skandi
Auto Rallija komanda
) 22

2.
Kaspars Šimkus/Armands Šimkus (Subaru
Rally Team Latvia
) 19

3.
Aleksandrs Gorelovs/Igors Skuridins (VeGa
Sports
) 16

4.
Ainārs Igaveņš/Gatis Cimdiņš, Uldis Znotiņš (AutoStils Rally Team) 14

5.
Elviss Hermanis/Intars Šulcs (Talsu
Rallija komanda
) 8

6.
Sauļus Girdausks/Paulis Urbons (ACME-Grifs
AG
) 8

2WD+

1.
Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts (ind.) 24

2.
Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs (Bensons
Honda Racing
) 24

3.
Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš (ind.) 23

4.
Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis (ind.) 11

5.
Ivars Norberts/Guntars Zicāns (ind.) 8

6.
Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis (ind.) 6

Komandas

1.
Bensons Honda Racing 41

2.
LMT Rallija komanda 30

3.
Skandi Auto Rallija komanda 28

4.
SEB Līzings Rallija komanda 23

5.
RAMI R-evolution Racing 15

6.
Liepājas Rallija komanda 14

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO

Pelēkzaļais

Pēc nākamā. Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds, iespējams, spers platu soli
pretī otram čempiona titulam pēc kārtas. Viņi ir favorīti N4 klasē un, ja
netiks pieļautas kļūdas, rallijā Kurzeme
viņi var uzvarēt un atrauties no kopvērtējuma sekotājiem

 

Vīrels ar kausu

Kurzemes cerība. Liepājnieks Dans Leščs ir gatavs izmantot to
ātrumu, kuru piedāvā viņa jaunākās paaudzes Honda
Civic Type-R
. Taču, lai nesarežģītu situāciju kopvērtējumā, jāizvairās no
tehnikas un pilotēšanas kļūmēm

 

Abas bildes: Zigismunds
Zālmanis (Skandi Auto)