Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Pēc kritiena jāseko kāpumam

Šajā nedēļas nogalē Vācijā, Ošerslēbenes trasē, notiks Vācijas F-3
čempionāta pēdējais posms – atlikušie sezonas divi braucieni. Uz starta
gatavojas stāties arī Latvijas sportiste Karlīne Štāla, cenšoties sasniegt
pirmos (un vienīgos) punktus šajā sezonā. Ņemot vērā kritienu iepriekšējā
posmā, šoreiz vajadzētu izdoties!

 

Par kritienu šoreiz dēvēju
piedzīvoto kūleni pirmajā braucienā iepriekšējā sacīkstē Zahsenringā. Nav tā,
ka šāda avārija vēl pēc divām nedēļām atstātu kādas sekas uz sportistes vai
mašīnas gatavību šai sacīkstei. Drīzāk uzskatīsim to par simbolisku kritumu,
pēc kura jāseko kāpumam. Ja nopietni, Karlīnei Štālai šī
būs atbildīga sacīkste. Kā allaž, pēdējā posmā parādītais sniegums bieži vien ir
ļoti svarīgs, jo rezultāts, lai kāds tas būtu, sasniegts laikā, kad komandas un
speciālisti sāk plānot nākamās sezonas komandu sastāvus un attiecības ar
sportistiem. Karlīne pirms dažām nedēļām
pievienojās Swiss Racing Team
komandai. Štāla atzīst, ka jaunā komanda sagādā arvien vairāk informācijas par
šo mašīnu un čempionātu, kas bija svarīgs trūkums, darbojoties iepriekšējā
vienībā Racing Experience. Cik
zināms, arī Karlīnes pamestā Luksemburgas komanda izdarījusi secinājumus par
savu šāgada sniegumu un, nomainot sacīkšu inženierus saviem pilotiem,
sasniegusi nelielu progresu. Tas ir rādītājs, ka problēmas komandas iekšienē
nebija Štālas un viņas sabiedroto iedomas un kaprīzes. Taču Racing Experience sezonas pirmās puses
problēmas visai nepatīkami ietekmējušas latviešu sportistes karjeras attīstību –
daļa sezonas pavadīta skatītājos, turklāt komandas maiņa prasījusi arī finanšu
līdzekļus. Formāli Karlīne lauza līgumu ar nejauko uzņēmumu, kam seko pamatīgi
izdevumi.

Tikmēr jau tiek strādāts pie
nākamā gada sezonas. Nekas nav mainījies attiecībās ar Mercedes, kura programmā atrodas Štāla – cik noprotams,
nākamajā sezonā latvieti sagaida līdzvērtīgs atbalsts kā šajā sezonā. Nākamgad
Karlīne centīsies saglabāt vietu Swiss
Racing Team
vienībā šajā pašā čempionātā un nodemonstrēt savu potenciālu.
Citādi viņas 2007. gadā sasniegtais Beļģijas F-Renault čempiontituls sāk piemirsties. Un, ja sportista pēdējie
panākumi bijuši sen, menedžmentam trūkst instrumentu, ar kuriem apstrādāt
potenciālos sacīkšu mašīnas devējus.

Visā procesā gan ir galvenā
problēma: finansējums. Negribas domāt, ka Latvijas autosportam 2009. gads
sāksies ar ziņu, ka ne Karlīne Štāla, ne Haralds Šlēgelmilhs nevarēs startēt
saprātīgā līmenī naudas trūkuma dēļ. Diemžēl kuluāros neizslēdz, ka šāda
iespēja pastāv.

Startēs arī Otto Birznieks

Vienā nedēļas nogalē ar Karlīni
Štālu Ošerslēbenē startēs arī Otto Birznieks, aizvadot sava ADAC Formel Masters čempionāta
priekšpēdējā posma divus braucienus. Lai arī kopumā Birznieka sezona ne tuvu
nepiepilda sportista pirmssezonas cerības, smagajā sezonā bijuši arī labi
brīži. Ceturtajā no aizvadītajiem sešiem posmiem vienā no braucieniem Nirburgringas
trasē Birznieks guva lielisku sesto vietu un, attiecīgi, sešus kopvērtējuma
punktus. Tiesa, visi pārējie posmi, kas aizvadīti bez vērā ņemamiem panākumiem,
ar gūtajiem punktiem Otto nobīda uz tālo 18. vietu. Kopumā punktus guvis 21
sportists.

Jācer gan, ka Birznieks pēc šīs
sezonas nenolaidīs rokas un centīsies karjeru turpināt nākamajā gadā. Pēc
zemāka ranga formulu sacīkšu sērijām 2007. gadā ADAC Formel Masters seriāls ir pietiekami spēcīgs čempionāts, lai
būtu grūti jau pirmajā gadā sasniegt augstus rezultātus. Čempionāts aizvada
savu debijas sezonu, taču lielam vairumam sportistu pirms šāgada cīņām bija
augstvērtīgāka pieredze, lai arī dažam tikai kartinga līmenī. Bažas par
Birznieka karjeru māc tāpēc, ka pats sportists sezonas sākumā izvirzīja mērķi –
medaļas vai vismaz reāla cīņa par tām, pretējā gadījumā ieguldījumiem
autosportā nav sevišķas nozīmes.

Pēc šīs nedēļas nogales
Ošerslēbenā Birzniekam būs atlicis vēl viens seriāla posms oktobra beigās.
Pēdējie braucieni notiks Hokenheimā, vienā nedēļas nogalē ar Vācijas DTM
salonautomobiļu čempionāta pēdējo sacīksti. Līdz ar to no latviešu formulu
braucējiem Birznieks sezonas beigas gaida visilgāk.

Draisks finišs Šlēgelmilham

Latvijas autosportists Haralds
Šlēgelmilhs Formula Master čempionāta pēdējā posmā Itālijā, Moncas trasē guva
četrus kopvērtējuma punktus, kas palīdzēja sezonu noslēgt seriāla ceturtajā
vietā. Sestdien Moncas posma pirmajā braucienā Trident Racing komandas pilots
guva piekto vietu, bet svētdien izstājās pēdējā apļa sākumā.

Kvalifikācijā guvis astoto vietu
Haralds Šlēgelmilhs aizvadīja stabilu sestdienas pirmo braucienu, neciešot citu
sportistu sarūpētajās avārijās, pēc kurām trasē trīs reizes izbrauca drošības
mašīna. Prasme izvairīties no incidentiem ļāva Haraldam finišēt piektajā vietā.
Svētdien, otrajā sacīkstē, Šlēgelmilhs jau pirmajos līkumos nokļuva
līderpozīcijā. Tiesa, pirmajos apļos konkurenti apdzina Latvijas sportistu un
Šlēgelmilhs palika ceturtajā pozīcijā. Turējies līderu grupā līdz pat pēdējam
aplim, Haralds starta finiša taisnes beigās mēģināja uzbrukt priekšā
braucošajam Čehijas braucējam Jozefam Kralam. Taču bremzēšanas brīdī mašīna
izslīdēja un ietriecās apmalē, atstājot sportistu bez kopvērtējuma punktiem
šajā braucienā. Kā ziņoja Haralds Šlēgelmilhs, avāriju izraisīja ātrumkārbas
defekts.

Formula Master čempionāta kopvērtējumā Haralds Šlēgelmilhs izcīnīja
ceturto vietu, piekāpjoties medaļniekiem Krisam van der Driftam, Fabio Laimeram
un komandas biedram pēdējā posmā – Mihaēlam Amermilleram. Komandu
vērtējumā Trident Racing, kurai Šlēgelmilhs sagādāja
visvairāk ieskaites punktu, izcīnījusi čempionāta otro vietu. Debitantu
ieskaitē Haraldam Šlēgelmilham trešā vieta aiz Amermillera un Laimera.

Formula Master čempionāts

Noslēguma kopvērtējums

1. Kriss van der Drifts
(Jaunzēlande) 101

2. Fabio Laimers (Šveice) 79

3. Mihaēls Amermillers (Vācija)
74

4. Haralds Šlēgelmilhs (Latvija)
46

5. Arturo Lobels (Spānija) 29,5

6. Jozefs Krals (Čehija) 29

Komandas

1. JD Motorsport 156

2. Trident Racing 96

3. Jenzer Motorsport 82

4. Iris Project 70

5. Cram Competition 68

6. ADM Motorsport 36

 

Viesturs SAUKĀNS