Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rallijsprints ielido finiša taisnē

Gada vidum esam tikuši pāri, ekvatoru pārkāpj
arī Latvijas motoru sporta sezona. Viens no pasākumiem, kas norisināsies šajā
nedēļas nogalē, būs Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms Ķekavas
pusē. Šī sacīkste var izrādīties izšķiroša čempiontitulu noskaidrošanā, lai arī
pēc tās atliks vēl divi posmi.

Rallijsprints ir tas
pats čempionāts, ko iepriekšējos gados pazinām kā miniralliju vai vēl agrāk –
kā standartauto ralliju. Seriāls izaudzis un nu jau pilnībā zaudējis savu
amatierisma statusu – drīzāk rallijsprintu varētu dēvēt par lielā rallija B
līgu. Tehnikas sagatavotība augstā līmenī, sacīkšu norises princips kā jau
klasiskā rallijā pienākas. Daudzi lēš, ka nupat arī izmaksas strauji tuvojas
lielajam Latvijas čempionātam. Tas, protams, nav veselīgi šā brīža ekonomiskajā
situācijā, toties cīņa ir lieliska.Rallijsprinta
Latvijas čempionāts notiek piecās klasēs, septiņos posmos. Nedēļas nogalē
piektais posms risināsies Ķekavā. Kas pirms šīs sacīkstes notiek kopvērtējumā?
Road klase:
maz regulāro dalībnieku

Road
klase šajā čempionātā ir tā sauktā regularitātes klase – galvenais sportistiem
ir nevis ātrums, bet gan precizitāte – noteiktā laikposmā jāveic noteikts
attālums. Šajā klasē jāfinišē divās sacīkstēs, lai saņemtu atļauju startēt
ātrajās klasēs. Tāpēc šī kategorija ir tāda kā caurstaigājama: sportisti ienāk, sasniedz nepieciešamos divus
finišus un pazūd. Tomēr ir arī klases zvaigznes un titulu pretendenti. Ļoti
sīvi savā starpā spēkojas ekipāžas Māris Freibergs/Edgars Trūps un pērnie
čempioni Mareks Vītols/Elvis Stankēvičs, kuri ir vadībā kopvērtējumā arī
pašlaik. Starp līdervienībām ir deviņu punktu starpība (54:45 Vītola/Stankēviča
labā).
Andiņš pret Alksni
1600 klasē duelis risinās
starp vairākkārtējo čempionekipāžu Andri Andiņu/Māri Ešmani un Arni Alksni/Armandu
Pārupi. Lai arī Andiņš ir favorīts, Alksnis ir priekšā par četriem punktiem
(39:35). To gan lielā mērā noteikusi Andiņa izstāšanās vienā no posmiem, kad
tika apmests kūlenis. Arī citām ekipāžām ir izredzes uz titulu, taču tam
nepieciešami ļoti spilgti atlikušie posmi un līderu neveiksmes.Arī 1600+ klasē uz
Latvijas čempiona titulu reāli pretendē divas ekipāžas. 45 punktus savākuši
Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis, kuru ekipāžu speciālisti nosaukuši par
pēdējā laika lielāko atklājumu, bet 43 punkti ir Kaspara Brenča/Armanda Ziemeļa
rīcībā. Visu izšķirs atlikušie posmi.

Pilnpiedziņā interesanti

Pilnpiedziņas
atmosfērisko motoru 4WD klasē pēc pāris neveiksmīgām sezonām spēkus sakopojusi
Raimonda Dūča/Gunta Kampes ekipāža. Viņi ar desmit punktu pārsvaru apsteidz
galveno pirmssezonas favorīti – Mareka Švarca-Švampāna/Didža Putniņa ekipāžu. Pēc
avārijas iepriekšējā posmā Tukumā Mareks ne tikai zaudējis vadību, viņam
nāksies pacīnīties pat par otro vietu kopvērtējumā.

Visātrākajā
pilnpiedziņas turbomotoru klasē 4WD+ klasē vadībā izvirzījies Arvis Arums/Ivars
Grošus (49 punkti), taču aiz viņa septiņu punktu robežās ir uzreiz divas
ekipāžas – Jānis Dūcis/Aivars Anevics (45) un Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš
(42). Tik blīvi rezultāti klases cīņu padara īpaši saspringtu. Ātrākie šķiet
Dūcis/Anevics, kuriem četros posmos ir trīs uzvaras, taču vienā sacīkstē
piedzīvotā avārija ļāvusi nonākt vadībā Arumam. Arvja ekipāžas pluss ir
stabilitāte – viņš finišējis visos posmos un guvis uzvaru, izmantojot Dūča
kļūdu. Ja Dūcis kļūdīsies vēlreiz, Arums droši var uzvarēt. Tikmēr Ernstsons
strauji progresē, un viņam ir lielā rallija pieredze, kuras nav konkurentiem –
sezonas beigās tā var nest augļus.

 

FOTO

Pirmais numurs. Jānis Dūcis/Aivars Anevics ir ātrākā
čempionāta ekipāža. Taču atlika tikai vienreiz nomukt no ceļa, un favorīti ir
vairs tikai otrie. Sezonas atlikušo posmu intriga – vai pirmais numurs tiks
atgūts?

 

Foto: scoperacing.lv