Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rudens cāļi jau gatavi

Latvijas autosports lielākoties ir vasaras
sezonas sporta veids – ir čempionāti, kuriem viens, divi posmi risinās ziemā,
taču kopumā rezultātus nosaka sacīkstes uz putekļainas grunts un sausa asfalta.
Līdz ar to lielākā daļa čempionu titulu īpašnieki kļūst zināmi rudenī vai
vasaras beigās. Taču ir ziemas autosprints – Latvijas čempionāts, kas nu jau beidzies
ar trim pirmajiem šā gada čempioniem. Vilmārs Krivads, Jānis Slišāns un Elmārs
Aukšmuksts – klašu uzvarētāji.  Ziema uz asfalta
Kā jau rakstījām,
ziemas autosprinta finišs, tāpat kā lielākā daļa sezonas, ritēja uz asfalta,
bez sniega un ledus. Līdz ar to čempiontitulus pēdējos posmos sadalīja ar
tehnikas pārsvaru. Protams, ar ātru tehniku arī jāprot braukt, tāpēc neviena
čempiona sasniegumu nedrīkst novērtēt par zemu. Priekšpiedziņas klasē
Krivada uzvara kopvērtējumā jau bija zināma pirms pēdējā posma Ropažos, sporta
kompleksā 333. Otro un trešo vietu
sīvā cīņā sadalīja jaunie kartingisti Eliss Dukaļskis un Dāvis Tobiass.Interesanta pēdējā
posma sacīkste izvērtās pilnpiedziņas klasē. Ar daudz pieredzējušu Subaru uzvaras abos braucienos izcīnīja
Aukšmuksts, nodrošinot titulu otro gadu pēc kārtas. Taču Elmāra uzvaras
nozīmīgumu vairo fakts, ka aiz viņa pēdējā sacīkstē palika rallija zvaigzne
Jānis Vorobjovs un ar modernāko Subaru
braucošais Miķelis Mežaks – slavenā rallija braucēja Matīsa Mežaka brālis, kurš
pats rallijā lielākoties darbojas stūrmaņa statusā.Aizmugures piedziņā
pirms pēdējā posma bija četri titula pretendenti – pērnā gada čempiona Jāņa
Gustāna titulu apdraudēja vicečempions Normunds Orlovs, bronzas medaļnieks
Jānis Slišāns, kurš bija kopvērtējuma vadībā, un vasaras asfalta braukšanas
speciālists Jānis Skujiņš. Uzvara posmā nodeva titulu Slišāna rīcībā, bet
Orlovs un Skujiņš savāca pārējās medaļas. Nemainot tehniku pret asfaltam
piemērotāku (Toyota MR2 lieti noder
uz ledus, taču kartinga trasē ir par vāju) čempions Gustāns palika bez medaļas.

Jauni tautas seriāli

Sacensības amatieru
čempionātos šosezon kļūst arvien vairāk un populārākas. Pirmkārt, Latvijas
čempionāta statusu pēc vairāku gadu cīņas ieguvis vasaras autosprints, kas ir
analogs ziemas sacensībām. Savukārt Latvijas Automobiļu federācija nākusi klajā
ar ideju izveidot arī supersprinta seriālu. Ideja – rallija principa braucieni
pavisam īsos, aptuveni trīs kilometrus garos posmos. Dalībnieki, startējot ar
visdažādāko tehniku, taču tikai ar ielas riepām, dienas garumā sacentīsies
trijos šādos braucienos. Braucienu laikus skaita kopā, iegūstot rezultātus
attiecīgajā posmā. Pirmais eksperiments paredzēts 1. maijā. Šāda tipa sacīkstes
lielā mērā dos iespēju vasarā cīnīties tiem, kuriem ziemā nepatīk, ka slīd, bet
vasarā – meklēt sliku tipa riepas.

Būs interesanti
vērot, vai dažādie vasaras amatieru sacensību seriāli nesadrumstalos dalībnieku
skaitu katrā no tiem. Taču ir viens arguments par labu daudzajiem seriāliem –
autosports Latvijā spēj samazināt izmaksas, teorētiski dodot iespēju startēt
Latvijas čempionāta statusā (supersprintam gan vēl tāds nebūs) katram, kuram ir
tiesības un privātā automašīna.

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO

Labākais no četriem. Jānis Slišāns asfalta posmiem bija
sagatavojies pārliecinoši – Honda pie
sausā asfalta turējās godam un viņa meistarība sagādāja Latvijas čempiona
titulu

LAF SAK foto