Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Savās mājās priekšpēdējā iespēja

Nedēļas nogalē Ķegumā notiks šogad vienīgais
pasaules motokrosa čempionāta posms blakusvāģiem – Latvijas Grand Prix. Mūsu sportistiem šī būs
priekšpēdējā iespēja uzlabot situāciju kopvērtējumā. Kopā ar neuzvaramo Danielu
Vilemsenu favorīta lomā arī Kristers Serģis un Kaspars Stupelis.

Ne tikai blaķenes
Sacīkste Ķegumā būtu
īstais brīdis, kad kādai latviešu ekipāžai izcīnīt sezonas pirmo uzvaru. Turklāt
šajās dienās motocentrā Zelta zirgs
pirmo reizi Baltijā būs iespēja redzēt arī Eiropas kausu motokrosā Kvadri Open klasē.

Grand Prix sacensības motocentrā Ķegumā notiks jau 12. gadu pēc kārtas. Jau
sestdienas notikumi būs intriģējoši, jo uz 30 vietām finālā pretendēs aptuveni
piecdesmit ekipāžas. Cīņa par labākajām starta vietām Eiropas kausa vērtējumā Kvadri Open klasē, kurā viens no
favorītiem ir Latvijas zvaigzne Artis Rasmanis.

Protams, galvenie
notikumi svētdienā. Pēc iesildīšanās treniņiem no rīta un sacensību oficiālās
atklāšanas līdzjutējus sagaida uzreiz četri finālbraucieni.

Īstais brīdis

Ļoti iespējams, ka
Ķeguma sacensība būs veiksmīga kādai no latviešu ekipāžām, jo sezonas laikā
demonstrēts, ka uzvara vismaz atsevišķos braucienos ir iespējama. Tajā pašā
laikā latviešu sportistu lielākais bieds ir tehnikas defekti — no tiem nav
bijis pasargāts ne Kristers Serģis, ne citas vadošās mūsu ekipāžas – brāļi
Jānis un Lauris Daideri, Māris Rupeiks/Haralds Kurpnieks. Pēdējiem sezona
uzskatāma par īpaši neveiksmīgu, jo pērnā gada stabilā atrašanās līderu vidū solīja
medaļas un pat sportisko atentātu pret Vilemsenu. Tomēr tikai vienu posmu divu
braucienu summā izdevies pabeigt uz pjedestāla, vēl viena sestā vieta, kā arī
devītā un 12. pozīcija. Divreiz tehnika pievīlusi jau pirmajā braucienā, līdz
ar to divi posmi – pirmajā Francijas sacīkstē un Vācijā – nav nesuši nevienu
ieskaites punktu.

Serģis/Stupelis trīs
sacensības no aizvadītajiem sešiem posmiem beiguši otrajā vietā. Šādi rezultāti
ļautu pretendēt uz šo pozīciju arī pasaules čempionāta kopvērtējumā, taču
Kristera atgriešanās sezonā ekipāžai radušās problēmas ar stabilitāti, jo
atsevišķos posmos piedzīvotas sadursmes un tehnikas problēmas. Sevišķi sāpīgs
bija piektais posms Vācijā, kura laikā iznīka motors, un abu braucienu summā
Serģim tikai 17. vieta. Pēc tik mainīgiem rezultātiem Serģis pasaules
čempionāta kopvērtējumā ir trešais. Ja pieņemam, ka sezonas atlikušie divi
posmi Ķegumā un Vācijā tiks aizvadīti pārējai sezonai līdzīgā režīmā, varam
prognozēt, ka Kristers un Kaspars šogad būs bronzas medaļnieki. 31 punkts līdz
otrajai vietai un 52 punktu pārsvars pār ceturto pozīciju ir ievērojami
intervāli, bet pasaules čempionāta virsotnē divu posmu laikā piedzīvot tik
dramatiskas svārstības gadās reti.

Trijnieks skaidrs

Nedēļas nogalē Ķegumā,
visticamāk, redzēsim, kā Vilemsens smaida par savu kārtējo pasaules čempiona
titulu – otrajā vietā esošais Jans Hendrikss 74 punktu pārsvaru nenoēdīs. Līdz ar to varam prognozēt, ka
šā gada medaļu sadalījums aptuveni ir skaidrs.

Principiālu pozīciju
dalīšanu vēl aizvadīs gan Daideri, gan Rupeiks/Kurpnieks. Brāļi kopvērtējumā ir
desmitajā vietā, pa vidu sešu ekipāžu pulciņam, kuras katra centīsies sezonu beigt
pasaules čempionāta desmitniekā. Daideriem ir iespēja uzrāpties līdz astotajai
vietai, tajā pašā laikā katra neveiksme var garantēt Latvijas jauniešu kritienu
aiz desmitnieka robežas.

Lai arī Rupeiks ir
tikai 13. vietā, arī viņš ir to pulkā, kas dzīsies pakaļ Daideriem un centīsies
atgriezties desmitniekā. Tiesa, pērnā gada ceturtās vietas ieguvējiem un
gandrīz medaļniekiem devītā vai desmitā vieta būtu vājš mierinājums šai
sezonai. Rupeiku no Daideriem šķir 18 punkti, kas ir ekvivalents viena
brauciena ceturtajai vietai. Ņemot vērā Māra un Haralda šā gada rezultātus, ir
grūti izprast – tas ir daudz vai maz. Teorētiski viens veiksmīgs posms viņus
var pacelt par vismaz trim vietām. Neveiksme – Rupeiks var čempionātu beigt vēl
sāpīgāk nekā šobrīd.

Iespēja arī citiem

Pasaules čempionāta
kopvērtējumā ir vēl viena Latvijas ekipāža – Kārlis Leimanis un Kaspars Liepiņš
atrodas 30. vietā. Kas zina, varbūt māju trases zināšana var palīdzēt
ievērojami palielināt punktu skaitu kopvērtējuma tabulā un pacelt vairākas
pozīcijas uz augšu. Kopvērtējuma zemākajās vietās katrs punkts ienes izmaiņas
pozīciju sadalē. Leimaņa/Liepiņa ekipāžas uzdevums šogad nav kāda konkrēta
pozīcija čempionātā. Galvenais ir turpināt trašu iepazīšanu un izprašanu.

Pašmāju posms ir
iespēja arī citām Latvijas ekipāžām pārliecināties par savām prasmēm pasaules
čempionātā. Viena daļa paliks aiz trīsdesmitnieka, taču pazīstamā trasē nekad
nevar izslēgt nejaušības iespēju.

Pasaules čempionāta kopvērtējums pirms
Latvijas posma

1. Daniels
Vilemsens/Reto Gruters            300

2. Jans
Hendrikss/Tims Smeninks 226

3. Kristers
Serģis/Kaspars Stupelis           195

4. Marko
Hapihs/Mainrads Šelberts           143

5. Vāclavs
Rozenāls/Mareks Rozenāls      136

6. Endijs
Burglers/Martins Betšārts            133

10. Jānis
Daiders/Lauris Daiders   109

13. Māris
Rupeiks/Haralds Kurpnieks        91

 

Latvijas vadošo ekipāžu vietas PČ posmos (divu
braucienu summā)

1. Nīderlande

Serģis/Stupelis          5.

Daiders/Daiders       15.

Rupeiks/Kurpnieks   6.

2. Francija

Serģis/Stupelis          2.

Daiders/Daiders       9.

Rupeiks/Kurpnieks   np

3. Horvātija

Serģis/Stupelis          10.

Daiders/Daiders       8.

Rupeiks/Kurpnieks   2.

4. Francija

Serģis/Stupelis          2.

Daiders/Daiders       19.

Rupeiks/Kurpnieks   9.

5. Vācija

Serģis/Stupelis          17.

Daiders/Daiders       8.

Rupeiks/Kurpnieks   np

6. Beļģija

Serģis/Stupelis          2.

Daiders/Daiders       8.

Rupeiks/Kurpnieks   12.

 

np – nav punktu