Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Šlēgelmilhs — Deimona Hila vēstuļu draugs

Haralds Šlēgelmilhs atrodas vienā no
autosporta sezonas nepatīkamākajiem un arī intriģējošākajiem brīžiem – latviešu
autosportistam jāvāc budžets un jāmeklē čempionāts un komanda nākamajam gadam.
Šobrīd tiek aktualizēti četri varianti. Pozitīvi – pēc visai dramatiskās
sezonas interese par Haraldu vajadzīgajās aprindās nav zudusi, pieteicies pat
1996. gada F-1 čempions Deimons Hils.
Sestdien, nākamajā
dienā pēc žurnāla Sports šā numura
iznākšanas (6. decembrī), Šlēgelmilhs svinēs 21. dzimšanas dienu.
Pievienojoties apsveicējiem, izprašņāju Haraldu par gaidāmajiem notikumiem viņa
karjerā.Četri krasti„Liekas, ka decembra
beigās vai janvāra sākumā man varētu kļūt skaidrs, ko darīšu nākamajā sezonā.
Ilgāk vilkt garumā nebūtu veselīgi," skaidro Šlēgelmilhs.1. variants: GP2 – piemērots, bet nereāls„Pirmais variants,
kas man un manai karjerai šobrīd būtu vispiemērotākais, ir GP2 čempionāts.
Zinu, ka varētu tajā labi startēt. Taču finansiālu apsvērumu dēļ šis seriāls ir
visnereālākais, jo prasa milzīgas sezonas izmaksas. Prasītais budžets ir
pusotrs miljons eiro.2. variants: World Series powered by Renault – šābrīža mērķis„Šajā čempionātā
šobrīd man ir vairāki piedāvājumi no komandām, vēl tikko ar vienu no tām sazvanījos.
Ar šo vienību man izveidojies ciešāks kontakts, jo to atbalsta sponsors, kurš
būtu gatavs segt arī lielu daļu no mana nepieciešamā budžeta. Ja ņem vērā, ka
kopējā nepieciešamā summa ir miljons eiro, tad, pusi nosedzot, mums būtu
jāatrod 500 tūkstoši, ko būtu reāli sakasīt.
Šajā čempionātā arī man ļoti gribas braukt, jo patiesībā tas ir ļoti līdzīgs
GP2, ātrums un jauda pat lielāka, karbona bremzes, ļoti spēcīga konkurence.
Turklāt čempionāts ir ļoti prestižs, jo veiksmīga starta gadījumā tas palīdz
nodrošināt labu nākotni autosportā – seriālam ļoti nopietnu uzmanību
pievērš F-1 komandas. Tie paši Roberts Kubica, Sebastjans Fetels, kurš pat
nebija spēcīgākais, nākuši no šā čempionāta. Komandas šefs, ar kuru
kontaktējos, pat teic, ka pēdējos gados no Renault
pasaules sērijas F-1 tikuši vairāk braucēji nekā no GP2."

 

3. variants: Formula Master – vēl viens gads

„Pastāv iespēja, ka
aizvadīšu vēl vienu sezonu šogad apgūtajā Formula
Master
čempionātā. Ja tā, tad diez vai Trident
Racing
komandā. Tomēr, rezumējot sezonu, komanda pieļāva visai daudz kļūdu,
un galu galā pat nepalika tās labākās attiecības ar šo vienību. Vīrs, kurš mani
šajā komandā novērtēja un bija priekšnieku pulkā, no komandas pirms divām
nedēļām ir atbrīvots, un faktiski vienībā vairs nebūtu cilvēku, kuri mani
sagaidītu atplestām rokām. Apzinos, ka pie viņa atlaišanas arī mēs esam daļēji
vainīgi, jo viņš ļāva man startēt situācijā, kad bijām komandai jau parādā.
Protams, šis parāds komandas īpašniekam nepatīk. Taču sezonas laikā mani novērtēja,
arī es biju uzticīgs vienībai sezonas laikā. Kad čempionāta otrajā pusē abi
mani komandas biedri pacēla cepures un paziņoja, ka komanda ir par vāju, un
aizgāja, es paliku un nobraucu sezonu līdz galam. Debijas sezonā komanda guva
otro vietu kopvērtējumā, un lielāko punktu daļu izcīnīju es. Atmiņas par Trident palikušas ar dalītām jūtām.
Šobrīd ir kontakti ar vairākām komandām, arī mūsu šāgada spēcīgāko konkurenti
un uzvarētāju J.D. Motorsport.
Čempionātā gatavojas debitēt jauna vienība, kura man piedāvā izcili izdevīgus
finansiālos noteikumus, taču tā nebūtu cīnītāja par uzvarām. Būtu riskanti
mesties šādā vienībā un zaudēt vēl vienu gadu. Protams, šis variants netiek
atmests, ja nu mēs nedabūjam nekādu finansējumu nākamajam gadam. Taču
patiesībā, ja paliekam šajā pašā čempionātā, vienīgais mērķis ir to uzvarēt.
Tāds uzdevums bija arī šogad, taču nedz mans, nedz komandas sniegums nebija tik
labs, kādam tam vajadzēja būt. Arī es apzinos savas kļūdas, tāpat ir skaidrs
arī tas, kur un kad kļūdījās Trident.
Sešās sacīkstēs, kurās dažkārt bija cerības pat uz pjedestālu, neguvu punktus.
Savukārt šķietami veiksmīgie braucieni atstāja sajūtu, ka varēju daudz vairāk."

4. variants: Formula 2 – ar Hila un Moslija aizmuguri

Seriāls, kuru piemin
Haralds, tika dibināts šogad, un tam ir milzīga FIA Maksa Moslija aizmugure,
viņš ir viens no iniciatoriem. Savukārt bijušais F-1 čempions Deimons Hils ir
piesaistīts seriālam kā galvenais virzītājs. Lai arī vairāki speciālisti F-1
aprindās izteikušies, ka paredzētās salīdzinoši niecīgās izmaksas, kas it kā
būtu nepieciešamas jaunajiem sportistiem, ir utopiskas, Moslija ieinteresētība
šā čempionāta un attiecīgi to dalībnieku virzīšanā var izrādīties svarīgs
elements, ja skatāmies uz F-1. Savu redzējumu skaidro Šlēgelmilhs: „Man atnāca vēstule no Hila ar reālu
piedāvājumu par startu nākamā gada čempionātā. Tas ir pilnīgi jauns čempionāts,
paredzētās zemas izmaksas, startēs, maksimums, 20 braucēji. Sērijas koncepts ir
ļoti interesants un labs. Sacīkšu un tehnikas principi būs pietuvināti F-1
pasaulei, sacīkstēs notiks boksu apmeklējumi, uzvarētājam būs iespēja aizvadīt
F-1 izmēģinājumus. Un vislabākais ir fakts, ka tehniku kontrolē viens
organizators, viena kompānija visu čempionāta laiku. Protams, būs atsevišķas
komandas, inženieru grupas, kas strādās ar attiecīgajām mašīnām. Taču lielākoties
visu kontrolēs rīkotājs. Motoru kontrole notiks visiem braucējiem vienlaikus,
pēc katra brauciena tiks pārbaudīti dzinēju rādītāji, un tas tiks nomainīts, ja
kāds būs zaudējis savas īpašības. Seriāla pamatideja – sarīkot čempionātu,
kurš atbilstu savam nosaukumam ātruma un jaudas ziņā, taču nebūtu tik ārkārtīgi
dārgs kā GP2, kurā tā rīkotāji Flavio Briatore un Bernijs Eklstons uzskrūvējuši
dramatiskas izmaksas."

Ko tagad darīt?

Pēc visiem šiem
variantiem… ko tagad iesākt? Tie visi šķiet loģiski un noderīgi, katrs
šķietami piedāvā lieliskas turpmākās karjeras iespējas, un labi rezultāti būtu
ļoti prestiži. Taču kurš no tiem būtu labāks? Haralds atzīst, ka šobrīd sāk
izjust pieredzējuša menedžera trūkumu, kurš vislabāk mācētu izvērtēt, kādā
virzienā labāk doties. Protams, latvieša gadījumā izvēli diktēs arī iegūtie
līdzekļi. Šlēgelmilhs pats koncentrējas uz Renault
pasaules sēriju. „Pirmām kārtām
šis ir čempionāts ar salīdzinoši īstu, taču veiksmīgu un prestižu vēsturi. Jau
minēju faktorus – F-1 komandas cītīgi tam seko."

Subjektīvi
interesants projekts šķiet F-2. Skaidrs, ka Moslijs, pat ja pēc šā
prezidentūras termiņa aizies no lielā sporta vadības, neko nedara joka pēc, un
viņš jau nu nebūs tas, kurš ļaus savam plānam izgāzties un pēc tam teiks: „Jā, jums bija taisnība, tā nebija laba ideja."
Sava pirmā jaunās ēras F-2 (patiesībā Formula
2
čempionātam ir liela nozīme pasaules autosporta vēsturē, lai arī aptuveni
30 gadus šāds seriāls nav noticis) čempionāta uzvarētāju Makss, šķiet, kaut aiz
ausīm vilktu F-1 virzienā, lai pierādītu, ka viņa plāns strādā. „Tomēr nav garantijas, ka F-2 čempionātā jau
debijas sezonā viss varētu darboties tā, kā iecerēts, ka rīkotājiem pietiks
pieredzes un izpratnes, lai jau pirmajās sacensībās tiktu īstenotas uz papīra
izliktās idejas. Taču, protams, ja man šādā čempionātā pirmajā sezonā izdotos
uzvarēt, tas būtu īpašs panākums. Turklāt šobrīd budžets, kas tiek prasīts, ir
250 tūkstoši eiro, kas, salīdzinot ar pārējiem apskatītajiem variantiem, ir
ļoti pievilcīgi. Taču, vai reāli ar šādu summu sezona būtu veicama, arī neviens
šobrīd nevar pateikt. Skaidrs, ka F-2 ir labāks variants salīdzinājumā ar F-Master. Vietu šajā čempionātā
rezervēšu, un tad viss būs atkarīgs no līdzekļiem. Palikuši pāris potenciālo
sponsoru varianti, došos arī uz Dubaju aprunāties ar saviem paziņām. Teorētiski
var rasties iespēja startēt GP2, tāpēc līdz beidzamajam brīdim citur līgumus
neslēgšu. Tāpat tuvākajā laikā par manām izredzēm viss būs skaidrs Renault pasaules sērijā. Taču kopumā ir
neliels apjukums, kuru ceļu labāk iet. Runājam ar daudziem speciālistiem: viens
saka vienu, otrs kaut ko pavisam citu. Nav īstas skaidrības, kurš čempionāts
manā situācijā būtu labāks. Par to pašu F-2 – dažs teic, ka tās ir pilnīgas
blēņas. Cits skaidro, ka pat tad, ja F-2 izrādās muļķības, labam sportistam tas
var būt pat izdevīgi – uzvari kopvērtējumā, dabū F-1 testus un soļo
laimīgi uz priekšu. Tajā pašā laikā, ja nu F-2 princips nestrādā? Ja nu tiek
pieļautas kļūdas līdzīgu motoru nodrošināšanā? Un šādi ja nu ir visos čempionātos. Tāpēc pietrūkst menedžera ar F-1
pieredzi, kurš šobrīd parādītu ceļu. Savukārt par manu finanšu situāciju
ārzemju speciālisti brīnās – kā es, būdams praktiski vienīgais no reģiona,
kam ir cerības uz F-1, nevaru atrast līdzekļus? Mums taču ir tādas kompānijas!
Taču Latvijā ir grūti atrast naudu."

Taču visā stāstā ir arī
labā ziņa – lai gan šāgada čempionāts Formula
Master
sērijā bija dramatisks un sasniegta ceturtā vieta pēc tam, kad tika
cerēts uz čempiona titulu, vairāku čempionātu daudzas komandas meklē Haraldu un
cenšas viņu ievilināt savās rindās. „Tas
ir tāpēc, ka tie cilvēki, kuri seko līdzi, ļoti labi redz, kāpēc neesmu
pirmais, kāpēc sacīkstēs palieku bez punktiem, cik patiesībā esmu ātrs,"
skaidro Haralds Šlēgelmilhs.

 

Viesturs SAUKĀNS