Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Soļi tuksnešu virzienā

Rīgas Rallijreidu
komanda gatavojas kārtējai Dakaras sacensībai. Rudenim atnākot, vienība aizvada
arvien vairāk sacīkšu ārpus Latvijas, pēdējās no tām – Francijas 24 stundu
brauciens un rallijreids Marokā. Atbildīgais par tehniku, protams, OSCar automašīnu autors Andris Dambis.

Dzelteno sastāvs
skaidrs

Šogad komanda uz Dakaru dodas ar trim sporta mašīnām, kuras
atbalstīs un apkalpos trīs mehāniķu kravas automašīnas. Komandas sastāvs jau
labu laiku zināms – pie stūres Dakaras rallijreidā atgriezīsies Māris Saukāns,
startējot kopā ar stūrmani Didzi Zariņu. Jānis Āzis un Ainārs Princis turpina
sadarbību un startu tuksneša sacīkstē, līdz ar to saglabājot Latvijas
pieredzējušākās ekipāžas statusu. Būs arī debitanti – Andris un viņa dēls
Krists Feldmaņi gatavi savai pirmajai Dakarai. Andris Feldmanis kā pilots
apvidus automobiļu sportā nav iesācējs, jo aizvadījis vairākas sezonas Latvijas
čempionātā, pirms pāris gadiem kļūstot arī par rallijreidu čempionu. Krists
Feldmanis sportā ienāca šā gada sākumā, turpmāk visas sezonas sacīkstes
aizvadot stūrmaņa amatā. Feldmaņi šogad ķērās pie OSCar automašīnas testēšanas – līdz tam Andris startēja Latvijas
čempionāta N1 klasē ar Mitsubishi Pajero.

Andra Feldmaņa sezona pie OSCar stūres ir daudzsološa. Kopš ziemas ātrums audzis ievērojami, taču
viņš spēj pārsteigt arī ar brīžiem nevajadzīgu atraktivitāti – jaudīgā mašīna,
izmantota uz iespēju robežas, liek pa reizei kļūdīties. Kopējā braukšana un
pozitīvā agresija, kuru Feldmaņi izmanto trasē, sola labus rezultātus nākotnē.

Dakaras veterāni
Saukāns un Āzis

Mārim Saukānam šī būs atgriešanās Dakarā pēc 2006. gada
rudenī gūtās muguras traumas Ungārijas sacīkstē. Šajās dienās Māris kopā ar
stūrmani Didzi Zariņu un pārējām divām Dakaras ekipāžām aizvadīja sacīksti
Marokā. Jācer, ka līdz ar muguras saārstēšanu tiks pielikts punkts Māra
neveiksmju sērijai, kas aizsākās pirms pāris gadiem.

Šķiet, augstākos panākumus līdzjutēji gaida no Jāņa Āža un
Aināra Prinča ekipāžas – iespējams, tāpēc, ka Jānis nekautrējās izziņot
stratēģijas maiņu savā pieejā gaidāmajai sacīkstei. Vasarā Āzis sacīja:
„Izdevies finišēt lielākajā daļā Dakaras rallijreidu, kas deva milzīgu
pieredzi. Līdz ar to nākas augstāk uzlikt sportisko latiņu – vairs netiksim
cauri ar runām par finiša sasniegšanu. Jācenšas strādāt pēc iespējas labākam
rezultātam."

Apliecinājums plānu nopietnībai ir Āža un Prinča ekipāžas
starts šā gada Latvijas autorallija čempionātā ar Mitsubishi Lancer Evo VIII. Rezultāti šogad ir atbilstoši ekipāžai,
kura ir pieradusi startēt ar ātrām mašīnām, taču ne rallija vidē. Un atkal tās
pluss ir stabilitāte, lai arī iepriekšējos divos posmos nav izdevies finišēt.

Kas notiek ar
tehniku?

Rīgas Rallijreidu komanda pirms nepilna gada atklāja plānus
trasē izvest jaunu OSCar versiju O3. Divi jaunie eksemplāri startēja
Dakarā. Tā kā paaudžu maiņa tehnikā notika pērn, šogad kardinālas izmaiņas nav
gaidāmas. Konstruktors Andris Dambis, kurš pēdējās dienās bauda sajūsmu par
dēla Kaspara kļūšanu par Latvijas autokrosa čempionu, sacīja: „Rīgas
Rallijreidu komandas sastāvā būs trīs OSCar
automašīnas – divas no tām OSCar O3, bet Feldmaņi brauks ar iepriekšējās
paaudzes mašīnu. Taču Āža un Saukāna O3
nebūs vienādi – Jānim tiks uzbūvēta pilnīgi jauna mašīna, aprīkota ar to pašu Corvette motoru, taču tas būs jaudīgāks
un labāks par līdz šim izmantoto. Māris Saukāns startēs ar mašīnu, kuru
iepriekšējā Dakarā līdz finišam 26. vietā nogādājām mēs ar Didzi Zariņu."

Pagājušajā Dakarā komanda realizēja eksperimentu, sastāvam
piesaistot arī divas citas ar OSCar
braucošās ekipāžas – lietuvieša Aurēlija Petraiša un baltkrieva Sergeja Škeļa
vadītās vienības. Tomēr jau vasarā Riga
RRT
ziņoja, ka optimālais apkalpojamo ekipāžu skaits tomēr nesniedzas pāri
trim mašīnām. Tas gan neatturēs Petraiti ar OSCar,
turklāt jauno O3, startēt nākamajā
Dakarā. „Zinu, ka Aurēlija starts Dakarā no rīkotāju puses ir apstiprināts un
mēs gatavojam viņam mašīnu," sacīja Dambis. „Taču mūsu komandā, kā jau teicu,
startēs trīs ekipāžas – Saukāns, Āzis, Feldmanis. Lietuvieši būs mums tuvumā,
būsim divas draudzīgas, taču atsevišķas komandas. Par baltkrieva Sergeja Škeļa
plāniem neesmu informēts, taču ir skaidrs, ka viņš nākamajā Dakarā nestartēs."

Jauns tonis

Interesanti, ka Petraiša jaunais automobilis tiks krāsots
zaļā krāsā – jauns tonis OSCar
vēstures varavīksnē. Andris Dambis vienmēr aģitējis, ka viņa mašīnas vislabāk
izskatās oriģinālajā dzeltenajā krāsā. Taču Petraiša un Škeļa pērnie eksperimenti
bija ja ne glītāki, tad citādāki nekā ierasts gan. Petraitis savu OSCar bija noziedis lielākoties sarkanā
krāsā, bet Škeļa automobilis bija tumši zils ar sudrabotām atsevišķām virsbūves
daļām.

Škeļa nestartēšana nozīmē, ka trases malā, visticamāk,
paliks arī Sergeja pirmās un šobrīd vienīgās Dakaras stūrmanis latvietis
Aleksandrs Innuss – pieredzējis, talantīgs un sportu izprotošs sportists.

Latviešu iebrukums
Āfrikā?

Motociklistu rindās startam gatavojas Jānis un Einārs
Vinteri – līdz Dakaras startam būs gan kāja saārstēta, gan dziesmas
izdziedātas. Tikmēr interesantas runas klīst par RE Autokluba plāniem – Jānis Naglis un Agris Pētersons gatavojas
vēl vienam Dakaras mēģinājumam, taču pastāv iespēja, ka viņiem piebiedrojas arī
bijušais rallists, nu pāris sezonas džipu braucējs Aldis Vilcāns ar vēl vienu Mitsubishi. Komanda cītīgi sadarbojas ar
Krievijas sportistiem un strādās ar viņiem arī Dakarā.

2008. gada Dakaras ralllijreids startēs 5. janvārī Lisabonā
un ilgs tradicionāli divas nedēļas. Sportisti viesosies četru valstu teritorijā
– Portugālei sekos Maroka, Mauritānija un Senegāla. Nākamajā Dakarā būs garāki
ātrumposmi. Šogad trase neparedzētu izmaiņu dēļ bija aptuveni 4300 kilometru
ātrumposmos, bet 2006. gadā – nedaudz virs 4800 km. 2008. gada Dakaras
rallijreidā sporta režīmā būs jāpavada aptuveni 6000 km, kas ir gandrīz puse no
visa maršruta. Līdz ar to īsāki paliks pārbraucieni.

 

Viesturs Saukāns