Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Solis, kura varēja nebūt

Haralda Šlēgelmilha uzvara F3 Euroseries Nirburgringas posma otrajā
braucienā ir ļoti svarīgs pavērsiens viņa karjerā. Tieši šīs uzvaras
iespējamība tika apšaubīta, jo čempionātā ļauts uzvarēt tikai īpašiem
jauniešiem. Turklāt, ja panākumu tuvāko divu gadu laikā nebūtu, visi mūsu zemes
sapņi par F-1 izgaistu. Šobrīd situācija mainās.

F3 Euroseries līderu vidū parasti ir braucēji ar spēcīgu
menedžmenta aizmuguri, citu jau no kartinga laikiem pieskata kāda F-1 komanda,
kas garantē braucēja piedalīšanos vismaz F-1 vienības privātajos testos. Gluži
kā pirmajā formulā uzvar tie, kam jāuzvar, bet citi var savākt to, ko pēc
savstarpējām cīņām vai kļūdām atstājuši favorīti.

Tāpēc Šlēgelmilha un
viņa HS Technik komandas uzvara ir
sensācija. Gan Haralds, gan vienība ir iesācēji šajā čempionātā, vēl sezonas
sākumā iekļūšana sacīkšu pirmajā desmitniekā bija ļoti sarežģīts uzdevums.
Apbrīnojams arī fakts, ka panākumi sasniegti pēc gara pārtraukuma čempionātā –
parasti šādas pauzes vairāk nāk par labu bagātākām komandām, kurām pietiek
resursu, lai attīstību turpinātu arī atvaļinājuma laikā. Īsāk – Nirburgringā
notikušais ir fenomens, vienalga, vai to veica latvietis, vācietis vai krievs.

Uzvara nāca smagi

Haralds noturēja aiz
sevis visus čempionāta līderus – Grožānu, Buemi, Hulkenbergu. Brauciena laikā
Šlēgelmilham aizmugurē turējās Grožāns, neatkāpjoties no līdera tālāk par 0,4
sekundēm. Pēc sacīkstes divām trešdaļām francūzis pat devās uzbrukumā
latvietim, taču Haralds izmantoja visas trases priekšrocības, nosedzot
čempionāta līdera uzbrukumus. Vēlāk Grožāns Haraldu atbrīvoja no savas
uzmācības, ļaujot Šlēgelmilham uzvarēt. Ceļš uz panākumiem sākās jau pirmajā šī
posma norises dienā. Lai gan piektdienas kvalifikācijā Haralds uzrādīja devīto
ātrāko laiku, sestdienas sacensībās bija jāstartē no 14. pozīcijas, jo astoņiem
sportistiem, tostarp arī Haraldam, tikai piespriests sods par ne visai
izprotamu dzeltenā karoga zonas pārkāpumu brīvajos treniņos. Sestdienas
sacensības Šlēgelmilham sākās ar divu vietu zaudējumu pirmajā aplī, tomēr
sacensību gaitā Haraldam izdevās aizcīnīties līdz astotajai vietai un iegūt
savus pirmos divus punktus seriāla kopvērtējumā. Ar šādu finišu Haralds
nodrošināja pirmo starta vietu svētdienas sacensībās – pirmie astoņi sestdienas
braucēji svētdien startē apgrieztā secībā.

Citi neticēja

Gan vācu, gan angļu,
gan franču komentētāji trasē un televīzijā pirms svētdienas starta bija gatavi
saderēt, ka Šlēgelmilhs zaudēs līderpozīciju pirmajā, labākajā gadījumā, otrajā
aplī. Francūži bija pārliecināti, ka mazpazīstamā braucēja atrašanās priekšā
viņu jaunajam Prostam – Grožānam neradīs nekādus sarežģījumus, varbūt pat
palīdzēs atrauties no galvenajiem konkurentiem.

Taču jau trešajā aplī
visu komentētāju nievas nomainīja izbrīns – Haralds turas pirmajā vietā. 28
apļus garās sacīkstes laikā francūži dzirdēja, kā viņu komentētājs bija spiests
atzīt: „Laikam ņemu savus vārdus
atpakaļ. Viņš tiešām labi turas!"

Tagad atliek vērot,
kādas atskaņas sagādās šī uzvara. Ir skaidrs, ka tā nepaliks nepamanīta, taču
viens panākums gan arī nedod nekādas garantijas izaugsmei. Varam vien novēlēt
veiksmi Haralda šā brīža menedžeriem, jo īpaši viņa tēvam Vladislavam.

Ļoti daudz nozīmē
Latvijas braucēja uzvārda parādīšanās prestižākajā Eiropas motoru sporta žurnāla
Autosport ne mazāk prestižajā mājas
lapā autosport.com. Tur par nīkuļiem
neraksta!