Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Solis pretī rallijkrosa atdzimšanai

Nedēļas nogalē sporta
kompleksā 333 pa ceļam
uz Ropažiem notiks rallijkrosa braucēja Ilgoņa Krūmiņa kluba IKE Racing kausa izcīņa rallijkrosā,
kurā startēs ne tikai vietējie braucēji un Baltijas NEZ zvaigznes, bet arī
skandināvu meistari. Šobrīd izdevies savervēt vairākus norvēģus, pāris somus,
dāņus un citas zvaigznes.

Sacīkstē paredzētas
trīs klases – D-1, Open un apvienotā Fast 1600 un Super 2000 kategorija. Ilgonis Krūmiņš piebilst, ka sacīkstē varēs
piedalīties ne tikai krosa braucēji. Derīgas ir mašīnas arī no citiem
čempionātiem, galvenais noteikums ir derīgs drošības karkass un braucēja
licence.
Zēbergs, rallisti un ārzemnieki
Dzirdēts, ka D-1 klasei
gatavojas ne tikai leģendārais Aldis Zēbergs, bet arī rallija un minirallija
braucēji. Open klasē plānotais
dalībnieku skaits sniedzas pāri desmit sportistiem. Pieteikumu sūtīšana nedaudz
iekavējusies līdz ar Latvijas čempionāta pēdējo posmu. Līdz svētdienai nebija
skaidrs, cik daudz latviešu mašīnu paliks kaujas gatavībā pēc izšķirošās
sacīkstes Brenguļos. Gatavi cīņai, protams, NEZ rallijkrosa līderi soms Silvo
Vītanens un Ilgonis Krūmiņš, rallijkross nevar notikt bez Igora Gabeca.

Zvaigžņu lietus

Priekšpiedziņas klase
sola pilnīgu grautiņu. Uz starta vismaz divdesmit dalībnieku, viņu vidū
rallijkrosa meistari Jānis Aleksejevs un Reinis Safonovs, krosa elite ar
Oļģertu Vērmani junioru un Ulvi Bujānu priekšgalā.

Tāpat tiek minēts
kaut kas par balvu uzvarētājam 1000 eiro apjomā. Bet skatītājiem vēl arī
koncerts sestdien, Ufo ampele sacīkšu dienā, Stundride un Drift Show (kas tie tādi? Lūk, aizbrauciet un
apskatieties!).

Protams, šī sacīkste
tiek veidota kā spilgts komercpasākums. Taču tā mērķi ir viscēlākie. „Tas ir dīvaini, ka Latvijas komanda nav
uzvarēta nevienā no NEZ rallijkrosa čempionāta sezonām, bet mums nav sava
nacionālā rallijkrosa čempionāta," skaidro rallijkrosa fans Krūmiņš. „Mums ir četri komandu tituli, desmit
individuālie čempiontituli no 17 iespējamiem četrās sezonās sporta veidā, kura
Latvijā nav! Tas nav normāli. Gribu, lai šī sacensība kalpo kā jauns sākums
rallijkrosa tradīcijām Latvijā."

Jauns sākums

Trasi sporta
kompleksā 333 gatavo Krūmiņš ar
saviem domubiedriem. Tā būs ātra un sarežģīta sportistiem, līdz ar to
interesanta skatītājiem.

Šā gada NEZ
rallijkrosa Open klases vicečempions
Ilgonis Krūmiņš minēja, ka Latvijā nav rallijkrosa čempionāta. Ja precīzi, šāds
seriāls neeksistē kopš 2001. gada, bet Latvijas autosporta vēsturē notikuši
tikai četri čempionāti. Rallijkross valstī fragmentāri atjaunojās 2004. gadā,
kad tika dibināts NEZ čempionāts, un viens no tā posmiem notika Bauskā. Vairāk
par šo vienu posmu gadā Latvijā braukšana pa grunts un asfalta klāto apli
nenotiek.

Jāpiebilst, ka par
Latvijas rallijkrosa čempioniem laikā no 1998. līdz 2001. gadam kļuva šobrīd
atzīti autosporta speciālisti: leģendārais Vladislavs Šlēgelmilhs (šobrīd
populārā Haralda tēvs), rallija braucēji Māris Neikšāns, Mārtiņš Svilis un
Agris Upītis, krosa meistari Jānis Bogdanovičs, Uģis un Ivo Traubergi un citi.

Pirmdien varēsim
ziņot, ka Latvijā rallijkross ir dzīvs?

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO

Krūms un
viņa viesi.
Ilgonis Krūmiņš
gatavo rallijkrosu, kurā startēs ne tikai vietējie matadori – ap desmit
ārzemnieku ir ceļā uz Ropažiem.