Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Soms zina, kur rakņāties

LMT
Latvijas rallija čempionāts reizē ar priekšpēdējo, ceturto, posmu – ralliju
Kurzeme 2008 – sasniedzis
kulmināciju, jo dramatiski mainījusies kopvērtējuma situācija Latvijas
čempionāta N4 un N3 klasē, kā arī intriga saglabājas Latvijas kausa 2WD+
kategorijā. Vienīgi A+ klasē par Latvijas kausa ieguvējiem priekšlaikus kļuvuši
pēdējo trīs LMT Latvijas čempionāta
posmu uzvarētāji Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis (Skandi Auto Rallija komanda). Pārāk interesanti
Liekas, Latvijas autorallija
51 gadu senajā vēsturē šis varētu palikt atmiņā kā viens no skandalozākajiem
čempionātiem. Viss sākās jau ar piespiedu izmaiņām kalendārā sezonas gaitā, kad
no plānotajiem septiņiem posmiem gatavi notikt ir tikai pieci. Ļoti iespējams,
N4 klases čempiontitula likteni izšķirs Liepājas rallijā piešķirtās
diskvalifikācijas kopvērtējuma līderiem un galvenajiem favorītiem. Turklāt
diemžēl tiek cilāts arī drošības jautājums. Cēsu rallijā Jāņa Kārkliņa avārija
bija skaidrojama ar apstākļu sakritību, bet sekas uzskatāmas par pozitīvāko
iespējamo iznākumu šādā situācijā, kas skaidrojams ar augsto tehnisko
aprīkojumu, kas bija sportista rīcībā. Cēsīs arī pieminekļu stumdīšana vairāk
izraisīja ažiotāžu, nevis pārdomas par drošības jautājumiem – tā gadās. Taču
Kurzemes rallijā mašīnas divas reizes
tika aiz drošības lentēm, un šādu momentu uz „tā gadās" norakstīt nedrīkst. Par laimi, viss beidzās puslīdz
laimīgi, lai arī Latvijas rallija sabiedrībai būs jāpavada ilgas stundas,
analizējot, kas un kāpēc notika.

Līderi uzķērās

Kardinālu pavērsienu
pēc Liepājas pusē notikušā LMT
Latvijas rallija čempionāta ceturtā posma ieguvusi prestižā N4 klase. Pēc
čempionāta līderu un sākotnējo rallija Kurzeme
pirmo divu vietu ieguvēju Jāņa Vorobjova/Gunta Ervalda un Anda Neikšāna/Pētera
Dzirkala diskvalifikācijas N4 kopvērtējuma vadībā nonākusi Aivja Egles/Mārtiņa
Jeruma (RAMI R-evolution Racing)
ekipāža. Interesanti, ka pirms LMT
čempionāta ceturtā posma Egles/Jeruma vienībai netika prognozētas īpašas
cerības cīnīties par 2008. gada čempionu titulu. Tiesa, gan Vorobjovs/Ervalds (SEB Līzings
Rallija komanda
), gan Neikšāns/Dzirkals (LMT Rallija komanda) iesnieguši apelāciju saistībā ar rezultātu
anulēšanu par tehnisko noteikumu pārkāpumu, tāpēc situācija kopvērtējumā var
mainīties vēl līdz rallijam Latvija 2008.
Bet, ja rallija Kurzeme rezultāti
paliek nemainīgi, pēdējā posmā intriga augstākajā pakāpē – par čempioni
Egles, Vorobjova un Neikšāna cīņā kļūst tā ekipāža, kura sasniedz augstāko
rezultātu.

Starpgadījums tehniskajā kontrolē tapis interesanti.
Latvijas labāko rallija braucēju automobiļus pēc finiša pētīja speciālists no
Somijas Īro Palmi. Un Latvijas čempionāta ceturtajā sacīkstē izrādījās, ka
jāzina tikai virziens, kurā meklēt, pēc principa – piesieties var arī
sētas mietam. Iespējams, analīzes vērts būtu noskaidrot, cik tīši vai netīši
radušies tehniskie pārkāpumi, cik pamanāmi vai nepamanāmi tie bija iepriekšējos
posmos, kad ārvalstu viesu tehniskajā komisijā bija mazāk. Fakts paliek fakts –
šobrīd ir atklāti ļaundari, kuri saņēmuši sodu. Protams, kā minēju, katram no
viņiem ar apelācijas palīdzību iespējams pierādīt, ka viņi ir īsti jaukumiņi.

Leščs nokļūst sprukās

LMT
Latvijas čempionāta N3 klasē līdz ar izstāšanos pašmāju rallijā pamatīgas
problēmas kopvērtējumā sev sarūpējuši čempioni un šīs sezonas galvenie favorīti
Dans Leščs/Jānis Vīksna (Bensons Honda
Racing
). Čempionāta vadībā nonākusi Ulda Brieža/Monvīda Austruma ekipāža,
kura pēc otrās vietas Liepājā izveidojusi septiņu punktu pārsvaru pār
Lešču/Vīksnu. Tas nozīmē, ka Briedim/Austrumam, lai kļūtu par Latvijas
čempioniem, pietiktu ar sesto vietu pat tad, ja Leščs/Vīksna uzvar pēdējā
posmā. Šīs komandas čempiontituls būtu viena no lielākajām pēdējo gadu LMT Latvijas čempionāta sensācijām, jo
ekipāžai šī ir tikai pirmā sezona lielajā rallijā.

Tikmēr atzīmēšanas
vērta ir citas debitantekipāžas Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska (Auto Stils Rally Team) uzvara rallijā Kurzeme 2008 – N3 kopvērtējuma
trijniekā nonākušas jau divas debitantu vienības.

Viens dalāms, otrs jau sagrābts

Joprojām sīva
spēkošanās gaidāma 2WD+ Latvijas kausa izcīņas klasē. Lai arī tehniskas
neveiksmes piedzīvoja lielākā daļa klasē startējušo, ieskaitot līdzšinējos
līderus Ivo Ķilpi/Arti Ceriņu, pirmās divas vietas ieguva titula pretendenti
Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs (Bensons
Honda Racing
) un Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts. Starp ekipāžām šobrīd ir
trīs punkti kopvērtējumā, kas nozīmē, ka duelis par Latvijas kausu turpināsies
līdz pat pēdējam seriāla ātrumposmam.

Latvijas kausa A+
klasē noskaidrojās, ka 2008. gada Latvijas kausa ieguvēja ir ekipāža Ivars
Vasaraudzis/Valdis Spredzis (Skandi Auto Rallija komanda). Uzvarot Liepājas
rallijā situācijā, kad finišu nesasniedza tuvākie sekotāji Kaspars un Armands
Šimkus (Subaru Rally Team Latvia) un
Aleksandrs Gorelovs/Igors Skuridins, Vasaraudzis/Spredzis kļuvuši kopvērtējumā
neaizsniedzami jebkurā rallija Latvija
2008
iznākumā.

Komandu čempionātā Skandi Auto Rallija komandai neizdevās
likvidēt ne punktu no Bensons Honda
Racing
pārsvara, jo līdervienības Kurzemē sasniedza vienādu punktu skaitu.
Līdz ar to Bensons Honda Racing
atrodas ļoti tuvu sen gaidītam panākumam.

LMT
Latvijas rallija čempionāta pēdējais, grandiozās cīņas izšķirošais posms –
rallijs Latvija 2008 – notiks 4. un
5. oktobrī.

 

LMT Latvijas čempionāta un kausa izcīņas
kopvērtējums pēc 4. posma

N4

1. Aivis Egle/Mārtiņš
Jerums (RAMI R-evolution Racing)          29

2. Jānis Vorobjovs/Guntis
Ervalds (SEB Līzings Rallija komanda)       28

3. Andis
Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda)        27

4. Māris
Neikšāns/Gundars Kreilis (LMT Rallija komanda)       16

5. Mārtiņš
Būčiņš/Renārs Francis (Parex Līzings
Rally Team
)  13

6. Aldis
Pīlēns/Miķelis Mežaks (ERGO Rally Team)       10

N3

1. Uldis Briedis/Monvīds
Austrums (ind.)   29

2. Dans Leščs/Jānis
Vīksna (Bensons Honda Racing)  22

3. Zigurds
Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils
Rally Team
)   19

4. Mārtiņš
Meldrājs/Gundars Vītols (Liepājas Rallija
komanda
)            18

5. Arvis
Vecvagars/Ainārs Šusts, Ainārs Kalniņš (ind.)    15

6. Gatis
Vecvagars/Ainārs Kalniņš (Mūsa Motors
Rīga
) 14

A+

1. Ivars
Vasaraudzis/Valdis Spredzis (Skandi Auto
Rallija komanda
) 33

2. Kaspars
Šimkus/Armands Šimkus (Subaru Rally Team
Latvia
)      19

3. Aleksandrs
Gorelovs/Igors Skuridins (VeGa Sports)   16

4. Ainārs
Igaveņš/Gatis Cimdiņš, Uldis Znotiņš (AutoStils
Rally Team
)           14

5. Uldis Sesks/Anete
Seska (Liepājas Rallija komanda)           14

6. Elviss
Hermanis/Intars Šulcs (Talsu Rallija
komanda
)           12

2WD+

1. Artis Štrauss/Raimonds
Tihonovs (Bensons Honda Racing)            35

2. Viesturs
Tilgass/Modris Žeimuts (ind.)   32

3. Ivo Ķilpis/Artis
Ceriņš (ind.)         23

4. Gintars
Ozoliņš/Māris Spēlmanis (ind.)  11

5. Ivars
Norberts/Guntars Zicāns (ind.)       8

6. Krišjānis Caune/Vilnis
Vitkovskis (ind.) 6

Komandas

1. Bensons Honda Racing 52

2. Skandi Auto Rallija komanda    39

2. LMT Rallija komanda     34

4. SEB Līzings Rallija komanda    23

5. RAMI R-evolution Racing          23

6. Liepājas Rallija komanda          16