Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Svešumā labot kļūdas

Nedēļas nogalē Vācijā, Zēlovas trasē
turpināsies Eiropas autokrosa čempionāts – arī latvieši aizvadīs čempionāta
ceturto posmu. Šī būs sacīkste pēc Latvijas posma, kas notika maija beigās
Bauskā. Nav šaubu, Autocross Team Latvia
sportisti un pārējie dosies uz ārzemēm, lai reabilitētos pēc katastrofālās
Bauskas sacensības. Pastiprināts sastāvs

Uzreiz gan
jāpiebilst, ka labā ziņa ir Bauskas sacīkstes varoņa, ceturtās vietas ieguvēja
Alda Zēberga starts čempionāta turpmākajos posmos. Aldis solās būt uz starta
Vācijā, kā arī vairākās citās sacīkstēs. Tas nozīmē, ka D-1 klasē cerības uz
augstiem rezultātiem Latvijas komandai divkāršojas. Bez Zēberga sezonu turpinās
arī Jānis Bogdanovičs, kuram Latvijas posmu iznīcināja motora defekts.Bagiju D-3A klasē uz
starta stāsies divi Latvijas braucēji – Autocross
Team Latvia
pārstāvis Jānis Boks un labākais no mūsējiem māju posmā
Anatolijs Abramovs, kurš var lepoties ar 11. vietu Bauskā. Pieteikumu uz
Vācijas un nākamajiem posmiem aizsūtījis arī Guntis Kļaviņš, taču finanšu iespējas,
liekas, atstājušas viņu mājās, lai arī par to vēl īstas skaidrības nav.Čempionātā sākas
izšķirošs periods – divu mēnešu laikā braucējiem jāveic četri posmi, kas notiks
Vācijā (Zēlovā un Mačenbergā), Čehijā (Novapakā) un Slovākijā (Lučeņecā). Šajos
Centrāleiropas posmos ir izcila sacīkšu apmeklētība. Piemēram, Novapakā uz
starta stājas gandrīz pusotrs simts dalībnieku, no kuriem lielākā daļa startē
tieši Boka un Abramova D-3A klasē. Ja paveicas, šī ir laba iespēja nodemonstrēt
izcilu sniegumu. Ja neveicas, dažā no šiem posmiem var palikt bez kopvērtējuma
punktiem.

Par izredzēm salonauto klasē

Atgriežoties pie D-1
klases, jāpiebilst, ka, lai arī latviešu kļuvis vairāk, izredzes uz uzvaru
īpaši nepalielinās, jo klasē iekļāvušies vēl pāris ļoti spēcīgi sportisti.
Līdzšinējam spēcīgajam sastāvam pievienosies, piemēram, Čehijas čempionāta
bronzas medaļas īpašnieks Jans Bartošs, tāpat spēcīgais krievu izcelsmes
Lietuvas pārstāvis Ņikita Kondrahins, Krievijas braucējs Vladimirs Soročinskis.
Atgriezties gatavs arī šveicietis Marsels Egs, kura sezona pārtrūka pēc
avārijas čempionāta pirmajā posmā Portugālē. Visi minētie, tāpat kā Zēbergs un
Bogdanovičs, ir pjedestāla pozīciju pretendenti. Taču viņiem priekšā šobrīd ir
galvenie favorīti Nerjuss Naujokaitis, Vāclavs Fejfārs, Aleksandrs Kvašņins,
Tomašs Karai, Ladislavs Brožeks, Vadims Makarovs… Vari būt pirmais, vari būt
desmitais, bez cerībām uz ko vairāk! Čempionāta spēku samēri šķiet sen
neredzēti līdzīgi.

Reāli Bogdanovičam un
Zēbergam ir izredzes uz vietu trijniekā, tur gan nepieciešama zināma veiksmes
deva. Jāņa pluss teorētiski ir spēcīgā tehnika, taču pēdējie posmi uzlikuši
pamatīgu jautājuma zīmi tās izturībai. Alda priekšrocība ir milzīgā pieredze un
krietni nosvērtāka pieeja sacīkstēm – ja sezonas kopējie mērķi nav tik
uzspīlēti kā tautietim, braukt šķiet vieglāk. Katrā gadījumā Bauskas sacīkstē
demonstrētais atgādināja, ka Zēbergs spēj būt nesatricināms kā klints un
vajadzīgā brīdī izdarīt dzēlienu konkurentiem.

Labi, ka sacensībā
būs divas mašīnas ar Latvijas karogu. Kā pierādīja Bauska – slikti, ja tām ir
iespēja satikties trasē. Gan Zēbergs un Bogdanovičs, gan Latvijas bagiju
braucēji dažādās kombinācijās pamanījās trasē kontaktēties, postot viens otra
braucienu. Jācer, ka pietiks veiksmes un savaldības nebojāt vienam otra tehniku
vismaz līdz finālbraucienam!

Bagijos būs grūtāk

Sarežģīti prognozēt,
kāds būs Jāņa Boka sniegums pēc Bauskas katastrofas. Latvijas posmā no
potenciāla sacīkstes uzvarētāja pēc divām kļūdām Boks palika vienā no pēdējām
vietām. Tā bija cena, kas jāmaksā par startu savās mājās. Jānis un viņa komanda
šobrīd atzīst, ka pirms māju sacīkstes paši sevi pārāk sakurinājuši un Jāņa
kļūdas radījusi vēlme sasniegt rezultātus, kuri, iespējams, tomēr nebija pa
spēkam. Turklāt Boka gadījumā darbiņš būtu arī sporta psiholoģijas
speciālistiem – braucējs nopietni cīnījās ar sabiedrības spiedienu, taču
salūza, turklāt savās mājās jau otro gadu pēc kārtas. Tie, kas redzējuši Jāņa
braucienus tikai Bauskas posmos, šķiet nespēj noticēt, ka Jānis var uzvarēt
Eiropas čempionāta posmos. Taču Boks jau pierādījis, ka ir uzvarētājs, ja viņam
neviens netraucē. Kas notiks Vācijā, Čehijā un citos atlikušajos posmos – varam
tikai minēt. Viņš pat 40 braucēju konkurencē var tikt uz pjedestāla, tāpat kā
15 braucēju konkurencē var samierināties ar vietu ārpus fināla. Portugāles
izcilais sniegums un Bauskas katastrofa nav rādītāji, kurus savienojot veidojas
priekšstats par Boka izredzēm.

Anatolija Abramova
ierocis, liekas, ir stabilitāte, bet ar to būs krietni par maz Čehijas un
Slovākijas posmos, kur cīnīsies daudz spēcīgu dalībnieku, taču Vācijā, uz kuru
pieteikušies ap diviem desmitiem sportistu, var gadīties labs rezultāts.
Abramovs krietni progresējis braukšanas meistarības ziņā, arī tehnika top
arvien ātrāka, tāpēc Anatolija sniegumam vajadzētu stabilizēties. Tukumnieks
būtu pelnījis iekļūt A fināla pirmajā desmitniekā kaut vai kā balvu par divām
nodevīgām 11. vietām 2007. un 2008. gada Bauskas posmos – abas reizes viņš
bijis pirmais aiz finālistu svītras.

Eiropas autokrosa čempionāta kopvērtējums pēc
3. posma

D-1

1. Nerjuss
Naujokaitis (Lietuva, VW Polo) 49

2. Aleksandrs
Kvašņins (Krievija, Renault Clio)   41

3. Tomašs Karai
(Ungārija, Mitsubishi Lancer Evo6)      36

7. Jānis Bogdanovičs
(Latvija, Ford Focus)          32

12. Aldis Zēbergs
(Latvija, Toyota Corolla)          13

 

D-3A

1. Ladislavs Hanāks
(Čehija, Volkswagen)           60

2. Kristians
Fraišlāds (Vācija, Buchl VW) 46

3. Ondžejs Muzils
(Čehija, Suzuki Muby)  43

7. Jānis Boks
(Latvija, F&S Honda)           24

17. Anatolijs
Abramovs (Latvija, F&S Honda)      6

20. Juris Kuļikovskis
(Latvija, Spitznagel Opel)    5

27. Guntis Kļaviņš
(Latvija, Suzuki)            1

 

D-3

1. Petrs Tureks
(Čehija, BMW)       54

2. Bernds Štūbe
(Vācija, F&S Stubbe)      52

3. Jaroslavs Hošeks
(Čehija, Audi A8)      42

19. Aleksejs Jaluņins
(Latvija, Volkswagen)          4

 

FOTO (VISAS:
Zigismunds Zālmanis (Nikon) )

 

Zēbrgs

 

Atgriežas. Aldis Zēbergs Eiropas autokrosa čempionātā ārpus Latvijas
startēs pirmo reizi kopš 2006. gada sezonas beigām – veterāns atgriežas
augstākajā līgā

 

Bogdanovitch

Iemesls smaidīt. Jānim Bogdanovičam iepriekšējā posmā iznīka
mašīnas motors. Taču viņa komanda cītīgi gatavojas un, iespējams, Jānis jau
Vācijā atradīs iemeslu pasmaidīt

 

Karstās galvas atdziest. Klīst runas, ka Jāņa Boka komandas iekšienē
Bauskas posms piedzīvojis vētrainu analīzi. Pēc smagajām sacīkstēm Bauskā
vajadzētu sekot mierīgākam posmam ārvalstīs.