Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Vasaras tendences — uz ārzemēm!

Aprīļa otrajā pusē startē Latvijas autosporta vasaras sezona, kura, kā ierasts, tiek gaidīta ar cerībām uz interesantām sacensībām un daudziem dalībniekiem. Skaidrs, ka būs gan notikumi, gan atklāsmes par to, kas autosportā būtu jāmaina. Patīkami, ka latvieši nekautrējas doties starptautiskā motoru sporta virzienā.

MASVEIDA EVAKUĀCIJA

Latvijas autosporta pārstāvji vēsturiski bijuši kautrīgi cīņās braucēji uz ārvalstīm, ar to domājot plašāku telpu par Baltijas reģionu. Nepārtraukti to dara autokrosa sportisti, startējot Eiropas čempionātā, pēdējos gados īpašu troksni sarūpējuši rallijkrosa braucēji. Taču citās disciplīnās starti bijuši fragmentāri.

Tomēr jau tagad, kamēr Latvijā vasaras sezona tikai sākas, mūsējie jau paspējuši aizvadīt aizraujošas cīņas. Vistālāk ģeogrāfiski aprīļa pirmajā pusē bija ticis drifta speciālists Kristaps Blušs, kurš uzsācis startus ASV Formula Drift seriālā. Pirmais posms gan nebija veiksmīgs tehnisku problēmu dēļ, tomēr potenciāls ir.

Autošosejas braucējs Konstantīns Calko tikmēr uzsācis karjeru European Le Mans seriālā, startējot savas komandas SVK by Speed Factory LMP3 klasē. Pirmais posms Lielbritānijā nebija spīdošs — pēdējā brīdī no rūpnīcas saņemtā mašīna bija lēna, tāpēc nelielajā — piecu mašīnu — konkurencē gūta ceturtā vieta.

Arī Haralds Šlēgelmilhs ticis pie braukšanas, aizvadot Lamborghini Blancpain Super Trofeo sacīkstes. Arī Haraldam un komandai pirmajā posmā Moncā sākums nebija veiksmīgs tehnisku problēmu dēļ, taču otrajā braucienā Šlēgelmilhs demonstrēja spožu sniegumu, no pēdējām pozīcijām paceļoties uz 12. vietu.

Minētie sportisti formāli pārstāv LAF Šosejas komisiju. Šķiet, tā šogad būs skaļākā no LAF komisijām, jo daudz nianšu ir tieši šajā struktūrvienībā. Pirmkārt, komisijai tikko mainījies vadītājs — biedru sapulcē par jauno līderi izvēlēts Jānis Ducmanis. Otrkārt, komisija pēdējos gados bijusi ļoti sarežģīta savu iekšējo grupu un nodaļu dēļ — katrs vēlas darbības neatkarību. Šābrīža kompromiss: Šosejas komisijas paspārnē ir gan autošosejas, vēsturisko auto šosejas, drifta un dragreisa darba grupas, kurām tiek dota lielāka patstāvība savā darbībā. No sērijas — lai katrs kuļas, kā spēj.

Treškārt, šī komisija visvairāk ietekmējas no Biķernieku kompleksās sporta bāzes rekonstrukcijas — šosejas aplis ir slēgts remontam, tāpēc sezonas pirmajā pusē valstī nebūs nedz šosejas sacensību, nedz arī dažu citu pasākumu.

RALLIJA KOMISIJĀ EIROPAS ČEMPIONĀTA DALĪBNIEKI

Sezonu sākusi Ģirta Krūzmaņa vadītā SRT komanda ar startu Eiropas rallija čempionātā. Uz startu posmos dodas vairākkārtējais Latvijas vienas ass piedziņas klašu čempions Ralfs Sirmacis, ar LAF licenci startējošais Vasīlijs Grjazins, debitē arī viņa jaunākais brālis Nikolajs. Īrijas rallijā Ralfs un Vasīlijs guva top-6 pozīcijas savā klasē, lai gan Sirmacis atzina, ka vēlējies spožāku sniegumu savā izpildījumā.

Komandai ir mērķi turpināt šāgada čempionātu.

Latvijas rallijā pašu mājās ar intrigu tiek gaidīta vasaras sezona — turpināsies ziemā iesāktais Latvijas čempionāts. Pēc aizvadītajiem trim ziemas posmiem jāatzīst, ka sezona sportiski būs aizraujoša, jo uz tituliem visās klasēs joprojām ir vairāki pretendenti. Debitēs arī jaunā LRČ4 automašīnu grupa, kas varētu būt laba alternatīva dārgajām klasēm. Klase var palīdzēt lielajā rallijā ienākt sportistiem, kuru sacensību budžets līdz šim nav ļāvis iekļauties vadošajās pilnpiedziņas klasēs.

KROSA KOMISIJA UN TĀS VAROŅI

Starptautiskajā arēnā Krosa komisijas pārstāvji Reinis Nitišs un Jānis Baumanis atkal var izrādīties skaļāko panākumu autori, lai gan abu klasēs pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionātā konkurence dramatiski augusi.

Reinis Nitišs Olsbergs MSE komandas sastāvā turpinās cīņu pasaules čempionātā SuperCar klasē. Jāņa Baumaņa pamatprogrammā būs starts Eiropas čempionāta Super 1600 klasē, taču ar leģendāro Hansen komandu panākta vienošanās par trim debijas sacīkstēm arī pasaules čempionātā SuperCar klasē.

Tomēr šie nebūs vienīgie Krosa komisijas braucēji lielajās cīņās. Eiropas autokrosa čempionātā SuperBuggy klasē turpinās startēt Ervins Grencis, kurš pērn pēdējā posmā Francijā guva savu pirmo pjedestālu. Turklāt latviešu spēkus klasē papildinās Jānis Boks, kurš atgriežas sportā ar jaunu mašīnu pēc gadu ilga pārtraukuma. Eiropas JuniorBuggy čempionātā startēs arī Justs Grencis.

Pašu mājās kross līmenī — Latvijas čempionāta sportistu skaits stabilizējies un aug, turklāt pāris sacensības apvienotas ar Baltijas čempionāta posmiem, kas šos posmus padara par īstiem krosa festivāliem.

Arī komisijas tautas sporta atzarā folkreiss pulcē arvien vairāk dalībnieku, lai gan progress varētu būt vēl straujāks.

KARTINGA KOMISIJAS MASVEIDĪBA

Pēc dažādām svārstībām LAF Kartinga komisijas iekšienē sporta veids gūst arvien pārliecinošāku uzrāvienu sportistu skaita ziņā. Vēl jāvēro Latvijas čempionāta attīstība, taču amatieru kartingistu sērija ProKart pulcē līdz pat pāris simtiem dalībnieku visdažādākajās klasēs. Kā tautas sports — perfekts pasākums!

Kartinga braukšana Latvijā kļūst par zināmu kultu. Tas tāpēc, ka ir ļoti dažādi veidi, kā ar šo sporta veidu nodarboties. Ir vairāki seriāli tiem, kuri paši nevēlas ņemties ne ar skrūvēšanu, ne kartu iegādi — īres kartinga hallēs var izskrieties uz nebēdu. Ja ir vēlme ķerties pie sporta kartiem, tad ProKart ir laba un salīdzinoši lēta iespēja, kā to darīt. Ja gribas titulus un virzienu starptautiskajā arēnā, der profesionālais Latvijas čempionāts. Vēl daudz lietu jāsakārto, taču virziens noteikti ir pareizais.

STANDARTAUTO KOMISIJA GAIDA VASARU

LAF Standartauto komisija aizvadījusi ziemas sezonu, uzsākot gan Latvijas rallijsprinta čempionātu, gan minirallija kausa izcīņu, vasarā pievienosies arī Supersprinta čempionāts.

Jāvēro, kā komisijai veiksies ar sportistu skaita nodrošināšanu, jo ir bažas, ka atsevišķi rīkotāji netiek galā ar izmaksām, trūkst sportistu. Šķiet, šābrīža LAF galvenā problēma ir tautas sporta sacensību nodrošināšana ar dalībniekiem. Drošības noteikumi un citas nianses sadārdzina startu amatieru braucējiem LAF sacensībās. Tā kā atsevišķu LAF nesaskaņoto sacensību rīkotājiem LAF noteikumi par drošību nav saistoši, viņi ielas mašīnu braucējiem var piedāvāt lētāku iespēju startēt. Tādā veidā LAF sacensības neiztur šo negodīgo cīņu un zaudē masveidību. Taču šī ir gara tēma, kurā nav vienas taisnības.

RALLIJREIDU KOMISIJA TURPINA KARUSELI

Joprojām spožākais, ar ko var iepriecināt LAF Rallijreidu komisija, ir pērn izveidotais trīs stundu kauss un sešu stundu Latvijas čempionāts. Šajā pasākumā var startēt visdažādāko veidu automašīnas ar drošības karkasiem. Interesantas izturības sacensības, kurās dažkārt ar vecu BMW var paveikt pat vairāk nekā ar spēcīgu starptautiska līmeņa tehniku.

Taču savu galveno virzienu — rallijreida sacensības — komisija seriāla veidā joprojām nepiedāvā.

TROFIREIDU DUBĻU CĪŅA

Pēdējos gados LAF Trofireidu komisija meklē veidus pārmaiņām, lai arvien piedāvātu kaut ko jaunu apvidus auto braucējiem. Klasiskais trofireids, kur mašīnām ar lieliem riteņiem jābrauc pa dziļiem purviem, šķiet, nedaudz iziet no modes, taču dažādas mazāk ekstrēmas aktivitātes piesaista sportistu masveidību. Šķiet, šis varētu būt svarīgs gads komisijai — attīstība un progress vai tomēr ceļš dalībnieku krīzes virzienā.

PIRMO REIZI BEZ EIROKROSA

Šķiet, par šīs sezonas sliktāko (ne)notikumu kalpo fakts, ka pirmo reizi brīvās Latvijas laikā Mūsas trase neuzņems Eiropas autokrosa čempionāta posmu. Finansiālā situācija sacensību rīkotājus piespiedusi pie zemes. Taču, lai gan tieši neviens neatzīstas, ir cerība, ka pasākums varētu atgriezties kalendārā kaut kad nākotnē. Jo vairāk tāpēc, ka šogad pārbaudes sacīkstes aizvadīs Lietuvas Vilkiču trase, un, ja tā dabūs Eiropas posmu, Latvijai būtu prātīgi atgūt savas sacīkstes. Organizatoriski ir izdevīgāk, ja kaimiņos ir otra sacensība, tas palielina dalībnieku skaitu un reģiona kopējo interesi par pasākumu. Negribētos apgalvot, ka Mūsas trase ir aizslēgta uz visiem laikiem.

Ar to gan Eiropas līmeņa sacīkstes Latviju nepamet — ziemā jau aizvadīts Eiropas rallija čempionāta posms. Savukārt arvien skaļāk baumo par pasaules rallijkrosa čempionāta iespējamo ienākšanu Latvijā jau nākamajā gadā. Sacīkstes varētu notikt Biķernieku trasē, un, ja tā, tas būs viens no visu laiku lielākajiem notikumiem Latvijas autosportā.

Vēl bez komisiju tiešajiem starptautiskajiem pārstāvjiem jāmin Dambju ģimenes pucēšanās uz kārtējo Amerikas kalnā braukšanas sacensību Pikes Peak. Top jauns elektromobilis, ar kuru ir vēlme cīnīties par visaugstākajiem rezultātiem. Noprotams, ka šī mašīna ir tikai redzamā daļa no tā, cik ļoti Andris un Kristaps Dambji, kā arī pārējā komanda ir elektrizējusies moderno tehnoloģiju virzienā!