Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Autosports par 1 eiro/kg

Dažos Latvijas autosporta veidos sezona nesen tik noslēgusies, bet citi jau gatavi startam: ja laikapstākļi ļaus, jau decembrī sāksies ziemas folkreisa un autokrosa sezona.

GAIDĀM ZIEMU!

Sinoptiķi un arī slieku vērotāji atkal, šķiet, kļūdījušies — tika apgalvots, ka pēc pāris gadu pārtraukuma būs gara un sniegota ziema. Šādas prognozes ar sajūsmu allaž uzņem autosportisti, kuriem sniegs un ledus ir kā saldais ēdiens pēc smagām vasaras cīņām. LAF folkreisa Ziemas kausa un LAF Krosa komisijas autokrosa kausa sezonu paredzēts sākt 14. decembrī Valmierā, Brenguļu autotrasē.

Folkreisam ziemā paredzēti seši posmi, lai pēc tam pavasarī pauzētu un gatavotos vasaras sezonai. LAF Krosa komisijas autokrosa kausam, savukārt starpsezonu pauzes nebūs, jo ziemas un vasaras sezona ir apvienota. Šis autokrosa seriāls ir kā B līmeņa cīņas autokrosa mašīnām, kuras izmanto čempionāta dalībnieki treniņam, kā arī jaunie un debitējošie krosa braucēji savu un tehnikas spēku pārbaudei.

Folkreisā bez lielām izmaiņām — joprojām jebkuru automašīnu jebkurš sacīkšu vērotājs vai dalībnieks var iegādāties par 950 eiro, tātad pieejams autokrosam un rallijkrosam līdzīgs sports, kurā braukšana notiek ar kopēju startu.

FOLKREISA ABSOLVENTI — KROSA ČEMPIONI

Pozitīvi, ka folkreiss, kā arī Krosa komisijas kauss pilda savu funkciju ceļā uz Latvijas čempionātu, kas ir dārgāks, taču arī prestižāks seriāls. Piemēram, 2013. gada folkreisa Ziemas un Vasaras kausa ieguvējs Mārtiņš Starks šogad sensacionāli kļuva par Latvijas autokrosa čempionu 2000 Super klasē, savukārt šā gada Ziemas kausa ieguvējs Rihards Dainis palika bez medaļām Latvijas un Baltijas autokrosa čempionātā tikai pāris nodevīgu motora defektu dēļ.

Tikmēr folkreisā ienāk jauni braucēji — gan gados, gan pieredzes ziņā jauni.

Šīs ziemas seriāls paredzēts ar posmiem Brenguļos, divreiz Vecpilī (trases abos virzienos), Upesciemā, Aizkrauklē un Smiltenē. Protams, seriāla norisi diktēs laikapstākļi.

Folkreisā startē vieglās automašīnas ar vienas ass piedziņu. Populārāka, protams, ir priekšpiedziņa, taču šogad varētu attīstīties arī klasiskās — aizmugures — piedziņas cīņas, jo top jaunas mašīnas. Folkreisa burvība ir — skrūvē mašīnu, cik tik ļoti vēlies, bet rēķinies, ka sacīkstes beigās kāds to var iegādāties par fiksēto samaksu 950 eiro. Šāds noteikums attur no pārāk lielām investīcijām mašīnu būvē, kas sporta veidu tehniski padara līdzīgāku. Tas nozīmē, ka šis ir autosports, kurā uzvar gudrākais un cītīgākais, nevis bagātākais. Ņemot vērā, ka sporta mašīna sver aptuveni tonnu, var teikt, ka folkreisa auto maksā aptuveni vienu eiro kilogramā.

Pēdējās sezonas liecina, ka folkreisā notikušas izmaiņas braukšanas kvalitātē. Kad Latvijā dzima šis sporta veids (2009. gadā), jau pēc pāris braucieniem auto izskatījās diezgan briesmīgi, jo notika visai cītīga kontaktcīņa. Šobrīd, ja labi saņemas un nav pilnmēness, mašīnām pēc sacīkstes ir minimālas buktes. Tas nozīmē, ka augusi pilotēšanas prasme.